کد خبر 152290
۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۳

بازنشر به مناسبت اظهارات نسنجیده «حسن عباسی»

فوتبالیستی که مدال سرخ شهادت رابه مدال زرین قهرمانی ترجیح داد / کاپیتان شهید تیم ملی فوتبال جوانان ایران به روایت برادرانش

فوتبالیستی که مدال سرخ  شهادت رابه مدال زرین قهرمانی ترجیح داد / کاپیتان شهید تیم ملی فوتبال جوانان ایران به روایت برادرانش

حیات- شهید مهدی رضایی مجد، دهم اسفند ماه سال 1342 در محله پاچنار  تهران به دنیا آمد. به همراه تیم فوتبال جوانان ایرا ن، حضور در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا در نپال و جام قهرمانی آسیا در بنگلادش را تجربه کرد و 15 گل برای تیم ملی جوانان به ثمر رساند.  او حضور در مسابقات باشگاههای کشور با تیم های تهران جوان اکباتان و همراهی با تیم پرسپولیس را در کارنامه خود دارد، مهدی برای آنکه بتواند دین خود را به کشور ادا کند با شرکت در عملیات والفجر مقدماتی و والفجر یک، حضور خود در جبهه های جنگ را اعلام کرد و در نهایت در عملیات تکمیلی کربلای 5 در وعدگاه شلمچه در همان روز ولادتش یعنی دهم اسفند ماه شربت شهادت را نوشید.

به مناسبت اظهارات نسنجیده «حسن عباسی»  بازنشر یک گفتگو از گروه مجلات شاهد، (شاهد یاران) را  برای آشنایی مخاطبان با مقام ورزشکاران شهید و ایثارگر مرور می کنیم.

گفت وگو شاهد یاران با حاج اکبر و حاج حسن رضایی مجد با برادران شهید

حاج اکبر آقا شما برادر بزرگ شهید هستید شنیده شده شما مهدی را به فوتبال هدایت کردید در این باره بیشتر بگویید.

 

مهدی با پخش خبر رادیو از جاپرید، شنید که عراقی ها خرمشهر را اشغال کرده اند، درنگ جایز نبود، بازو بند را باز کرد و چفیه را روی دوشش انداخت, کفش فوتبال را در آورد و پوتین بپا کرد، بعد با همه خداحافظی کرد، با چمن سبز،با آسمان آبی و با چهره هایی که از خجالت سرخ شده بود, سر گذاشت به بیابان، به دیاری که بارانش گلوله بود و خمپاره، به سرزمینی که مقدس بود و حالا با ورود اجنبی آلوده شده بود، شب و روز برایش یکی شد و چه حماس هها که نیافرید و چه رشاد تها که نکرد تا اینکه دشمن سرش را با گلوله و ترکش های خمپاره هدف گرفت، حالا او به وصال یار رسیده بود

 مهدی گل ملی دارد در این باره و اینکه گل ها به چه تیم هایی زده شده سخن بگویید:

مهدی 15 گل برای تیم ملی جوانان زد و کاپیتان تیم ملی جوانان بود. یکی از گل های به یاد ماندنی او در بازی ایران و کره جنوبی زده شد در مسابقات جام قهرمانی در بنگلادش که فدراسیون تیم ملی جوانان را به جای تیم ملی بزرگسالان به مسابقات اعزام کرده بود .مهدی رضایی مجد در فوتبال در تیم های آذر، اکباتان و تهران جوان بازی کرد، سپس به تیم پرسپولیس پیوست و با این باشگاه قرارداد امضا کرد و 4 ماه در تمرینات پرسپولیس حضور داشت. با حضور در تیم پرسپولیس می توانست به تیم ملی بزرگسالان هم دعوت شود اما مهدی رضای یمجد برای دفاع از کشور و اسلام حضور در جبهه را به بازی در پرسپولیس ترجیح داد. آن زمان علی پروین سرمربی پرسپولیس بود و به مهدی گفت فقط باید بدانی اگر ناصر محمدخانی از قطر برگردد باید ذخیره او باشی!


 از هم دور های های شهید بگویید

مهدی رضای یمجد ه مدوره چهره های مطرح فوتبال بود. محمد مایلی کهن، محمد پنجعلی از او خاطرات
زیادی دارند و او همدوره امیر قلعه نویی، صمد مرفاوی قنبرپور و رضا رجبی و بسیاری از چهره های مطرح دیگر دفوتبال بود.

عضویت مهدی رضای یمجد در تیم فوتبال پرسپولیس تهران در سال 65 را باید آخرین فعالیت ورزش یاش
دانست چون او بار دیگر در اواخر بهمن ماه عازم جبهه های نبرد شد.
حضور در عملیات تکمیلی کربلای پنج در منطقه شلمچه در تاریخ دهم اسفند ماه، نقطه رهایی این شهید ورزشکار از بند این دنیا بود, مهدی دهم اسفند ماه به دنیا آمد و دهم اسفند ماه هم به سوی معبود خود شتافت.

شهید رضای یمجد فوتبالیست پهلوان، نیاز درون یاش را برآورده نکرد و در روزهایی که همه در جستجوی مقام و مکان او بودند، او به دنبال خدا و در جستجوی یار بود.
شهید رضای یمجد بازیکن با اخلاقی بود که آخرت خود را با دنیا تعویض نکرد و با لبیک گفتن به فرمان امام راهی جبهه شد و خون پاکش درخت اسلام را آبیاری کرد.

حاج حسن رضایی مجد شما به عنوان برادر دوم شهید و مشوق او در ورزش کشتی از فعالیت های ورزشی شهید در جبهه بگویید.

مهدی سرآمد اخلاق بود و همواره تلاش م یکرد بین سه ضلع ورزش، جنگ و مذهب ارتباطی نزدیک برقرار کند.
او همواره ویژگی های خوب جبهه و جنگ را به محیط های ورزشی م یآورد و ورزش را هم به جبهه م یبرد.
دوستان ورزشی و جبه های را هم در هیئتهای مذهبی شرکت م یداد و حضوری فعال در هیئتهای مذهبی
داشت.
مهدی همواره در جبهه نیز مسابقات ورزشی برگزار م یکرد و در تصاویری که از جبه هها مشاهده می کنید رزمندگان را با لباس های ورزشی و در حال ورزش هم می بینید. مهدی رضایی مجد مدال قهرمانی فوتبال را رها کرد و مدال سرخ حسینی را انتخاب کرد تا از اسلام و کشور دفاع کند. مهدی همواره سعی می کرد که جوانان را به راه درست هدایت کند و آنها را با به مسجد و هیئتهای مذهبی هدایت م یکرد تا از ناهنجاری ها دور شوند .

چرا مهدی در اوج قهرمانی عازم جبهه شد؟
مهدی ورزشکاری بود که در اوج قرار داشت با این حال حضور در جبهه، دفاع از کشور و اسام را به ورزش ترجیح داد. مهدی همواره به روز بود و یکی از جوانان خوش تیپ هم بود. وقتی هم شهید شد زیر لباس رزمش پیراهن و شلوار ورزشی بر تن داشت

از حاشیه هایی که برای تیم ایران در مسابقات قهرمانی جوانان آسیایی پیش آمد بفرمایید:


رضایی در سال 61 اولین بازی ملی خود را انجام داد. او با تیم ملی جوانان سه اعزام برون مرزی داشت وقتی در مسابقات بنگلادش، قرعه ایران به عراق خورد به خاطر همزمانی این بازی با جنگ تحمیلی، تیم ملی از حضور در آن خودداری کرد ولی تمامی اعضای این تیم در حاشیه زمین مسابقه نماز جماعت باشکوهی برگزار کردند.
منبع: گروه مجلات شاهد بنیاد شهید و امور ایثارگران، ماهنامه شاهد یاران ویژه شهدای ورزشکار شماره 174

انتهای گزارش

برچسب‌ها