کد خبر 152472
۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹

سعیدی راد در حاشیه شب شعر عاشورایی عنوان کرد؛

میدان داری جوانان در عرصه شعر دفاع مقدس

میدان داری جوانان در عرصه شعر دفاع مقدس

دبیر علمی جشنواره شعر دفاع مقدس استان تهران گفت: امروز شاعران جوان ما با این که جنگ را درک نکردند، در حوزه شعر دفاع مقدس میدان داری می کنند و حتی بانوان جوان ما در این بین سهم بیشتری را دارند.

به گزارش حیات به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، در راستای بیست و چهارمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس، شب شعر عاشورایی با حضور دکتر «علی اصغر جعفری» مدیرعامل موزه، سردار«عباس بایرامی» رئیس سازمان تاریخ و ادبیات دفاع مقدس، «محمدمهدی عبداللهی» دبیر اجرایی جشنواره شعر دفاع مقدس استان تهران، «عبدالرحیم سعیدی راد» دبیر علمی جشنواره شعر دفاع مقدس استان تهران، شاعران و فرهیختگان شعر و ادب آیینی در سالن هویزه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.
در این مراسم معنوی شاعران مطرح آیینی کشور؛ حجت الاسلام سید عبدالله حسینی، حجت الاسلام جواد محمد زمانی، مصطفی محدثی خراسانی، محمود اکرامی فر، علی محمد مودب، علی داوودی، رضا اسماعیلی، محمدمهدی عبداللهی، عبدالرحیم سعیدی راد،سیده فاطمه موسوی، فاطمه نانی زاد و کوثر دانش به شعرخوانی در رثای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین ع پرداختند.
در ادامه حضور مداح آل الله حاج محسن طاهری بر عطر و بوی حسینی مراسم شعر آیینی افزود و این پیرغلام اهل بیت با نوای گرم خود حاضرین در جلسه را به فیض اکمل رساند.
در حاشیه این مراسم دبیر علمی جشنواره شعر دفاع مقدس استان تهران در گفت و گویی کوتاه با خبرنگار موزه گفت: شعر دفاع مقدس با آغاز جنگ تحمیلی وارد عرصه ادبیات معاصر ما شد و در تاریخ 5 مهر سال 59 اولین شعر مکتوب دفاع مقدس در روزنامه جمهوری اسلامی به چاپ رسید.
دکتر سعیدی راد افزود: شعر دفاع مقدس در همه لحظات و ادوار جنگ تحمیلی در کنار رزمندگان دفاع مقدس حضور پررنگی داشت؛ در زمان اعزام نیرو، عملیات ها، تشییع شهدا، جبهه های نبرد و ... در همه این لحظات این شعر دفاع مقدس بود که به رزمندگان نیرو می داد و در تقویت روحیه ایثار و حماسه و جهاد در بین رزمندگان دلیر اسلام نقش موثر و بسزایی داشت.
وی در ادامه با بیان این مطلب که شعر دفاع مقدس با پایان جنگ تحمیلی از صحنه خارج نشده و همچنان در عرصه های مختلف انقلاب حضور فعالی دارد گفت: امروز شاعران جوان ما با این که جنگ را درک نکردند، در حوزه شعر دفاع مقدس میدان داری می کنند و حتی بانوان جوان ما در این بین سهم بیشتری را دارند.
دبیر علمی جشنواره شعر دفاع مقدس استان تهران در پایان گفت: انتقال مفاهیم ایثار، جوانمردی، فداکااری و حماسه از وظایف اصلی شعر دفاع مقدس است  و اگر این کار به درستی صورت بگیرد،نقش موثری در ایجاد هویت انقلابی و حسینی در بین نسل جوان جامعه ما خواهد داشت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها