کد خبر 152476
۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۲

فرمانده کل سپاه در مراسم تشییع شهدای خان‌طومان:

بیش از 100 هزار موشک آماده شلیک به اسرائیل است/ مشکلات امروز کشور وابسته به تحریم نیست

بیش از 100 هزار موشک آماده شلیک به اسرائیل است/ مشکلات امروز کشور وابسته به تحریم نیست

سرلشکر سلامی با اشاره به عجین شدن اسلام و ایران گفت: شما مواجه فرزندانتان با ناو‌های دشمن را دیدید. دشمن این را فهمیده است. در لبنان بیش از 100 هزار موشک آماده شکلیک است تا جهنم را برای صهیونیست‌ها رقم بزند.

به گزارش حیات به نقل از دفاع‌پرس، سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم تشییع پنج شهید مدافع حرم تازه تفحص شده خان‌طومان که عصر امروز (پنجشنبه) در میدان آیینی امام حسین (ع) در تهران برگزار شد، اظهار داشت: اگر شما در عاشورا می‌بودید امام تنها نمی‌ماند، فرزندان خردسال او در غروبی غم انگیز اسیر نمی‌شدند و حضرت زینب (س) برای اسیری به شام نمی‌رفت.‌ ای کاش شما آن روز بودید. یک شکر بزرگ آن است که شما امروز هستید و دیگر امام مسلمین در میانه نبرد تنها نیست.

فرمانده کل سپاه با اشاره به نزدیک شدن روز عاشورا بیان کرد: هنوز گام‌های پر صلابت حضرت عباس (ع) پابرجاست، هنوز امام حسین (ع) در حال ذکر و مناجات است، شما با اهل حرم همراز و همدل هستید. همیشه می‌گوییم «یالیتنا کنا معک» و‌ ای کاش با امام بودیم و شعر شهادت می‌سرودیم. امروز، اما صحنه تغییری نکرده است، عاشورای امسال سالروز یک واقعه تاریخی نیست، بلکه همه روز‌ها عاشوراست، نه برای نکوداشت، بلکه برای بودن در صحنه‌ای که امام استوار ایستاد و خداوند او را قبول کرد و زیباترین گوهر فضائل هستی را برای دفاع از حریم اسلام پذیرفت. خداوند قبول کرد اهل بیت رسول خدا به اسارت بروند و حجت بر همه مومنان‌ تمام شود که هیچ دلیلی برای ترک میدان جهاد مقابل مستکبران و کافران وجود ندارد، دلیلی برای از تن به در آوردن لباس جهاد نیست.

سردار سلامی با تاکید بر اینکه عاشورای امروز همان عاشورای سال 61 است، بیان کرد: آرایش نظامی تغییری نکرده و تنها نام‌ها عوض شده، اگر آن روز همه اسلام در امام حسین (ع) خلاصه می‌شد و او با اصحاب اندک خود در مقابل دشمنان ایستاد و یاران جهل و یاوران طمع آنان که دین خود را به دنیای کافران فروختند آن سوی واقعه ایستاده بودند، امروز هم صف بندی پابرجاست. نائب امام زمان (عج) در میدان نبرد جهانی ایستاده است و خوشبختانه امروز اصحابش قهرمانانه در این میدان حضور دارند و مقابلشان استکبار صف به صف قرار دارد. باید ببینیم کجای این معرکه هستیم، در این جهان سمت و سوی خنثی وجود ندارد، نبرد عدالت و ظلم برقرار است، ما هستیم که باید تعیین موقعیت کنیم، نباید فکر کنیم عمل صالح انجام می‌دهیم، آن طرف دشمنان اسلام است و ملت ما انتخاب کرده امتداد عاشورا را ترسیم کند. عاشورا ادامه فضیلت‌ها و نوری است که خاموش نمی‌شود.

فرمانده سپاه تصریح کرد: کاروان اسرا از کربلا به شام رفت، پیامبر این کاروان، حضرت زینب (س) بود، اما کاروان ما امروز از شام آمده و پیام‌آور حضرت زینب (س) است. این شهیدان سرافراز نشان‌دهنده صدق وعده ما هستند که در راهی که انتخاب کردیم می‌مانیم و این حقیقت وجود دارد که روحیه شهادت زنده است و جهاد ادامه دارد. ما با سردار بی‌سر، اما سربلند، «عبدالله اسکندری» در دفاع مقدس همسنگر بودیم. روزی در کارون و اروند و کرخه بود و امروز از کنار مدیترانه آمده، بنگرید به این مساحت جهاد که چگونه دشمن را تا شرق مدیترانه فراری داده، این شکوه جهاد است.

سرلشکر سلامی افزود: او مظهر نجابت بود حیای مردانه‌اش تصویر انسان جوانمرد بود. شجاعت، فضلیت و تواضعش از او یک انسان کامل در طراز شهیدان ساخته بود و امروز چه زیباست درست در سالروز شهادت سالار شهیدان به قافله می‌پیوندد. این فضل الهی است.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: در کنارش سردار کابلی از خطه مازندران قهرمان، در جهاد و شهادت زبانزد است، سال‌ها در خان‌طومان ماند تا در عاشورا رضوان الهی را دریابد. «عباس آسمیه» از نیرو‌های هوافضا به جمع شهیدان پیوسته است، او را اینجا با چشم دل می‌بینیم. شهید «مصطفی تاش موسی» هم مرد بزرگ است، تاریخ این‌ها را فراموش نمی‌کند. شهید «محمدعلی کریمیان» چقدر سعادتمند است که به این فیض الهی نائل می‌شود. درود خدا بر خانواده این شهدا. اجر خانواده آنان کمتر از شهدا نیست آنان آرزویشان را فدا کردند، درک من است اجر این خانواده‌ها اگر بیش از شهادت نباشد کمتر نیست.

سرلشکر سلامی با اشاره به شرایط اخیر کشور و دنیا افزود: می‌گویند دشمن آرایش گرفته، این را سالهاست شما می‌دانید، راه غلبه بر او بسته شده، به عنوان سربازی کوچک می‌گویم اگر روزی رزمندگان دلاور در کارون و اروند می‌جنگیدند امروز راه غلبه را در دوردست در یمن بسته‌اند. امروز آتش بس را به دشمنی که خود را بزرگترین امپراطوری بشر می‌داند یعنی سعودی و پشتیبان آن یعنی آمریکا و بخشی از غرب تحمیل کرده است. هرگز کسی که سوار بر موج قدرت است به دشمن خویش اجازه آتش بس نمی‌دهد، این شاخصه‌ای است که بدانید دشمن مغلوب شده است.

فرمانده کل سپاه تاکید کرد: در خلیج فارس می‌بینیم رزمندگان چگونه راه را به دشمن بسته و آنها را وادار به خروج از خلیج فارس کرده‌اند و تنها آثار اندکی از آن حضور دهه‌های گذشته، وجود دارد. این یعنی رویش قدرت جدید به نام ایران اسلامی. امروز ایران و اسلام دو حقیقت بهم ادغام شده هستند. شما مواجه فرزندانتان با ناو‌های دشمن را دیدید. دشمن این را فهمیده است. در لبنان بیش از 100 هزار موشک آماده شکلیک است تا جهنم را برای صهیونیست‌ها رقم بزند. امروز حزب الله می‌تواند خیبری دیگر را پدید آورد. فقط کافی است شرایط ایجاد شود. دشمن صهیونیستی در محاسبه خود اشتباه کند عملیات بیت المقدسی کافی است تا حزب الله باانگیزه و ثابت قدم با مردان آهنین اراده بر دشمن بتازد.

سرلشکر سلامی بیان کرد: در سوریه می‌خواستند محور مقاومت را ساقط کنند، ایران با رهبری پیشوای بزرگش کمک کرد و نظام سوریه ایستاد. آمریکا و اروپا می‌خواستند او نایستد، ولی او ایستاد، حالا ببینید چه کسی پیروز است. آمریکا جایی در جهان اسلام برای حضور مستقیمش ندارد. در عراق نیز همینگونه است.

سلامی گفت: همه راه‌های منازعات نظامی بسته است، دشمن به اروپا رفته و تمرکزش را از دست داده، دیگر آن‌ها نمیتوانند فشار حداکثری اعمال کنند، چون قدرتی ندارند، اما روی دو موضوع تحریم و معیشت تکیه کرده‌اند. فکر کردند با تحریم ملت فلج می‌شود، اما نمی‌دانستند خداوند رزق مقدر را تامین می‌کند تحریممان کردند، اما ملت از تحریم عبور کرد، مشکلات وابسته به تحریم نیست.

فرمانده سپاه خاطرنشان کرد: دشمن تلاش می‌کند با تسخیر، به قلب و ذهن جوان ایرانی نفوذ کند حتی می‌خواهد در مهدکودک‌ها نیز نفوذ کند. دشمن می‌خواهد ذهن و قلب جوانان را با ابتذال به بی راهه بکشاند، می‌خواهند چهره دخترکان ما را به چهره دخترانشان تبدیل کنند، نمی‌داند زنان و دختران سرزمین ما با صلابت‌اند و از گوهر زیبای حجاب دفاع می‌کنند. حتما زنان ما بر سیاست دشمن آگاه هستند، مردم می‌دانند پژواک تفکر و سیاست دشمن‌ نمی‌شویم، ما با همیم، ما ملت امام‌ حسینیم، این را سردار سلیمانی گفت که ما ملت شهادتیم و از کاروان حسین جدا نمی‌شویم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها