کد خبر 152216
۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳

ادای احترام قاضی‌زاده هاشمی به شهدای استان گیلان + فیلم

ادای احترام قاضی‌زاده هاشمی به شهدای استان گیلان + فیلم

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز دوشنبه 6 تیرماه برای دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران و حضور در مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر و یادواره شهید «خوش سیرت» وارد استان گیلان شد.

به گزارش حیات به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در بدو سفر به استان گیلان برای تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا در گلزار شهدای شهر رشت حضور یافت و با نثار شاخه‌های گل و قرائت فاتحه به مقام والای شهدا ادای احترام کرد.
«محیا قاسمی» فرزند جانباز 70 درصد «حسن قاسمی» نیز حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان گیلان را خیر مقدم گفت.
معاون رئیس جمهور پس از این مراسم گفت: امروز افتخار پیدا کردم که برای مراسم گرامی‌داشت شهدای هفتم تیر و حضور در کنگره بزرگداشت شهید «خوش سیرت» در خدمت مردم بزرگ، مجاهد و شهیدپرور استان گیلان باشم و همچنین فرصتی شد که برای ادای احترام به ساحت شهدای استان گیلان در این استان حضور پیدا کنم.
دکتر قاضی‌زاده ‌هاشمی در خصوص ساماندهی گلزار شهدای استان گیلان با توجه به ویژگی‌های اقلیمی استان گیلان افزود: در سفرهای رئیس جمهور مبلغی برای ساماندهی گلزارهای شهدا در نظر گرفته شده است اما این سطح کار به دلیل گستردگی نیاز به مشارکت شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های استانی دارد. منابع دولتی پیش‌بینی شده در حد ساماندهی گلزارهای چند مزاری و تک مزاری است و کمک شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان گیلان و کمک بسیج و منابع ملی مورد نیاز است و این ساماندهی‌ها با توجه به وضعیت اقلیمی گیلان مورد توجه قرار خواهد گرفت.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص مراکز توان‌بخشی مورد نیاز جانبازان گفت: ما وظیفه داریم که مراکز جامع فرهنگی و ورزشی ایجاد کنیم. با لطف و کمک رئیس‌جمهور در این مدت کوتاه این مراکز فعال از 4 مرکز به 28 استان افزایش پیدا کرده است.
وی افزود: در مدت 9 ماه که خادم خانواده‌های معظم شهدا هستم به کمک بخش اقتصادی بنیاد و کمک دولت 28 مرکز فعال شده است. متأسفانه در 4 استان نیز تقریباً هیچ اقدامی در مورد این مراکز انجام نشده است. تاریخچه این مراکز به سال 85 باز می‌گردد و تکمیل آن طولانی شده است. استان گیلان فرصت‌های زیادی دارد و امیدواریم با هدایت استاندار و فرمانده سپاه گیلان و با تجمیع این مراکز و طرح‌های خوبی که وجود دارد سرمایه‌گذاری صورت گیرد و کار به نتیجه خواهد رسید.
انتهای پیام/

برچسب‌ها