کد خبر 152272
۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹

قاضی زاده هاشمی: شهدا به مردم عظمت، عزت و بصیرت هدیه دادند

قاضی زاده هاشمی: شهدا به مردم عظمت، عزت و بصیرت هدیه دادند

معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گقت: شهدا با نثار جان خود عظمت، عزت، فهم و بصیرت به ما هدیه دادند.

به گزارش حیات، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی صبح امروز دوشنبه 13 تیرماه در مراسم تجدید میثاق مدیران و کارکنان شبکه بانکی کشور با شهیدان، مراسم تشییع و تدفین دو شهید گمنام گرانقدر دفاع مقدس گفت: شهید زنده و جاودانه است و نمونه آن حضور این دو فرزند شهید برومند آب و خاک در این مکان مهم و مقدس است. شهید آنقدر عظمت پیدا می‌کند که حتی اگر ناشناخته هم باشد مردم به آنها تمسک می‌جویند و برای درد و دل و حل مشکلاتشان به سراغ آن‌ها می‌روند و خصوصی‌ترین مسائل زندگی‌شان را به آنها می‌گویند و انتظار کمک از شهدا دارند.
معاون رئیس جمهور با اشاره به مقام فوق‌العاده و احساس معنوی که شهدا به ملت ایران دادند، گفت: شهدا و ایثارگران پس از قرن‌ها در جنگ تحمیلی به دشمن مسلح اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشور را تصرف کند. این که دستگاه‌ها علاقه‌مند هستند که شهدای گمنام در محوطه محل کار آنها باشند برای این است که وقتی از کنار مزار شهدا عبور می‌کنند و چشم آنها به مزار مطهر شهدا می‌افتد احساس تقرب به خدا می‌کنند. شهدا مقام معنوی و الهی برای مؤمنان دارند و مادیات را کنار گذاشته و به نقطه وصل رسیدند. نامشان مهم نیست و ما به اشتباه می‌گوییم که گمنام هستند، شهدای گمنام در عرش شناخته شده هستند.
قاضی‌زاده هاشمی گفت: این دو عزیز با این مأموریت به بانک ملی آمدند و خودشان انتخاب کردند که دوستان نظام بانکی کشور به ویژه بانک ملی را متوجه این موضوع کنند که شهدا گرانقدر بودند و با نثار جان خود عظمت، عزت، فهم و بصیرت به ما هدیه دادند و ما باید مسیر آنها را ادامه دهیم.


رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اگر مدیران و کارمندان هر روز را با یاد و نام شهدا آغاز کنند و به این توجه کنند که شهدا به خاطر خدمات آنها در راه انقلاب می‌توانند شفیع آنها باشند خیلی مشکلات کشور حل می‌شود.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی در پایان با تشکر از مدیرعامل بانک ملی گفت: امیدوارم حضور شهدا شمع فروزانی در بانک ملی ایران باشد و این بانک موفق‌تر از گذشته به مسیر خود ادامه دهند.
گفتنی است، این دو شهید گمنام 17 ساله و 23 ساله بودند که به ترتیب در شرق بصره در عملیات رمضان و منطقه‌ ام الرصاص عملیات کربلای 4 به شهادت رسیدند.
همچنین مراسم وداع با پیکر شهدا و مراسم زیارت عاشورا با حضور کارکنان بانک ملی در نمازخانه ادارات مرکزی بانک ملی برگزار و پیکر شهدا تا مقبره الشهدا بدرقه شد.
انتهای پیام/

برچسب‌ها