کد خبر 152423
۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷

شهید محمدتقى شعبان‌زاده: خواهرانم حجاب شما سنگر شماست

شهید محمدتقى شعبان‌زاده: خواهرانم حجاب شما سنگر شماست

شهید محمد تقى شعبان‌زاده در وصیت‌نامه خود آورده است: از خواهرانم مى خواهم که حجاب اسلامى را حفظ کنند که به فرموده امام، خواهرانم حجاب شما سنگر شماست.

به گزارش حیات، شهید محمد تقى شعبان‌زاده در سال 1344، در روستای وشنوه از توابع استان قم در یک خانواده مذهبی و متدین دیده به جهان گشود. وی پس از چندی مجاهدت در جبهه‌های حق علیه باطل در تاریخ سوم دی ماه 1365، به فیض شهادت نائل گشت.

در ادامه وصیت نامه این شهید والامقام را می‌خوانید.

بسم الله الرحمن الرحیم


حضور محترم پدر و مادر عزیزم سلام عرض مى کنم خدمت خواهرانم و خدمت برادرانم فاطمه خانم و اعظم خانم مهدى آقا و حسین آقا و مخصوصا آقا مرتضى سلام مى‌رسانم و از راه دور آنها را مى‌بوسم و امیدوارم که تمام خانواده سلامت باشند.

سلام گرم و بى‌پایان مرا از راه دور مخصوصا پدر و مادرم بپذیرید و مادرم اگر من شهید شدم امکان دارد، جنازه من بدست شما نرسد یا امکان دارد در حمله‌اى که در پیش است به اسارت صدامیان برویم. جاى بسیار خطرناکى هستیم که هر آن امکان دارد به وسیله خمپاره دشمن از بین برویم.

مادرم! اگر من لیاقت شهادت را داشتم به نداى هل من ناصر ینصرنى امام حسین لبیک گفتم اول مرا حلال کن مخصوصا پدرم و مادرم که سال ها با دست‌هاى پینه بسته زحمت کشیدید و به من داد خوردم که حالا بتوانم براى دفاع از اسلام به پا خیزم.

مادرم از شما مى خواهم که اگر من شهید شدم و اگر جنازه من به دست شما رسید دنبال جنازه من گریه نکنید و واقعا صبر انقلابى داشته باشید.

از شما پدر و مادرم مى خواهم که به فکر این نباشید که برادرم چیزى ندارد، هر چه زودتر براى او یک فکرى بکنید و از برادرم مى‌خواهم که چند لحظه بنشینید و به خاطر حال خود فکر کنید که آیا با هم‌ردیفان خودم فرقى دارد؟

از مادرم مى خواهم که خواهرانم را همچون زینب(س) تربیت کند که در کنار خرابه شام طفلان را دلدارى می‌دهد.

از پدرم مى خواهم که برادرانم را همچون حضرت قاسم بزرگ کند که در روز عاشورا از امامش حمایت مى‌کرد. پدرم، طورى آن ها را بزرگ نکنى که براى دفاع از خودت بجنگند. منظور من در اینجا این است که براى راه حسین(ع)، براى ظهور مهدى(عج)، براى آزادى قدس بجنگند.

مادرم، اینجا جاى شما خالى است ولى شما هم موقعى که زیر کرسى نشسته اید مى‌گویید جاى تقى خالى است و از خواهرانم مى خواهم که حجاب اسلامى را حفظ کنند که به فرموده امام خواهرانم، حجاب شما سنگر شماست.

از پدر و برادرانم مى‌خواهم که در مسجدها و نماز شب و دعاها شرکت کنند. از همه شما مى‌خواهم که براى طول‌ عمر امام دعا کنید. براى ظهور حضرت مهدى(عج) از خدا طلب مغفرت کنید. براى پیروزى رزمندگان و اعطای صبر و استقامت به خانواده شهدا دعا کنید.

موقعى که وصیت‌نامه را خواندید نثار روح شهدا یک فاتحه بخوانید، دیگر عرضى ندارم به جز دورى شما و از شما خواهش دارم که نامه بنویسید و امام را زیاد دعا کنید.

خون شد دلم خدایا رحمى نما به حالم/ تا قله هدایت یاران من برفتند
همچون پرنده عاشق پرواز عشق من بود/ ما عاشقان همره، عهد سفر ببستیم
سرخ است دشت میهن از خون پاک مردان

یک آسمان ستاره یک دشت پر ز لاله/ از قامت شهیدان بر پاى است پاى لاله
همچون همه شهیدان این است آرزویم/ یارب بگو شهادت معراج تا سعادت
اى شاهدان تاریخ دیار تازه گردد/ آیم بسوى جنت تا رویتان ببینم
آه اى خداى رحمان حال مرا بگردان

از دورى رفیقان آشفته شد خیالم/ گم گشته‌ام خدایا در کوچه‌های ظالم
اندر غم شهیدان بشکست هر دو بالم/ آن کاروان برفت و آمد غم ملالم
زرد است روى زارم افتاده چون هلالم

روییده از دل شب من ماندم و خیالم/ بشکست پشتم از غم درغصه بى مثالم
اندر ره خمینى پویم ره کمالم/ کى می‌شود نصیبم پاسخ بده سوالم
فالى گرفته‌ام دوش خونین نمود فالم/ مهمان شوم شما را گر حق دهد مجالم
ازهجر مى‌گذارم نزدیک کن وصالم

امیدوارم که در کارهایتان موفق و موید باشید. اگر من شهید شدم به وصیت‌هاى من عمل کنید، خدا صبر عظیم به شما بدهد.خداحافظ شما.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها