کد خبر 152239
۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱

جانبازان شیمیایی نماد عزت و سند مظلومیت ملت ایران هستند

 جانبازان شیمیایی نماد عزت و سند مظلومیت ملت ایران هستند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: جانبازان شیمیایی علاوه بر این که نماد عزت ملت ایران هستند سند مظلومیت ملتی هستند که دشمنان آنها معتقد به هیچ اصول اخلاقی نبودند.

به گزارش حیات از  فارس، امیرحسین قاضی زاده رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ظهر امروز در دومین همایش جانبازان شیمیایی در تالار قدس حرم مطهر رضوی، اظها ر کرد: حملات شیمیایی در دوران هشت سال دفاع مقدس نشان دهنده چهره مزورانه دشمنان و مظلومیت جانبازان شیمیایی ایران است.

وی با اشاره به حضور بازرسان بین المللی در مناطق جنگ زده کشور، تصریح کرد: این جنایات علیه رزمندگان ما در دوره ای اتفاق افتاد که کنوانسیونهای بین المللی مصوب و مستقر شده بود و بازرسان آنها در منطقه جنگی ما حضور یافتند و نمونه برداری کردند اما با وجود اثبات جنایات صدام مجامع بین المللی کوچکترین اقدامی علیه این جنایات انجام ندادند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران متذکر شد:  زمانی که صدام به کویت حمله کرد بلافاصله همان مجامع بین المللی با او مقابله و او را به شدت تنبیه کردند. این مهم نشان دهنده استانداردهای دوگانه اربابان جهان است که اگر همراهشان بودی مجاز به هر جنایتی هستی.

قاضی زاده هاشمی شمار جانبازان شیمیایی زیر پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران را 68 هزار نفر اعلام کرد که 17 هزار نفر از این تعداد دارای عوارض متوسط و شدید هستند.

وی تاکید کرد: جانبازان شیمیایی علاوه بر این که نماد عزت ملت ایران هستند سند مظلومیت ملتی هستند که دشمنان آنها معتقد به هیچ اصول اخلاقی نبودند.

لازم به ذکر است 230 جانباز شیمیایی در دومین همایش تکریم جانبازان شیمیایی در مشهد در قالب اردویی سه روزه شرکت کرده اند و علاوه بر برگزاری همایش، زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) و برگزاری کارگروه های تخصصی از جمله برنامه های آنهاست.

 

برچسب‌ها