کد خبر 152249
۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷

رئیس جمهور درگذشت تنها مادر شهید ژاپنی دفاع مقدس را تسلیت گفت

رئیس جمهور درگذشت تنها مادر شهید ژاپنی دفاع مقدس را تسلیت گفت

رئیس جمهور در پیامی با تسلیت درگذشت مرحومه سبا بابایی (کونیکو یامامورا)تنها مادر شهید ژاپنی دوران دفاع مقدس به خاندان بابایی، از درگاه خداوند برای آن مرحومه علوّ درجات و همنشینی با فرزند شهیدش مسألت کرد.

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در پیام تسلیت خود به مناسبت درگذشت خانم سبا بابایی (کونیکو یامامورا)  تنها مادر شهید ژاپنی دفاع مقدس آورده است: این مهاجر سرزمین آفتاب با پرورش فرزند دلاورش، شهید گرانقدر "محمد بابایی" و تقدیم آن در مسیر دفاع از میهن اسلامی ایران، نام و یاد خود و فرزندش را در دفتر زرین ایثار و شهادت برای همیشه ماندگار کرد.
متن این پیام به شرح زیر است:


بسم‌الله الرحمن الرحیم
درگذشت مرحومه سبا بابایی (کونیکو یامامورا) تنها مادر شهید ژاپنی دوران دفاع مقدس، مایه تأسف و تألم خاطر شد.
این مادر فداکار بعد از تشرف به دین مبین اسلام و ایمان و ارادت به مکتب تشیع و خاندان عصمت و طهارت (ع)، با مهاجرت به ایران فصل جدیدی از زندگی خود را آغاز کرد.
این مهاجر سرزمین آفتاب با پرورش فرزند دلاورش شهید گرانقدر "محمد بابایی" و تقدیم آن در مسیر دفاع از میهن اسلامی ایران، نام و یاد خود و فرزندش را در دفتر زرین ایثار و شهادت برای همیشه ماندگار کرد.
ایشان پس از شهادت فرزندش هم با انجام فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای از جمله ساخت آموزشگاه شهید محمد بابایی در یزد، راه اندازی موزه صلح تهران، راه‌اندازی بازارچه‌های خیریه، همراهی و راهنمایی دانشجویان ژاپنی در ایران و تدریس قرآن کریم آثار و خدمات ارزنده‌ای به یادگار گذاشت.
اینجانب درگذشت این بانوی مومنه را به خاندان گرامی بابایی تسلیت عرض می کنم و از درگاه خداوند برای آن مرحومه علو درجات و همنشینی با فرزند شهیدش و برای بازماندگان معزز صبر و سلامتی مسألت دارم.
سید ابراهیم رئیسی
رئیس جمهوری اسلامی ایران

انتهای پیام/

برچسب‌ها