کد خبر 152459
۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۲

رئیس سازمان امداد و نجات:

عملیات امداد رسانی در 7 استان ادامه دارد

عملیات امداد رسانی در 7 استان ادامه دارد

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با بیان اینکه 24 استان کشور متاثر از سیل هستند گفت: عملیات امداد و نجات سنگین در 7 استان کشور همچنان ادامه دارد.

به گزارش حیات از ایرنا  رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با بیان این همچنان 24 استان کشور متاثر از سیل هستند و عملیات امداد رسانی در آنها ادامه دارد، افزود: عملیات امداد و جستجو در استان‌های کرمان، لرستان، چهارمحال بختیاری، جنوب سیستان، فارس، تهران و مازندران با شدت بیشتری ادامه دارد.

مهدی ولی پور از نجات و انتقال، سه هزار نفر به مناطق امن توسط امدادگران هلال احمر خبر داد و افزود: 8 هزار نفر نیز در این مدت اسکان اضطراری یافتند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اعلام این که در این مدت به 50 هزار نفر امدادرسانی شد، گفت: از تاریخ یکم تا نهم مرداد ماه امدادگران جمعیت هلال احمر در 162 شهرستان و 129 شهر عملیات امدادرسانی انجام دادند و از  یک هزار و 163  منزل آب تخلیه کردند و 430 خودرو رهاسازی شده اند.

وی اضافه کرد: 15 فروند بالگرد و یک هزار خودور امدادرسانی در عملیات‌ها حضور داشتند.

سیلاب های ناشی از پدیده مانسون از تاریخ اول مرداد آغاز شده و همچنان ادامه دارد؛ در این سیلاب 24 استان کشور آذربایجان شرقی، اصفهان، البرز، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کرمان، کهگیلویه و بویر احمد، گلستان، لرستان، مازندران، مرکزی هرمزگان، همدان و یزد درگیر شده است.

برچسب‌ها