کد خبر 152281
۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱

حمله و بی‌حرمتی به خواهر شهید کاوه در مشهد/ معترضین به آمران به معروف و عوض شدن جای ظالم و مظلوم!!

حمله و بی‌حرمتی به خواهر شهید کاوه در مشهد/  معترضین به آمران به معروف و عوض شدن جای ظالم و مظلوم!!

«چندی پیش خواهر شهید کاوه، در قطار شهری به خانمی بدحجاب تذکری می‌دهد، اما متاسفانه مورد تعرض قرار می‌گیرد، سیلی می‌خورد و آسیب می‌بیند.» تعرض و بی‌حرمتی به آمران به معروف هر از چند گاهی به گوش می رسد و مردم را اندوهگین می‌کند، وقتی نام خانواده و بستگان شهدا در میان باشد، این تاسف و اندوه دوچندان است.

به گزارش حیات، در محکومیت هتاکی به خواهر شهید کاوه در حین انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان رضوی و قرارگاه مطالبات رهبری ومردم استان خراسان رضوی و تعدادی از گروه های مردمی واکنش نشان دادند.  ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی  به صراحت از دنبال کردن مراتب پیگیری قضایی تا حصول نتیجه و برخورد قاطع با متخلفان گفت و تاکید کرد مجازات اسلامی در انتظار معترضین به آمران به معروف است.

خواهر مکرمه سردار شهید سرلشکر شهید محمود کاوه پس از این واقعه و تماس های مکرر خبرنگاران به ارسال نامه‌ای به شهرداری مشهد اکتفا کرده و حاضر به گفتگوی رسانه‌ای در این موضوع نشد که خود نشان از تواضع، سکوت و محجوبیت این بانوی خراسانی دارد.

فارغ از بحث‌ها و گفتارهای رسانه‌ای درباره ضرورت حمایت از آمران به معروف آنچه ضروری به نظر می‌رسد اولا موضوع تبیین این فریضه دینی و اعتقادی و ثانیا جدیت در اجرای قوانین موضوعه است. اینکه اصل هشتم قانون اساسی، در جمهوری اسلامی ایران دعوت به خیر، امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای است همگانی و متقابل برعهده مردم نسبت به یکدیگر، دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت است. شرایط و حدود کیفیت آن را نیز قانون معین می‌کند. ماده 9 قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر مصوب مجلس شورای اسلامی هم تصریح دارد اشخاص حقیقی یا حقوقی حق ندارند در برابر اجرای امر به معروف و نهی از منکر مانع ایجاد کنند. ایجاد هر نوع مانع و مزاحمت به موجب قانون جرم شناخته شده است. علاوه بر مجازات مقرر، موجب محکومیت به حبس تعزیری یا جزای نقدی درجه هفت می‌شود.

در پایان توجه به این موضوع نیز حائز اهمیت است که رفتارها را در امر به معروف و نهی از منکر باید استاندارد کنیم و درست انجام دهیم. اما اصل واجب نباید فراموش شود و سکوت در برابر گناه قطعاً گناه است. نقطه نهایی و هشدارآمیز آنجایی است که جای معروف و منکر و ظالم و مظلوم عوض شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها