کد خبر 152261
۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۹

گفتگو با عضو خانواده مادر ژاپنی شهید «محمد بابایی»

وداع مادر شهیدی که دغدغه فرهنگ داشت/ خانم بابایی مادر موزه صلح تهران بود

وداع مادر شهیدی که دغدغه فرهنگ  داشت/  خانم بابایی مادر موزه صلح تهران بود

عصر امروز شنبه یازدهم تیرماه در معراج شهدا مراسم وداع آخر با پیکر مطهر «کونیکو یامامورا» مادر ژاپنی شهید محمد بابایی برگزار شد. بانوی صبوری که پس از 38 سال فراق از فرزند شهیدش به دیدار فرزند شهیدش و همسر فداکارش شتافت.

محمد سرمدی داماد دختر خانم بابایی در حاشیه مراسم وداع با  مادر مکرمه شهید محمد بابایی در گفتگو با خبرنگار حیات گفت: بارزترین ویژگی شخصیتی خانم بابایی خضوع، فروتنی وساده زیستی و استفاده نکردن از هیچ جایگاه و مقامی به نفع خودش بود. نسبت به مسائل فرهنگی بسیار دغدغه‌مند بود و در حوزه‌های مختلفی از جمله وزارت فرهنگ، پارالمپیک، ارتباط با جانبازان شیمیاییی و موزه صلح و  رایزنی فرهنگی فعالیت می‌کردند. او برای  ترویج فرهنگ صلح سالی یک یا دو بار بین ژاپن و ایران در رفت ‌و‌آمد بود و تلاش برای  تشویق فرهنگ صلح می‌کرد.

وی افزود: او معتقد بود که  آسیب جنگ را در ایران و ژاپن مشاهده و لمس کرده است. در ژاپن  به واسطه بمب اتمی هیروشیما و در ایران هم به واسطه هشت سال دفاع مقدس که پسر گرامی اش  محمد بابایی به شهادت رسید.  ایشان فعالیت‌های فرهنگی را صبورانه انجام می‌دادند و هیچ  اعتراضی نمی کردند.

این عضو خانواده مرحومه بابایی ادامه داد: او از هیچکس توقعی نداشت و اعتراضی نمیکرد و همیشه میگفت باید خودمان تلاش کنیم و به آن چیزی که میخواهیم برسیم. او صبورانه و خالصانه در آن راهی که قدم گذاشته بودند فعالیت می کردند و غیر از خدا از کسی چیزی نمی خواست.

سرمدی اضافه کرد:در مسئله سرپرست معنوی پارالمپیک که در همین اواخر بود، بیماری مادر شروع و خیلی سخت بود و ما هم خیلی راضی نبودیم ک او به آن سفر بروند، اما گفتند اگر از من می‌خواهند که برای این کار سفر بروم و هنوز جسمم یاری می کند نباید کوتاهی کنم و باید بروم و به‌وظیفه‌ام عمل کنم. در حالی که اگر شخص دیگری بود شاید نمی پذیرفت. همیشه می‌گفت: اگر حضور من باعث می‌شود که  بتوانم قدمی حتی کوچک برای دین و فرهنگ بردارم نباید کوتاهی کنم.

سرمدی بیان کرد : مادر خیلی دغدغه فرهنگی داشتند حتی این اواخر می گفت من نمی گویم چون پسرم شهید شده جوان‌ها باید برای کشور احترام بشتری قائل شوند، او نگران جامعه و مردم بود و می گفت چرا باید اوضاع فرهنگ و حجاب ما اینگونه باشد و جوان‌های ما نباید خیلی از مسائل فرهنگی و مذهبی را فراموش کنند.

انتهای گزارش

 

برچسب‌ها