کد خبر 152541
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴

آزادگان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های خود برای حل مشکلات کشور مشارکت کنند

آزادگان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های خود برای حل مشکلات کشور مشارکت کنند

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز چهارشنبه 26 مرداد ماه در پنجمین همایش سراسری آزادگان موصل2 در دانشگاه امام حسین (ع) گفت: شما عزیزان می‌توانید هر سال با ایجاد کارگروهی، نتایج همایش‌ها و نشست‌های خود را به گوش مسئولان برسانید.

به گزارش حیات، رئیس بنیاد شهید و امور ایثاگران در ابتدای این مراسم با تجلیل از مقام شامخ شهدا و ایثارگران و ابلاع سلام و تهنیت رئیس جمهور به آزادگان سرافزار گفت:  شما عزیزان از سالهای دفاع مقدس و دوران اسارت  ارتباط خوب و سازنده‌ای با هم داشته اید در برابر دشمن همدل و همصدا مبارزه کردید و صبورانه این دوران پر محنت را سپری نمودید و پس از بازگشت به میهن اسلامی نیز این ارتباط سازنده و قوی را در میان خودتان حفظ کردید. در این باره یکی از توصیه‌های امام صادق(ع) به شیعیانشان در دوران عسرت بنی امیه و بنی عباس این بوده که؛ به دیدار هم بروید، احوال هم را بپرسید، دست هم را بگیرید. چرا که وقتی یک هسته ایمانی و یک جمع فداکار که قربانی شدن در مسیر مکتب را پذیرفته‌اند دور هم جمع می‌شوند و گفتگو می‌کنند، مسائل یکدیگر را تبادل ‌کنند و اراده می کنند به اصلاح، آثار و برکات بسیار بزرگی به همراه دارد. 

قاضی زاده هاشمی بیان داشت: بنده قبل از اینکه افتخار حضور در بنیاد شهید را داشته باشم، 14 سال نماینده مجلس بودم که یکی از این دوران در فتنه سال 88 بود، فارغ از کاری که جریان فتنه انجام داد، اما ما هم نسبت به برخی از موضوعات در کشور گلایه داشتیم، بنابراین بر آن شدیم که نامه‌ای خطاب به رهبر معظم انقلاب اسلامی بنویسیم که منجر به تشکیل جلسه‌ای با ایشان شد.

وی تاکید کرد: معظم‌له خطاب به ما گفتند، ما در اوایل انقلاب همراه با آقایان شهید بهشتی و مرحوم هاشمی خدمت حضرت امام (ره) رفتیم و به ایشان در خصوص وضعیت نابسامان کشور و خیانت‌های بنی صدر گفتیم، اما امام (ره) در پاسخ به ما گفتند شما باید با جمعی که در مجلس حاضر هستید با اتحاد و انسجام کامل معضلات را رفع کنید.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بعد از بیان این خاطره خطاب به ما گفتند که شما هم باید با جمعی که دارید از طریق مجلس مشکلات کشور را رفع کنید.

معاون رئیس جمهور افزود: آن چه در وصیت نامه شهدا می بینیم دفاع از دین خدا و اسلام و شهادت در این مسیر است. شما آزادگان هم در این مسیر یک فرصت بزرگ داشتید، هم انتخاب شدید و هم خودتان را تربیت کردید و ظرفیت‌های بزرگی را به دست آوردید، امروز هم بحمدلله جریان آزادگان در کشور جریانی موثر و قوی است، تعداد زیادی از آزادگان در کشوردر بخش خصوصی، بخش دولتی و حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها، پزشکان  در حال رشادت برای رفع مشکلات کشور هستند.

 
قاضی زاده هاشمی خطاب به آزادگان سرافزار گفت: خیلی خوب است که شما آزادگان اجازه ندادید روابط تان دولتی شود و خودتان به صورت جمعی برای دیدار با یکدیگر در چنین نشست‌هایی تلاش می‌کنید، معتقدم شما عزیزان می‌توانید هر سال با ایجاد کارگروهی، نتایج همایش‌ها و نشست‌های خود را با بیانیه‌ای خطاب به مسئولان کشور اعلام کنید. شما ظرفیت بزرگی برای انقلاب و کشور و اصلاح امور هستید.  براساس توان و ظرفیتی که دارید و اقداماتی که می‌توانید انجام دهید مسئولیت پیدا می‌کنید. اما مسئله اصلی پویایی و حرکت این جریان است.  این گردهمایی های اینچنینی  فرصت خوبی است که علاوه بر این دید و بازدید و آشنا شدن و صله ارحامی که انجام می‌شود، یک موضوعی را موضوع بحث و گفتگو قرار دهید و در پایان موضوعی که خودتان عزم داشتید برای عملش، سال بعد گزارش بدهید و بیانیه‌ای خطاب به مسئولین به همراه راهکار ارائه دهید. شما به عنوان دلسوزترین‌ افراد نسبت به این مملکت که اثبات کرده‌اید که در این مسیر قدم برداشته‌اید، هزینه داده‌اید، آیا می‌شود از آزادگان کسی را مشفق‌تر و مهربان‌تر نسبت به این کشور پیدا کرد؟ خیر چون امتحان پس داده هستند. تحمل اسارت های طولانی توسط شما عظمت روحی خواهد و خدا ان‌شالله این حرکت بزرگ را از شما قبول کند.


رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه از برپایی کنگره ملی شهدای غریب در سال آینده گفت و افزود: سال آینده از مقام شامخ 570 شهید عزیزی که در دوران اسارت به شهادت رسیدند و در میان شهدا مظلومترین هستند تجلیل می شوند. شهدایی که سال‌ها کسی متوجه شهادت آن‌ها نشده، کنگره ای برگزار کنیم، برای این شهدای معزز تولیدات فرهنگی و کتب فاخری نوشت شود و از خود شما عزیزان در این مسیر کمک بگیریم. 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان از آزادگان معزز حاضر در این مراسم برای شرکت در «پایش سلامت»  آنان  و بررسی وضعیت سلامتی شان  دعوت کرد و گفت: همچنین «میز خدمت» در این این ایام مستقر است برای دوستانی  که در حوزه های مختلف بنیاد مشکلاتی دارند مراجعه کنند بررسی و پیگیری های لازم صورت می گیرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها