کد خبر 152477
۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۷

قاضی‌زاده هاشمی:

آغاز پرداخت کمک‌معیشت به 5000 ایثارگر فاقد شغل و درآمد

آغاز پرداخت کمک‌معیشت به 5000 ایثارگر فاقد شغل و درآمد

قاضی‌زاده هاشمی در جمع خبرنگاران در استان مرکزی گفت: پرداخت کمک‌معیشت به حدود 5000 ایثارگر فاقد شغل و درامد آغاز شده است.

به گزارش حیات از پایگاه اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز جمعه 14 مرداد ماه با هدف دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران و حضور در یادواره شهدای روستای «وفس» با استقبال استاندار و مقامات استانی وارد شهرستان اراک در استان مرکزی شد.

 دکتر سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در بدو ورود به استان مرکزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حضور در جمع مردم متدین و شهیدپرور استان مرکزی باعث افتخار است و هدف اصلی از سفر به استان مرکزی شرکت در یادواره شهدا در روستای وفس است ضمن اینکه فرصتی شد تا پیرامون مسائل و مشکلات مربوط به حوزه بنیاد شهید و امور ایثارگران با مسئولان استانی گفت‌وگویی انجام شود.
وی افزود: متأسفانه اخیراً حادثه سیل سراسری نیز در کشور رخ داده که در این سفر بازدیدی از این مناطق در استان مرکزی نیز انجام می‌شود تا در صورت لزوم مسائل مربوط به مناطق سیل زده استان در هیئت دولت پیگیری شود.
معاون رئیس جمهور در خصوص تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران اظهار کرد: در سازمان‌های دولتی مشکلی در این خصوص وجود ندارد و سازمان اداری و استخدامی کشور این موضوع را پیگیری کرده و تقریباً در حال انجام است.
وی ادامه داد: در تبدیل وضعیت ایثارگران مشکلاتی در نهادهای عمومی و غیردولتی وجود دارد به خصوص وقتی موضوع به شرکت‌ها مرتبط می‌شود اما در این خصوص قانون وجود دارد و پیگیری انجام می‌شود و مراجع قضایی نیز مرجع رسیدگی و مراجعه مشمولان هستند، این مهم حق قانونی است و ایثارگران با مراجعه به مقام قضایی حتماً می‌توانند حکم دریافت کنند و البته درست نیست که این عزیزان برای گرفتن حق خود دچار زحمت شوند و اگر این حق به درستی و بدون زحمت داده شود بین نیرو و سازمان همبستگی ایجاد می‌شود و امیدواریم همه سازمان‌ها به این تکلیف قانونی عمل کنند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پاسخ به سؤالی درباره بیمه تکمیلی ایثارگران گفت: برنده این مناقصه بر اساس قانون مشخص می‌شود و سرانه مناسبی نیز برای این پوشش درمانی در نظر گرفته شده و مشکل فعلی تأمین اعتبار این قرارداد توسط سازمان برنامه و بودجه است که تنها دو سوم مبالغ لازم در بودجه سالانه پیش بینی شده است که مابقی باید از طریق سایر منابع توسط سازمان برنامه و بودجه تخصیص داده شود.
معاون رئیس جمهور افزود: با کمک دولت و مجلس خوشبختانه مبلغ حقوق والدین معظم شهدا و کمک معیشت جانبازان حدود 60 درصد افزایش یافت و در مورد افزایش حق پرستاری نیز مشکلاتی در تأمین منابع این افزایش وجود دارد که در صورت تأمین منابع لازم رشد این مبلغ نیز حدود 53 درصد خواهد بود که این رشد قابل قبول بوده است و در مورد کمک‌معیشت نیز جانبازان فاقد شغل و درآمد در حال شناسایی هستند که پرداخت کمک‌معیشت به حدود 5000 ایثارگر جدید که فاقد شغل و درامد هستند نیز آغاز شده است.
گفتنی است، «ریحانه زهره‌وند» فرزند شهید مدافع حرم «محمد زهره‌وند» ورود دکتر قاضی زاده هاشمی به استان مرکزی را خوش آمد گفت.
فرزاد مخلص‌الائمه استاندار مرکزی نیز گفت: مهم‌ترین برنامه امروز، حضور در روستای وفس و شرکت در کنگره شهدای وفس است، همچنین بازدیدی از روستای آهنگران و دیدار با خانواده شهدای این روستا نیز انجام خواهد شد که در حادثه سیلاب اخیر دچار خسارت شده‌اند.
وی افزود: مسائل و مشکلات مربوط به خانواده شهدا و ایثارگران نیز در سفر دکتر قاضی زاده به استان مرکزی بررسی خواهد شد تا در صورت امکان دستور رفع موانع صادر شود.
انتهای پیام/
 

برچسب‌ها