کد خبر 152245
۱۰ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۳

پیام‌های درگذشت مادر ژاپنی شهید محمد بابایی

پیام‌های درگذشت مادر ژاپنی شهید محمد بابایی

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، رئیس مجلس شورای اسلامی، جمعی از وزرا و مسئولان کشوری با صدور پیام هایی درگذشت بانوی ماجده و مومنه «خانم کونیکو یامامورا(سبا بابایی)» مادر گرامی شهید معزز «محمد بابایی» تنها مادر شهید دفاع مقدس با اصالت ژاپنی را تسلیت گفتند.

 رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر ورزش و جوانان، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی و رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی در پیام‌هایی جداگانه درگذشت مادر ژاپنی شهید محمد بابایی را تسلیت گفتند.


به گزارش حیات، قاضی زاده هاشمی در  پیامی در گذشت سبا بابایی مادر ژاپنی شهید محمد بابایی را تسلیت گفت.

متن پیام معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به این شرح است:

انا لله و انا الیه راجعون
ایمان و ایثار مادران معظم شهدا که فرزندان عزیز خویش را در مسیر پاسداشت آرمان‌ها و ارزش­های والای الهی، اسلامی و انقلابی هدیه کردند در وصف نمی‌گنجد و کلمات قادر به ستودن صبر جمیل این بانوان مومن و والا مقام نیست.
درگذشت بانوی ماجده و مومنه «خانم کونیکو یامامورا(سبا بابایی)» مادر گرامی شهید معزز «محمد بابایی» تنها مادر شهید دفاع مقدس با اصالت ژاپنی را  تسلیت عرض می‌نمایم.
 مادر والامقامی که با افتخار به شهادت فرزند عزیز خویش، در ادامه راه آن شهید معظم با اعتقادی راسخ استقامت و پایداری نمودند.
از منظر ادب و ارادت بر ساحت ایمان و مقام صبر این بانوی گرانقدر ادای احترام نموده و از درگاه پروردگار متعال علو مرتبه ربانی برای آن مرحومه مغفوره مسألت دارم. امید آن که به فضل الهی و در جوار فرزند شهیدش قرین رحمت ربوبی گردند.
سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی


محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، در پیامی درگذشت مادر شهید محمد بابایی را تسلیت گفت.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، در پیامی درگذشت مادر شهید محمد بابایی را تسلیت گفت
متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون
درگذشت بانوی صبور خانم کونیکو یامامورا (سبا بابایی) مادر شهید والامقام محمد بابایی موجب تالم و تاثر گردید.
این مادر فداکار و مؤمنه به‌عنوان تنها مادر شهید دفاع‌مقدس با اصالت ژاپنی، تجلی عشق و دلدادگی به خدا بود که با تربیت فرزندی دلاور در دامن پرمهر خویش و سال‌ها صبوری در شهادتش، الگویی حقیقی از دین و شریعت را جلوه‌گر ساخت و نام خود را در دیوان حماسه‌های این مرز و بوم جاودانه کرد.
اینجانب ضمن عرض تسلیت به تمامی بانوان مومنه کشورمان، دوستان و آشنایان، خانواده مکرم و وابستگان، برای آن فقیده سعیده، رحمت واسعه الهی و همجواری با فرزند شهیدش و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

محمدباقر قالیباف
رئیس مجلس شورای اسلامی


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت سبا بابایی تنها مادر شهید ژاپنی دفاع مقدس را تسلیت گفت و مادران شهدا را پرورش دهندگان اسطوره‌های فداکاری دانست.
در متن پیام تسلیت محمدمهدی اسماعیلی آمده است:
«انالله و انا الیه راجعون مادران سرافراز شهیدان، فرشتگان زمینی هستند که در دامان پرمهرشان اسطوره‌های فداکاری و اخلاص پرورش می‌دهند

.
خبر فقدان خانم سبا بابایی (کونیکو یامامورا) تنها مادر شهید دفاع مقدس با اصالت ژاپنی، شهیدمحمد بابایی پس از تحمل مدتی رنج بیماری موجب تأثر فراوان شد.


آن بانوی فقید مترجم، از همکاران بازنشسته اداره کل رسانه‌های خارجی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ بود و سرانجام به فرزند شهیدش پیوست. کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» روایت زندگی آن زنده یاد که به تشرف وی به دین مبین اسلام و شهادت فرزندش می‌پردازد، بار‌ها تجدید چاپ شده است.
از خدای منان برای روح بلند ایشان علو درجات و همنشینی با فرزند شهیدش و برای بازماندگان محترم صبر و بردباری آرزومندم.»

محمدمهدی اسماعیلی

 

پیام تسلیت سجادی در پی درگذشت مادر ژاپنی شهید محمد بابایی

در متن پیام تسلیت دکتر سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان آمده است: درگذشت اسوه صبر و ایثار، مادر شهید والامقام محمد بابایی از دلاوران دوران دفاع مقدس موجب تأثر و تألم شد.

به راستی که مادران مؤمنه شهداء عزیزترین هستی خود را در سایه ارادت خالصانه به خاندان عصمت و طهارت(ع)، در راه دفاع از ارزشها، تقدیم ایران اسلامی کردند.

این مصیبت وارده را به خانواده محترم و مردم شهیدپرور ایران اسلامی عرض کرده و از درگاه خداوند سبحان برای آن مرحومه رحمت واسعه و همجواری با فرزند شهیدش و صبر و اجر برای عموم بازماندگان مسئلت داریم.

سیدحمید سجادی


، علیرضا مختارپور، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در پیامی در گذشت سبا بابایی مادر ژاپنی شهید محمد بابایی را تسلیت گفت.

 متن پیام به این شرح است:


«انّا لله و انّا الیه راجعون

ظهر امروز جمعه دهم تیرماه 1401 ، وجود پاک و کمال‌طلب کونیکو یامامورا- سبا بابایی- در سیر حیات طیّبه خود و پس از 83 سال سعی مؤمنانه برای گسترش ندای توحید و حق‌طلبی و صلح ،و مبارزه با تمامی جلوه‌های باطل، به نهایت رسید و روح مادر شهید محمّد بابایی به عالمی پیوست که قبل از او ،همسر مؤمن و ، نیز فرزند شهیدش به آن پر کشیده‌ بودند.

زندگی سراسر صفا و ایمان کونیکو [=دختر وطن] نشان داد که وطن اصلی همه حق جویان، بسیار گسترده‌تر و عمیق‌تر از محیط محدود جغرافیایی است ،
این وطن مصر و عراق و شام نیست
این وطن شهری‌ست کو را نام نیست
وطن برای کونیکو، سرزمین ایمان و آرامش معنوی بود.
اینک این مهاجر سرزمین آفتاب به مبدأ نورانی هستی پیوسته است .
درگذشت این مادر شهید را به خانواده محترم ایشان، و تمامی ساکنان سرزمین وسیع ایمان در سراسر جهان تسلیت عرض می‌کنم .
امید که سرنوشت تمامی مشتاقان نور به قرب الهی منتهی شود،ان‌شاالله»

همچنین مهدی دادمان، رئیس حوزه هنری، با صدور پیامی درگذشت  سبا بابایی (یونیکو یامامورا) را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت محمدمهدی دادمان به این شرح است:
«انالله و انا الیه راجعون
امروز روح مادر نورانی‌مان بانو سبا بابایی (یونیکو یامامورا) به رحمت ایزدی پیوست و به آرامش ابدی در معیّت فرزند شهیدش رسید.
ایشان براستی مصداق آیه شریفه «الَّذینَ آمَنوا وَهاجَروا وَجاهَدوا فی سَبیلِ اللَّهِ بِأَموالِهِم وَأَنفُسِهِمأَعظَمُ دَرَجَةً عِندَ اللَّهِ ۚ وَأُولٰئِکَ هُمُ الفائِزونَ» در زمان ما بودند و حضور و وجودشان در جریانات فرهنگی بین دو کشور ایران و ژاپن مثمرثمر و منشأ اثر بود. روحیه خستگی‌ناپذیر و مسلک فروتنانه او در کنار اعتقاد راسخ به اسلام عزیز و انقلاب خمینی کبیر (ره) آنچیزی است که از این مادرْشهید بزرگوار در ذهن‌ها باقی می‌ماند و روایت زندگی او به قدر خاص‌بودن‌ در این دنیا، منتخب و خاص در دل تاریخ مثل ستاره‌ای روشن خواهد درخشید.
از افت و خیز زیست زمینی این بزرگ‌زن، کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» باقی مانده است؛ این کتاب قطعا رسالت بزرگی در نشر زندگانی عجیب و نجیب ایشان به‌عهده خواهد داشت.
به روح فرزند شهید ایشان همچنین همسر بزرگوارشان درود میفرستم و این ضایعه را محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی)، خانواده مکرّم ایشان و اهالی فرهنگ و ادب تسلیت عرض می‌کنم.
روحشان قرین رحمت الهی باد.»

 

برچسب‌ها