کد خبر 152268
۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۴

پرداختن به ابعاد حقوق بشر آمریکایی از مصادیق جهاد تبیین است

پرداختن به ابعاد حقوق بشر آمریکایی از مصادیق جهاد تبیین است

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران در یادواره شهدای ترور استان خراسان جنوبی گفت: هفته حقوق بشر آمریکایی فرصتی مناسبی برای بازخوانی مصادیق و بررسی تطبیقی جنایات امریکا در طول چهل سال گذشته علیه ملت و دولت جمهور اسلامی ایران است

به گزارش حیات ، رحیم نریمانی مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز یکشنبه 12 تیرماه در مراسم یادواره شهدای ترور استان خراسان جنوبی به مناسبت هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی  گفت:  با نگاه والای مقام معظم رهبری به عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی در این ایام فرصت مناسبت برای بازخوانی و مصادیق عینی جهاد تبیین و پرداختن همه جانبه به موضوعات آن فراهم است.

وی ادامه داد: در طول تاریخ 40 ساله حقوق بشر کاذب، دروغین و بزک کرده آمریکا را در حوزه‌های مختلف مشاهده کردیم. در ماجرای سردشت و حلبچه 69 هزار جانباز شیمیایی داریم، نفس‌های سوخته‌ای که هنوز زندگی راحتی ندارند ، 9 هزار به درجه رفیع شهادت رسیدند و تعداد زیادی از آنها کودکان معصوم وبی گناه و شهروندان غیر نظامی بودند.
نریمانی  اظهار داشت: در جنگ تحمیلی 17 هزار شهید و جانباز زن داریم که نشان می‌دهد شیرزنان همپای مردان پای کار انقلاب و نظام اسلامی بودند.


 مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: نگاه استکبار جهانی به کشورهای غرب آسیا به دلیل سرمایه‌های زیرزمینی که داشتند همواره غارت بوده که استفاده از کلمه حقوق بشر به عنوان ابزار مورد استفاده آنها قرار می‌گرفته است.


وی ادامه داد: تمام سازمان‌های حقوق بشری آمریکا خودساخته است و در دوران ریاست جمهوری ترامپ خیلی از این سازمان‌ها به مشکل مالی خوردند و یکی از اعمال‌های استعمار نوین را حقوق بشر دروغینشان قرار دادند.
نریمانی گفت: در مکتب اسلام همواره به خلیفه الله بودن انسان اشاره شده و فلسفه حقوق بشر در بطن اسلام است.
وی یادآور شد: 16 هزار شهید ترور در کشور داریم که به صراحت ایادی آن پس از ترور اعلام می‌کنند که کار آنها بوده که از مصادیق نقض حقوق بشر است و با غول‌های رسانه‌ای که در اختیار دارند جای مظلوم و ظالم را عوض می‌کنند.
 مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه بیش از 270‌ هزار ‌پرونده فرهنگی از شهدا به یادگار مانده است افزود: این یادگار باید نسل به نسل ترویج شود زیرا در بیانیه گام دوم انقلاب در قالب توسعه فردی ‌و ‌تمدن نوین اسلامی یکی از پایه‌های اصیل آن ترویج روحیه ایثار و شهادت است.


وی ادامه داد: با وجود 43 هزار آزاده و 560 هزار جانباز یک قدرت و سرمایه اجتماعی بی‌بدیل فرهنگی داریم که امیدواریم بتوانیم در دولت مردمی زمینه استفاده از ظرفیت ایثارگران در حوزه آبادانی کشور را شاهد باشیم.
نریمانی در ادامه اظهار داشت: یکی دیگر از مصادیق بررسی تطبیقی هفته حقوق بشر آمریکایی بمباران هواپیمای مسافربری ما است که به فرمانده ناو جنگی آمریکایی مدال افتخار می‌دهند.


انتهای پیام

 

برچسب‌ها