کد خبر 152480
۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰

میثاق باشکوه شیرخوارگان پاکستانی با طفل شهید کربلا

میثاق باشکوه شیرخوارگان پاکستانی با طفل شهید کربلا

همایش جهانی شیرخوارگان حسینی (ع) همزمان با ایران اسلامی و کشورهای مختلف جهان امروز در شهرهای پاکستان برگزار شد و مادران عزادار در کنار کودکان شیرخوار خود به یاد حضرت علی اصغر(ع) شهید خردسال صحرای کربلا گریستند.

به گزارش حیات به نقل از ایرنا، میثاق باشکوه شیرخوارگان حسینی در مرکز اسلامی جامعه الصادق (ع) در شهر «اسلام‌آباد» با حضور عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) و شهید خردسال کربلا برگزارشد، در حالی که تعداد زیادی از مادران کودکان خود را در آغوش داشتند به یاد حضرت علی اصغر (ع) طفل شهید کربلا و مادر گرامیشان حضرت رباب (س) سوگواری کردند.

مادران پاکستانی با بستن سربندهای سبز و قرمز رنگ با عنوان یا حسین (ع) و یا صاحب الزمان (عج) بر پیشانی شیرخوارگان خود به عزاداری برای سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام و شهدای کربلا پرداختند و در مظلومیت طفل 6 ماهه سیدالشهدا اشک ماتم ریختند.

در شهرهای مختلف پاکستان از جمله «لاهور، کراچی، کویته، پیشاور، پاراچنار و فیصل آباد» نیز همایش شیرخوارگان حسینی برگزار و پیروان اهل بیت عصمت و طهارت به یاد حضرت علی اصغر (ع) و مادر گرامیشان حضرت رباب (س) گریه کردند.

مادران عزادار با چشمانی اشک بار و فریاد یاحسین شیرخوار خود را تقدیم امام حسین (ع) کردند. بانوان سخنران و مداح در این برنامه مرثیه‌ سرایی کردند و شرکت کنندگان نیز به یاد حضرت علی‌ اصغر (ع) اشک ماتم ریختند.

ترویج ارزش‌های عاشورا و معرفی مظلومیت‌های سالار شهیدان امام حسین (ع) و علی‌اصغر (ع) از اهداف‌ اصلی برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی است.

همایش شیرخوارگان حسینی آئین سوگواری به یاد کودکانی است که در روز عاشورا به شهادت رسیده‌اند. سال‌های سال است که همایش شیرخوارگان حسینی برگزار می‌شود و مادران به عشق سرور و سالار شهیدان و برای نهادینه شدن فرهنگ حسینی بر فرزندان خود لباس سقا می‌پوشانند و سربندهای یا علی اصغر، یا حسین، یا زینب و یا اباالفضل می‌بندند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها