کد خبر 152433
۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶

رانش زمین در امامزاده داود (ع) تهران؛ 5 فوتی و 9 نفر مصدوم

رانش زمین در امامزاده داود (ع) تهران؛ 5 فوتی و 9 نفر مصدوم

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: در سیل امامزاده داوود، 500 نفر از مردم توسط عوامل هلال احمر به مناطق امن منتقل شدند.

به گزارش حیات به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، دکتر پیر حسین کولیوند در تشریح آخرین جزئیات امداد رسانی در سیل امامزاده داوود (ع)، اظهار کرد: از ساعت 1:30 بامداد امروز بارش شدیدی در کل کشور به ویژه استان تهران آغاز شد که متأسفانه در برخی از مناطق شاهد بروز سیل و آب گرفتگی به خصوص در بخش کن تهران، منطقه امامزاده داوود (ع) بودیم.

وی ادامه داد: در همان زمان‌های ابتدایی سه تیم از هلال احمر استان تهران به منطقه امامزاده داوود (ع) اعزام شدند و با کمک عوامل آتش نشانی مشغول امداد رسانی شدند.

کولیوند بیان کرد: با توجه به گستردگی حادثه، تیم‌های امداد و نجات دیگر به منطقه اعزام و در حال حاضر بالغ بر 130 نیروی عملیاتی در این حادثه مشغول امداد رسانی هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان این که با تلاش نجاتگران 500 نفر از مردم را به مناطق امن منتقل کردیم، اضافه کرد: تا این لحظه 9 نفر دچار مصدومیت شدند و 5 نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند.

این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به وجود گل و لای و آب‌های زیاد که در برخی موارد باعث ایجاد آوار شده است، 10 سگ زنده یاب جهت تسریع در امداد رسانی در منطقه حضور پیدا کرده و مشغول جستجو برای مفقودان احتمالی هستند.

کولیوند ادامه داد: از میزان خسارت مالی گزارشی دقیق ارائه نشده و میزان خسارت توسط استانداری تهران اعلام خواهد شد.

بنا بر این گزارش، وزیر کشور، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، استاندار و شهردار تهران از روند امداد رسانی هلال احمر و دیگر تیم‌ها بازدید کردند و در جلسه اضطراری مدیریت بحران، وزیر کشور جهت تسریع در عملیات جستجو و نجات دستوراتی را صادر کرد.

رئیس سازمان اورژانس کشور نیز در ارتباط تلفنی با شبکه خبر افزود: رانش زمین در پی بارندگی در منطقه امامزاده داود (ع) تهران موجب گرفتار شدن افراد و تعدادی خودرو در گل و لای شد.

آقای جعفر میعادفر گفت: در ساعت یک و سی و شش دقیقه بامداد تماسی از مردم محلی امامزاده داود مبنی بر وقوع سیل و هجوم گل و لای به منطقه امامزاده داود (ع) گزارش شد.
وی ادامه داد: با توجه به منطقه و وضعیت راه آن جا همه امکانات را در وهله اول پیش از اینکه راه بسته شود به محل امامزاده داود (ع) منتقل کردیم. اکنون یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و چهار دستگاه آمبولانس ما در محل حادثه حضور دارند و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در روستای کن در پایین دست محل حادثه قرار دارد.


میعادفر افزود: گزارش های میدانی معاونت عملیات که در صحنه حضور دارد، بیانگر وجود حجم وسیعی از گل و لای در محوطه آنجاست. تعدادی از خودروها زیر گل و لای مانده اند و پنج مصدوم، اکنون در اتوبوس آمبولانس مستقر و تحت درمان هستند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه سازمان های امدادی حضور پیدا کرده اند، اما مسیر، مقداری بسته شده است و انتقال مصدومان به پایین دست کمی با مشکل مواجه شده است، امیدواریم عوامل نیروی انتظامی بتوانند مسیر را باز کنند تا بیمارانی را که به اقدامات درمانی بیشتری نیاز دارند بتوانیم با آمبولانس ها به پایین دست انتقال دهیم.
وی ادامه داد: بیمارستان های حضرت رسول (ص) و شهدای تجریش نیز آماده باش کامل هستند. با توجه به حجم وسیع گل و لای احتمال دارد افرادی هم در زیر گل و لای مانده باشند و با توجه به اینکه برق منطقه قطع و کمک رسانی با مشکل مواجه شده است، همکاران هلال احمر در محل حضور یافته اند و اورژانس هوایی ما نیز آماده باش است تا به محض طلوع آفتاب پروازی در منطقه داشته باشیم تا منطقه را بررسی کنیم و در صورت بسته بودن راه، بتوانیم مصدومان را از طریق اورژانس هوایی منتقل کنیم.
وی توصیه کرد: با توجه به وضعیت راه و اینکه تنها یک خودرو می تواند در آن جاده حرکت کند، هجوم مردم برای کمک رسانی نیازی نیست. زیرا سازمان های امدادی از جمله هلال احمر، آتش نشانی و اورژانس در محل حادثه حضور دارند.وی گفت: تردد در این مسیر نباید انجام شود تا بتوانیم امداد و خدمات رسانی را به آسانی انجام دهیم.

اما معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر نیز  از پیدا شدن چهارمین پیکر در محل حادثه امامزاده داوود خبر داد و گفت: در این حادثه 9 نفر مصدوم شدند.

برچسب‌ها