کد خبر 152289
۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۱

سردار فدوی: ورزشکاران شهدا را الگوی خود قرار دهند

سردار فدوی: ورزشکاران شهدا را الگوی خود قرار دهند

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: جامعه ورزشی باید شهدا را الگوی خود قرار دهند و نام و یاد این عزیزان را زنده نگه دارند چون همه ما مدیون شهدای گرانقدر کشورمان هستیم.

به گزارش حیات، سردار فدوی جانشین فرمانده کل سپاه در مراسم تدفین پیکر دو شهید گمنام در مجموعه ورزشی انقلاب اظهار داشت: تعداد شهدای جامعه ورزشی ما کم نیستند. قهرمانان ورزشی بسیاری وارد میدان جنگ و دفاع مقدس شدند و به شهادت رسیدند.

وی گفت: قهرمانان ورزشی بسیاری وارد میدان جنگ و دفاع مقدس شدند و به شهادت رسیدند واکنون ما باید وارث خون شهدا علی الخصوص شهدای ورزشکار باشیم.

وی خاطرنشان کرد: شهدای گمنام بسیاری در مجموعه های مختلف ورزشی به خاک سپرده شدند و جامعه ورزشی باید از نام شهدا بهره‌مند شود و یادشان را گرامی بدارد.

 

جانشین فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه روند خاک سپاری شهدای گمنام در اماکن ورزشی ادامه خواهد داشت گفت: شهدایی هم که امروز از وزارت ورزش و جوانان تشییع شدند و در مجموعه ورزشی انقلاب به خاک سپرده شدند ما سعی می کنیم این روند ادامه داشته باشد و ما همواره شهدا را در کنار خود ببینیم‌.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به حضور شهدای بسیار زیاد در تاریخ جمهوری اسلامی اشاره و بیان کرد: یکی از توفیقات انقلاب اسلامی این است که خداوند به بندگان بی‌شماری توفیق عمل درست به وظیفه را عطا کرد و در 43 سال عمر انقلاب برخی‌ها توفیق انجام درست وظایشان را داشته و شهدای بسیاری توفیق شهادت داشتند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان در رابطه با عفاف و حجاب زنان گفت: زنان در خط مقدم پیروزی بر دشمنان در این جنگ هستند و از مردان بخواهند که پشتیبان آنها باشند.

سردار فدوی ادامه داد: اگر زنان به میدان بیایند، اراده کنند، حداکثر توان خود را به کار بگیرند، خدا آنها را پیروز می‌کند چرا که این پیروزی ابتدا عزت و احترام برای خودشان است، زنان از مصادیق غیرت، شجاعت، اقدام و اراده می‌توانند باشند.

وی درخصوص از جان گذشتگی رزمندگان کشورمان در دوران جنگ و دفاع از انقلاب اسلامی گفت: برای این اسلام باید جان داد و رزمندگان ما پای کار رفتند در حالیکه می‌دانستند برای انجام اینکار بزرگ و دفاع از انقلاب اسلامی و دفاع از کشور باید جان خود را بدهند ولی با آگاهی تمام رفتند و از ایران عزیز دفاع کردند تا ما امروز بتوانیم در آرامش زندگی کنیم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: بیش از 200 هزار شهید مردانه ایستاند و جان عزیز خود را فدا کردند تا اسلام و ایران به اقتدار بایستد و خداوند به شهدا اجازه شفاعت داده این در حالی است که هیچ کس از این فرصت برخوردار نیست

برچسب‌ها