کد خبر 152214
۵ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۰

جانشین نماینده ولی فقیه در حج 1401:

بعثه مقام معظم رهبری با تمام توان در جهت آرامش جانبازان تلاش می کند

بعثه مقام معظم رهبری با تمام توان در جهت آرامش جانبازان تلاش می کند

جانشین نماینده ولی فقیه در حج 1401 در دیدار با اعضای کاروان جانبازان در مدینه گفت: بعثه مقام معظم رهبری وظیفه دارد همه تلاش خود را برای آرامش و رقم زدن سفری معنوی و خاطره انگیز برای جانبازان به کارگیرد.

به گزارش حیات، حجت الاسلام و المسلمین سید حسین رکن الدینی روز شنبه  4 تیرماه  در جمع اعضای کاروان جانبازان اعزامی به حج تمتع در هتل موفنبیک مدینه با ابلاغ سلام حجت الاسلام و المسلمین سید  عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و با ذکر خاطراتی از دوران دفاع مقدس افزود: مردم ایران برای دفاع از کیان اسلام در هشت سال جنگ تحمیلی هزاران نفر از بهترین جوانان خود را هدیه دادند و جانبازان عزیز سندهای افتخار این فداکاری هستند.

 

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به راحتی به دست نیامده است، اظهار داشت: در کنار قبر رسول خدا و ائمه بقیع و قبر مفقود حضرت زهرا (س) گواهی می دهیم که خون شهدا و ایثار و گذشت جانبازان و آزادگان سرافراز موجب سربلندی و عزت کشور عزیزمان ایران و اسلام شده است.

 

جانشین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه جانبازان با مشکلات جدی جسمانی مواجه هستند و زندگی در چنین شرایطی راحت نیست، بیان کرد: فداکاری و گذشت شما مورد تکریم ملت ایران است، مردم ایران هم پای ارزش های انقلاب و اسلام ایستاده اند و تحت فرمان رهبر معظم انقلاب که خود از جانبازان و افتخار جانبازان است، افراد خائن به انقلاب و اسلام را طرد خواهند کرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین رکن الدینی با بیان اینکه جانبازان بر گردن همه مردم ایران حق دارند، گفت: نظام اسلامی ، قدرت، افتخار و هرچه که دارد به برکت جانبازان، شهدا و آزادگان سرافراز است که به معنای واقعی با فداکاری از انقلاب پشتیبانی کردند.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه کارگزاران حج در عربستان با محدودیت هایی مواجه هستند، اظهار داشت: به رغم این محدودیت ها، بعثه مقام معظم رهبری وظیفه دارد همه تلاش خود را برای آرامش و رقم زدن سفری معنوی و خاطره انگیز برای جانبازان به کارگیرد.

پیش از سخنان جانشین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، مدیر کاروان جانبازان در گزارشی با اشاره به اینکه اعضای این کاروان از جانبازان 70 درصد هستند، گفت: از  70 نفر ظرفیت این کاروان ،  59 نفر با توجه به شرایط جدید عربستان و اعلام محدودیت سنی برای حضور در مراسم حج تمتع اعزام شدند.  

 

این گزارش حاکیست در پایان این دیدار که سید صادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت نیز حضور داشت حجت الاسلام و المسلمین رکن الدینی و رئیس سازمان حج و زیارت با تقدیم شاخه های گل و هدایای معنوی ورود جانبازان را  به سرزمین وحی گرامی داشتند

برچسب‌ها