کد خبر 152202
۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷

تقی‌زاده:

جایزه ملی سردار شهید سلیمانی کلید خورد/ برترین‌های آزمون‌های سراسری بورسیه می‌شوند

جایزه ملی سردار شهید سلیمانی کلید خورد/ برترین‌های آزمون‌های سراسری بورسیه می‌شوند

مدیر کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر گفت: براساس طرح جایزه ملی سردار شهید سلیمانی، تمامی فرزندان شاهد و ایثارگر که در آزمون‌های سراسری بدون اعمال سهمیه موفق به کسب رتبه برتر شوند را در حین تحصیل بورسیه می‌کنیم.

به گزارش حیات به نقل از سازمان امور دانشجویان، سیدفردین تقی زاده مدیر کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان گفت: فرزندان خانواده شهدا و ایثارگران به دلیل آثار و تالمات ناشی از جنگ حاکم بر خانواده‌ها شرایط یکسانی با سایر فرزندان این مرز و بوم ندارند و در طول زندگی با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند و همین امر سبب شده تا نسبت به سایر داوطلبان برای شرکت در آزمون سراسری شرایط یکسانی نداشته باشند و به هم دلیل به منظور رسیدن به عدالت آموزشی سهمیه مازاد در کد رشته‌های سازمان سنجش کشور برای این عزیزان منظور شده است که البته با توجه به اینکه این سهمیه مازاد بر سهمیه‌های عادی است لذا محدودیتی برای داوطلبان آزاد ایجاد نمی‌شود.

مدیر کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر افزود: همه ساله تعداد زیادی از فرزندان خانواده‌های شاهد و ایثارگر بدون اعمال سهمیه ایثارگران حائز رتبه‌های تک رقمی، دو رقمی و سه رقمی می‌شوند و به دانشگاه‌های ممتاز و فاخر راه می‌یابند. برای سال تحصیلی 1402_1401 اداره کل دانشجویان شاهد و ایثارگر تصمیم به اجرای طرح جایزه ملی سردار شهید سلیمانی گرفته است.

وی گفت:بر اساس این طرح پذیرفته شدگان کنکور سراسری در گروه‌های آزمایشی پنج گانه که حائز شرایط دریافت جایزه باشند در حین تحصیل کمک هزینه تحصیلی دریافت می‌نمایند.

تقی زاده افزود:پذیرفته شدگان کنکور سراسری رتبه‌های زیر 500 کشوری در زیر گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی و همچنین رتبه‌های زیر 300 کشوری گروه‌های آزمایشی زبان و هنر و همچنین در مقطع کارشناسی ارشد رتبه‌های زیر 5 در هر کد رشته و مقطع دکتری رتبه‌های زیر 3 در هر کد رشته برای مدت 6 ماه کمک هزینه تحصیلی به میزان 60 میلیون ریال تا 120 میلیون ریال دریافت خواهند کرد.

وی عنوان کرد: تمدید پرداخت کمک هزینه تحصیلی به شرایط آموزشی دانشجویان برگزیده بستگی دارد. چنانچه این عزیزان جزو ده درصد هم ورودی‌های خود باشند مشمول دریافت جایزه مذکور می‌شوند. به عبارتی اگر دانشجویی براساس رتبه‌های اعلامی تا پایان تحصیل جزو ده درصد ورودی خود باشد در مدت زمان تحصیل ماهیانه مقرری کمک هزینه تحصیل دریافت خواهد کرد.

تقی زاده در پایان گفت: برگزیدگان جایزه سردار شهید سلیمانی بعد از آغاز سال تحصیلی سال 1402_1401 شناسایی و در جشنواره‌ای که به همین مناسبت در دی ماه برگزار می‌گردد با حضور مقامات عالی کشوری مورد تقدیر قرار خواهند گرفت و کمک هزینه تحصیل و تندیس نمادین جشنواره را دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها