کد خبر 152431
۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸

بیمه دی پاسخگوی مشکلات درمانی ایثارگران باشد

بیمه دی پاسخگوی مشکلات درمانی ایثارگران باشد

نشست معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اعضای هیئت مدیره شرکت بیمه دی چهارشنبه 5 مرداد ماه در سالن جلسات حوزه ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

به گزارش حیات به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، در این نشست با اشاره وظیفه بنیاد برای خدمت رسانی به ایثارگران در حوزه بهداشت و درمان گفت: ما یک وظیفه اصلی داریم که آبروی بنیاد شهید و امور ایثارگران به آن گره خورده است و آن موضوع درمان خانواده شهدا و ایثارگران است که اهمیت فراوانی دارد.
معاون رئیس جمهور افزود: به دلیل افزایش سن جامعه ایثارگری، نیاز به خدمت رسانی به ایثارگران در حوزه بهداشت و درمان افزایش یافته است حتی اگر نرخ تورم در جامعه صفر باشد باید شاهد افزایش ارائه خدمات باشیم و وظیفه بنیاد شهید و امور ایثارگران در این موضوع افزایش پیدا می‌کند. موضوع بهداشت و درمان ایثارگران حتی نسبت به مسئله اشتغال، مسکن و معیشت ایثارگران از اهمیت زیادی برخوردار است و این خدمات با هم قابل مقایسه نیستند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه حدود 400 هزار نفر از ایثارگران خدمات معیشتی از بنیاد دریافت می‌کنند، عنوان کرد: در مقایسه با این رقم یک میلیون و 580 هزار ایثارگر از خدمات بیمه درمان تکمیلی استفاده می‌کنند که باید پاسخگوی مشکلات آنها باشیم.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی با انتقاد از وضعیت ارائه خدمات درمانی به ایثارگران خاطرنشان کرد: از گذشته وضعیت خدمات درمانی بیمه روند پر چالشی را به همراه داشته است و مشکلات خدمات رسانی به ایثارگران در استان‌ها با افزایش همراه بوده است و هم اکنون نیز بسیاری از استان‌ها از پرداخت هزینه‌های درمانی رضایت ندارند.
معاون رئیس جمهور در این نشست خطاب به اعضای هیئت مدیره بیمه دی، گفت: به عنوان مدیر بنیاد خواستار پاسخگویی شفاف هستم. این نشست تشکیل شده تا توضیحات لازم در رابطه با مشکلات بیمه ایثارگران ارائه شود. بنیاد دارای وظایفی است و تأمین منابع برای بهداشت و درمان ایثارگران نباید کم و یا تعطیل شود.
طاهر موهبتی، معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نشست به ارائه گزارشی از میزان بدهی‌ها و پرداخت‌های بنیاد در حوزه بهداشت و درمان پرداخت و گفت: اولویت ما در بنیاد موضوع بهداشت و درمان ایثارگران است و مسائل دیگر در اولویت‌های بعدی قرار می‌گیرند.
اعضای هیئت مدیر بیمه دی در این نشست به بیان توضیحات و گزارشی در خصوص وضعیت بیمه دی و ارائه خدمات درمانی به ایثارگران پرداختند.
انتهای پیام/

برچسب‌ها