کد خبر 152539
۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۸

پنجمین همایش سراسری آزادگان موصل 2 ( عملیات خیبر) برگزار می‌شود

سید نعمت‌الله آرامی گفت: پنجمین همایش سراسری آزادگان موصل 2 ( عملیات خیبر) به مدت سه روز با حضور هزار و سیصد نفر از آزادگان از روز چهارشنبه 25 مرداد ماه به مدت سه روز برگزار می‌شود.

نشست پنجمین همایش سراسری آزادگان موصل 2 ( عملیات خیبر) روز سه شنبه 25 مردادماه با حضور سید نعمت الله آرامی دبیر اجرایی این همایش و جمعی از خبرنگاران برگزار شد. در این نشست سید نعمت الله آرامی به شرح جزئیات برگزاری این همایش پرداخت.
سید نعمت الله آرامی، دبیر اجرایی این همایش گفت: در عملیات خیبر اکثر آزادگان به اسارات در آمدند و  به علت زیاد بودن تعداد اسرا لفظ موصل 2 را برای اردوگاه استفاده کردند. علت ویژه بودن این عملیات از جمله برون مرزی، آبی و خاکی بودن آن و اولین باری که نیروهای عراقی از  سلاح شیمیایی استفاده کردند را می‌توان اشاره کرد. این همایش به مدت سه روز با حضور هزار و سیصد نفر از آزادگان موصل 2 در عملیات خیبر برگزار می‌شود و این عزیزان از فردا در دانشگاه امام حسین (ع) مستقر می‌شوند. 
آرامی اضافه کرد: قرار بود پنجمین همایش در سال‌های قبل برگزار شود که به علت شیوع بیماری کرونا به تعویق افتاد. این عزیزان با اینکه به خانواده‌‌های خود رسیدند ولی هنوز هم دلتنگ همرزمان خود می‌شوند و به دلیل انس و علاقه‌ای که بین آنها حاکم است پس از بازگشت از اسارت هم با یکدیگر در ارتباط هستند و برگزاری این همایش‌ها به ارتباط و دلتنگی آنها برمی‌گردد. نسل جدید باید با تجربیات آزادگان آشنا شوند و امیدواریم بتوانیم این میراث را حفظ و تبیین کنیم.
آرامی عنوان کرد: روز دوم برنامه تهران‌گردی است که بیشتر بازدیدآزادگان از باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و برج میلاد است. در روز سوم آزادگان برای تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی (ره) به مرقد امام می‌روند.
همچنین سرود‌هایی که متعلق به  آزادگان است و در دوران اسارات می‌خواندند اجرا خواهد شد. این سرود‌ها در دوران اسارت باعث حفظ روحیه آزاده‌ها می‌شد.
دبیر اجرایی این همایش گفت: آزاده می‌مانیم، ای زخم اسیر پس از آخرین فشنگ، دیریست موسوم آزادگی رسیده است شعار این همایش است.

زهدی مسئول امور هماهنگی این همایش در ادامه تصریح کرد: دیدار اسرای دفاع مقدس مهم‌‌ترین اثر این همایش است که مشتاق دیدار همدیگر هستند. برنامه ثبت و ضبط خاطرات آزادگان را داریم. همچنین قرار است برنامه‌های هنری اعم از شعر، سرود، تئاتر و پخش کلیپ برگزار شود.
زهدی اضافه کرد: در این برنامه قصد داریم به تبیین هدف و مقصد سید اسرا حاج آقا ابوترابی بپردازیم. هرچند حاج آقا ابوترابی هیچ گاه در اردوگاه موصل 2 حضور نداشت، ولی جایگاه او در میان آزادگان جایگاه ویژه‌ای است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها