کد خبر 152531
۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱

آزادگان از فرهیخته‌ترین و توانمندترین جوامع ایثارگری هستند

آزادگان از فرهیخته‌ترین و توانمندترین جوامع ایثارگری هستند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: آزادگان از فرهیخته‌ترین و توانمندترین جوامع ایثارگری هستند. مردانی که هم امنیت این کشور و مردم را خلق کردند و هم مکتب حسینی(ع) را به نمایش گذاشتند و هم در عرصه‌های مختلف علمی و اجتماعی به کشور خدمت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حیات، قاضی‌زاده هاشمی صبح امروز سه شنبه 25 مرداد ماه در همایش سراسری «الماس‌های درخشان» ویژه سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی در دهکده نشاط حضرت ولیعصر(عج) با تجلیل از مقام صبر و حماسه‌های آزادگان گفت:  ایام اسارت برای آزادگان  و خانواده‌های آنان به‌سختی گذشت. سخت‌تر اینکه تعدادی زیاد از خانواده‌های رزمندگان  از جگرگوشه‌هایشان بی‌خبر بودند و نمی‌دانستند عزیزشان شهید یا زنده است یا به اسارات دشمن درآمده است. 30 سال پس از پایان جنگ تحمیلی مادرانی هستند که هنوز پیکر پاک فرزندان بازنگشته‌اند، هنوز منتظرند و داغشان تازه است و خودشان را آماده نگه داشته‌اند.


معاون رئیس جمهور با بیان خاطراتی از عملیات کربلای 8 اظهار داشت: رزمندگان اسلام از لحظه مجروحیت و بازگشت از خط مقدم، تحت مداوا قرار می‌گرفتند و  بجز رحمت، عاطفه و دلسوزی از پزشکان و پرستاران نمی‌دیدند و با روحیه خوب بهبودی‌شان هم زودتر حاصل می‌شد. اما رزمندگانی هم بودند که بعد ازمجروحیت به اسارت دشمن در می‌آمدند. اسارت بعد از مجروحیت حتی تصورش هم بسیار سخت است. اسیری اگر پرستارش شکنجه‌گرش شود و به دنبال آزار او باشد، با شرایط دشواری مواجه است، امید بهبودی هم کمتر می‌شود. لذا آزادگان ما برای طی این مسیر انتخاب شدند و خداوند جوهره صبری در نهاد این مردان جبهه حق به ودیعه نهاده بود تا وارد این ابتلاء بزرگ شوند و پیام‌رسان یک درس بزرگ عاشورایی دیگر  شوند.


قاضی‌زاده هاشمی تاکید کرد: خداوند به صادقین به سبب صدقشان جزای خیر می‌دهد و منافقین را عذاب شدید. صدق و نفاق دو جهت است، صداقت در مسیر خداوند و کسانی که در مسیر حق ثبات می‌ورزند به آنان در جهانی ابدی مقام می‌دهد. امروز از افتخارات آزادگان هر چه بگوییم کم است چرا که خداوند در مقام  تکریم آزادگان است. اولین اسیران این مکتب حضرت زینب (س)  و حضرت سجاد (ع)  در مسیر اسارتشان پیام مکتب عاشورا را رساندند و اسارت ظاهریشان  را تبدیل به «رسانه» و  یک پیام را تاریخی کردند و با گفتار و منش‌شان پیام‌رسان نهضت امام حسین (ع) شدند. آزادگان ما هم در همین امتداد در دوره اسارت و بعد از آن خودشان را ساختند، رشد کردند و پیام آور دوران حماسه و دفاع و صبر در برابر مصائب با امید به پیروزی هستند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه جامعه امروز ما به آزادگان ما نیاز دارد خطاب به آنان گفت: ما هرگز فراموش نمی‌کنیم که چه زحماتی کشیده‌اید، سپاسگزاریم از همت و صبوری، مردانگی و مجاهدت شما و خانواده‌های شما، مردم ما یادشان نمی‌رود. فراموش نمی‌کنند. عظمت شما را ارج می‌نهمیم. شما در وقت امتحان، منفعل نبودید و نیستید و دستگیر بوده‌اید و موفق شدید جامعه‌تان را بسازید.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان تاکید کرد: بزرگترین مقام سپاس متعلق به کسانی است که هم امنیت  این کشور را خلق کردند و مکتب حسینی را به نمایش گذاشتند و هم در عرصه‌های مختلف به کشور خدمت کردند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها