کد خبر 152463
۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴

طواف پیکرهای مطهر 5 شهید مدافع حرم در حرم‌ مطهر رضوی+تصویر

طواف پیکرهای مطهر 5 شهید مدافع حرم در حرم‌ مطهر رضوی+تصویر

در غروب سومین روز ماه محرم، پیکرهای مطهر پنج شهید مدافع حرم، از جمله سردار بی‌سر، شهید عبدالله اسکندری در حرم مطهر رضوی طواف داده شد.

به گزارش حیات به نقل از خبرگزاری تسنیم،  مراسم تشییع پیکرهای مطهر شهدای مفقود‌الاثر محور خان‌طومان، سردار شهید عبدالله اسکندری، سردار شهید رحیم کابلی و شهیدان والامقام مصطفی تاش موسوی، محمد امین کریمیان و عباس آسمیه، که از طریق آزمایش DNA شناسایی شده است، عصر دیروز از میدان شهدای مشهد آغاز و سوگواران حسینی این پیکرهای مطهر را تا حرم مطهر رضوی بدرقه کردند.

مراسم وداع با این شهیدان، همزمان با اقامه نماز مغرب و عشا در رواق امام خمینی(ره) با مرثیه سرایی و مداحی ذاکر اهل بیت(ع) حاج احمد واعظی برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در این مراسم اظهارداشت: شهدای مدافع حرم، رهروان راستین سیدالشهدا(ع) در عصر حاضر هستند، چرا که آنها به ندای آن حضرت لبیک گفته و جان خود را در راه دفاع از دین فدا کردند.

آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: همراه و همسفر شدن با سیدالشهدا(ع) کار بسیار سختی است اما اگر کسی تصمیم بر همراهی آن حضرت داشته باشد در واقع در مسیر شهادت قرار گرفته است.

امام جمعه مشهد مقدس ابراز کرد: شهدای مدافع حرم که  میزبان آنها هستیم با درس گرفتن از مکتب سیدالشهدا(ع) در مقابل دشمن سنگ دل ایستادند و مانند سیدالهشدا(ع) جان خود را در راه دفاع از دین فدا کردند و به مقام والایی در نزد خدا رسیدند.

برچسب‌ها