کد خبر 152341
۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱

مادر شهید والامقام محمد شعبان‌پور در گفتگو با حیات:

زنان با حفظ حجاب از خون شهیدان پاسداری کنند

زنان با حفظ حجاب  از خون شهیدان پاسداری کنند

زهرا پرنده خاکی گفت: امروزه جوان‌ها باید برای اداره‌ آینده کشور آگاه و از هرگونه دین گریزی و گرایش به فرهنگ غرب در امان باشند. خواندن کتاب‌هایی که راجع‌به شهدا نوشته می‌شود یکی از بهترین ابزارهای انتقال فرهنگ دفاع مقدس است که جامعه را با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا می‌کند.

مادران شهدا، بهترین نماد‌ صبر، ایثار، گذشت و الگو‌های صبر برای افراد جامعه محسوب می‌شوند. آن‌ها با تقدیم فرزندان خود اجازه ندادند تا دشمنان از موقعیت‌های موجود به نفع خود استفاده کنند. زهرا پرنده خاکی مادر شهید والامقام «محمد شعبان‌پور» است، که در ادامه گفت‌وگوی خبرنگار حیات با این مادر دلسوز و فداکار را می‌خوانید:

زهرا پرنده خاکی با بیان اینکه شهید محمد شعبان‌پور متولد سال 1339 در مشهد است، بیان کرد: پسرم فرزند سوم خانواده بود و از اوایل انقلاب در تظاهرات و راهپیمایی‌ها علیه رژیم ستم شاهی شرکت می‌کرد. او زمانی که جنگ تحمیلی ایران و عراق آغاز شد در هنرستان تحصیل می‌کرد و به دلیل شور و شوق انقلابی‌اش درسش را رها کرد و برای نبرد با نیروهای بعثی به جبهه رفت.


وی با ذکر اینکه محمد تمام خدمت سربازی‌اش را در کردستان سپری کرد و در مهاباد مجروح شد، توضیح داد: محمد بعد از سربازی وارد سپاه شد و از آن طریق توانست به‌ جبهه برود. او در چند عملیات حضور داشت و بسیار پسر فعال‌، زرنگ و باهوشی بود. در عملیات مسلم‌بن‌عقیل مجروح شد اما حاضر به استراحت و برگشت به خانه نشد و تمام هدفش این بود دشمن نتواند ذره‌ای از خاک وطنش را بگیرد.
دوری از محمد خیلی برایم سخت بود اما با جبهه رفتن او هیچ مخالفتی نکردم و برایم باعث افتخار است که پسرم در راه اسلام به شهادت رسیده است.


این مادر شهید با بیان ویژگی‌های بارز شهید عنوان کرد: محمد بسیار پسر خوش صحبت و بااخلاقی بود. نمازش را اول وقت می‌خواند و قرآن را به زیبایی قرائت می‌کرد. همیشه به افراد نیازمند کمک می‌کرد و مشکلات آنها را حل می‌کرد برای همه دلسوز بود و نمی‌خواست کسی از او آزرده خاطر شود. همچنین برای من و پدرش بسیار ارزش و احترام قائل بود و هیچ‌وقت از او بی‌احترامی ندیدم. به دلیل آنکه شوهر خواهرش شهید شده بود خیلی  به خواهرزاده‌هایش توجه می‌کرد و نمی‌گذاشت که آنها ذره‌ای نبود پدر را احساس کنند و از همه لحاظ به آنها محبت و نیازشان را رفع می‌کرد.
پرنده خاکی اضافه کرد: پسرم خیلی اهل مطالعه کتاب بود و از همان کودکی هر موقع پولی به دست می‌آورد کتاب می‌خرید و دیگران را تشویق به کتاب خواندن می‌کرد. در رشته ورزشی به فوتبال و شنا علاقه‌ زیادی داشت و در این زمینه بسیار فعال و موفق بود.


مادر شهید با بیان خاطره‌ای که همرزمان پسرش برای او تعریف کرده بودند در ادامه گفت: محمد زمانی که در کردستان خدمت می‌کرد و نیروهای بعثی به آنها حمله کرده بود فرمانده‌اش می‌گوید چه کسی می‌رود نیروی کمکی بیاورد، پسرم داوطلب می‌شود و می‌گوید من می‌روم. در راه بدنش یخ می‌زند و برای آنکه بیهوش نشود روی بدنش آب داغ می‌ریزند و تا سرما از بدنش بیرون برود همیشه می‌گفت مادر بدترین حمام عمرم بود که تجربه کردم زیرا بدنم سوزن سوزن می‌شد.


این مادر شهید به شهادت پسرش اشاره کرد و گفت: محمد در 18 اسفند سال 1366 در منطقه ماووت عراق توسط نارنجک به شهادت رسید. پیکر پسرم تا 4سال مفقود‌ بود و پس از پیگیری‌هایی خودم بالاخره پیکرش را آوردند و در گلزار شهدای مشهد به خاک سپردند. من از همه مردم سرزمینم می‌خواهم راه شهیدان را ادامه دهند و پیرو ولایت فقیه و رهبر خود باشند و زنان با حفظ حجاب خود از خون شهیدان پاسداری کنند.


مادر شهید در پایان گفت‌وگو اظهار کرد: نسل جوان باید وصیت‌نامه‌ها، زندگی و فداکاری‌های شهدا را الگوی زندگی خود قرار دهند تا بتوانند راه درست را تشخیص دهند و گمراه نشوند. زیرا زندگی آنها سراسر عشق و علاقه معنوی است که برای آرمان‌های انقلاب و حفظ اسلام جان خود را تقدیم این مرز و بوم کردند. امروزه جوان‌ها باید برای اداره‌ آینده کشور آگاه و از هرگونه دین گریزی و گرایش به فرهنگ غرب در امان باشند. خواندن کتاب‌هایی که راجع‌به شهدا نوشته می‌شود یکی از بهترین ابزارهای انتقال فرهنگ دفاع مقدس است که جامعه را با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا می‌کند.

انتهای گزارش

 

برچسب‌ها