کد خبر 152211
۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۶

ویژه نامه حاجیان ایثارگر /3

اولین حج بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی را به یاد او به جا می آورم

اولین حج بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی را به یاد او به جا می آورم

حشمت الله آذرشب جانباز 70 درصد اهل الیگودرز گفت: اولین حج بعد از شهادت حاج قاسم را به یاد او به جای می آورم.

شوق زیارت خانه خدا به این رزمنده پیشکسوت دوران دفاع مقدس جان تازه ای داده است. «حشمت الله آذرشب» جانباز 70 درصد لرستانی از شهرستان الیگودرز،  پس از دو سال وقفه حج تمتع از سوی بنیاد شهید برای تشرف به سرزمین وحی سفر می کند. با همسر و فرزندش در سالن انتظار هتل هویزه دقایقی پذیرای مان شد و در تمامی لحظات گفتگو لبخند شرینی بر لبانش نقش بسته بود  و یاد و خاطره رفقای شهیدش را مرور می کرد.

 

نوجوان شجاع لرستانی در نبرد تن‌به‌تن با دشمن

این جانباز حماسه‌ساز 8 سال دفاع مقدس در معرفی خودش گفت: 17ساله بودم که با رفقایم از شهرمان الیگودرز  به جبهه رفتیم و به عملیات طریق‌القدس در منطقه بستان رسیدیم. من ورزشکار بودم و بنیه بدنی خوبی داشتم. در صحنه‌های عقب راندن دشمن از خاکش کشور بارها با بعثی‌ها وارد نبرد تن‌به‌تن می‌شدم و به فضل الهی و با رعب و وحشتی که خداوند بر دل متجاوز انداخته بود پیروز و موفق می‌شدم. اسیر می‌گرفتم و به‌پیش می‌رفتم. در این عملیات در یکی از گردان‌های خط اول حاج احمد متوسلیان بودم و شاهد به شهادت رسیدن و مجروح شدن  بسیار از دوستانم بودم.

جانبازی در فتح المبین

حشمت‌الله آذر شب درباره نحوه جانبازی‌اش گفت: در عملیات فتح‌المبین هم خط‌شکن بودم. ما به‌عنوان نیروهای عمل‌کننده باید توان نظامی ارتش عراق را می‌گرفتیم و به‌پیش می‌رفتیم. مجروحیتم هم در همین عملیات رقم خورد، جایی که هم‌زمان گلوله و ترکش نارنجک تمامی بدنم اصابت کرد و دچار جراحت‌های مختلف صورت، چشم و شکم شدم و از منطقه نبرد خارج شدم

دیدار با سردار دلها

این جانباز غیور لرستانی که در سال 1365 دوباره وارد عرصه نبرد می‌شود، خودش در این باره بیان کرد: بعد از عملیات کربلای  گردان‌ها به مرخصی کوتاهی آمد. زمزمه عملیات بزرگی پیچیده بود حتی بچه‌هایی که در عملیات کربلای 4 نبودند این بار راهی شدند. در این عملیات توفیق شد برای اولین‌بار سردار دل‌ها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را از نزدیک ببینم و شیفته آن مرد بزرگ شدم. ابومهدی المهندس را هم که با لشگر بدری‌ها کار می‌کرد در کنار ایشان دیدم .

 

قدردانی از همسر صبور و فداکار

حشمت‌الله آذر شب که در همان سال‌های دوران دفاع مقدس ازدواج کرده بود درباره زندگی مشترکش گفت: همسرم خانم عصمت زمانی با وجود آگاهی از مجروحیت‌ها و درد و رنج‌ها، همراهم شد و در این سال‌ها صبورانه و فداکارانه در کنارم بود. چهار فرزند پسر هم خداوند به ما هدیه کرد تا یاور و برادرم باشند و هرکدام در رشته‌های تخصصی خود مشغول به کار و تلاش و خدمت به کشورند. در تمامی این سال‌ها در خط ولایت و رهبر ثابت‌قدم بوده‌ایم و در این سفر پربرکت هم می‌خواهیم سفیر شایسته‌ای برای کشور عزیز و سربلندمان باشیم

.

اولین حج بعد از شهادتش را به یاد او بجای می آورم

این جانباز باصفای لرستانی در پایان اظهار کرد: ثابت‌قدم بودن در صراط حق  و طلب مغرفت از باریتعالی آرزوی قلبی من در زیارت خانه خداست . برای سلامتی رهبرم دعا می کنم و در این سفر که اولین حج بعد از شهادت حاج قاسم است به روح بلندش سلام می‌کنم و یادش را گرامی می‌دارم. در اولین حج بعد از شهادتش را به یاد او بجای می آورم و از خداوند می خواهم به مسئولین و مدیران ما توفیق خدمت و درک مقام والای شهیدان را بدهد تا هرچه بیشتر و بهتر بدانند بدهکار و وامدار چه کسانی هستند و برای  مشکلاتی مردم  که در همه صحنه ها و لحظه های به دفاع از انقلاب و نظام وارد شدند اقدام کنند و خادم مردم باشند.

انتهای گزارش

برچسب‌ها