کد خبر 152191
۳ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰

ویژه‌نامه حج ایثارگران /2

«حج مقبول» جانبازان نتیجه جهاد در راه خدا است/ «یاد شهدا در سرزمین وحی»

 «حج مقبول» جانبازان نتیجه جهاد در راه خدا است/ «یاد شهدا در سرزمین وحی»

حجت الاسلام و المسلمین دکتر یدالله ربیعی جانباز 70 درصد دوران دفاع مقدس گفت: جهاد و حج دو عبادت برای مخلصین هستند و جانبازان در این سفر حج مقبولی می‌گیرند که ثمره جهادشان در راه خداست و یاد امام و شهدا در سرزمین وحی جاری است.

حیات- روحانی جانباز (قطع دو پا) است و سخنان دلنشینش را با نام خدای «جبهه و جهاد» آغاز می‌کند. تلفن همراهش مدام زنگ می‌خورد. به گرمی با دوستان و علاقمندانش خداحافظی می‌کند. عازم حج تمتع است. کاروان 61 نفره جانبازان 70 درصد امسال بعد از دو سال وقفه از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران از سر گرفته شده است. با «حجت الاسلام و المسلمین یدالله ربیعی» جانباز شاهرودی دوران دفاع مقدس به گفتگویی صمیمی پرداخته‌ایم تا در شبی که فردایش عازم مدینه منوره است بیشتر از خودش و زندگی ایثارگرانه‌اش بگوید.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر یدالله ربیعی  جانباز 70 درصد  اهل شهرستان شاهرود در ابتدای گفتگو بیان کرد: در مهر ماه سال 1337 در روستایی در منطقه کویری شهرستان شاهرود به دنیا آمدم. همزمان با تحصیلات ابتدایی از سال 1353 در مدرسه علمیه شاهرود، مشهد و قم درس طلبگی خواندم.

این جانباز معزز درباره ورودش به جبهه‌های دفاع مقدس و نحوه جانبازی‌اش گفت: دو هفته پس از ملبس شدن به لباس روحانیت در روز پنجم عملیات فتح‌المبین در سال 1361 با اصابت گلوله تانک دشمن مجروح شدم و علی‌رغم اینکه به سرعت به پشت جبهه و اهواز منتقل شدم هر دو پایم را تقدیم دفاع از کشور و انقلاب کردم.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: روزهای اول مجروحیت کنار آمدن با شرایط جدید برایم دشوار بود، اما توانستم راهم را ادامه بدهم. درس خواندم و در رشته معارف اسلامی دکترا گرفتم. به زندگی‌ام سر و سامان دادم و به‌واسطه معرفی یکی از همرزمانم با همسرم که اهل دزفول بودند آشنا شدم و او  با وجود شرایط سخت جسمانی همراهم شد و علی‌رغم همه مشکلات  توانستیم در کنار هم فرزندانی شایسته تقدیم جامعه اسلامی کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر یدالله ربیعی ادامه داد: برای من به عنوان یک طلبه لحظه‌های جان دادن رزمندگان لشگر 21 حمزه و وداع یک به یک با آن مردان خدایی فراموش نشدنی است. عملیات فتح‌المبین در ایام عید نوروز شروع شد و ما در منطقه‌ای بودیم که گل‌های بهاری زیبایی روییده بودند و باران می‌بارید بچه‌های رزمنده ما هم کنار گل‌های زیبا شهید می‌شدند. صحنه گلستانی بود در آتش جنگ و دفاع و این خاطرات را برای فرزندان و دانشجوهایم می‌گویم تا بدانند برای این کشور چه گل‌های شکوفایی پرپر شدند و وظیفه‌شناس و بامعرفت شوند. 

این جانباز 70 درصد شاهرودی درباره تشرفش به حج و آرزو و دعایش در این سفر نورانی گفت: نزدیک به 10 سال در نوبت انتظار بودیم. آرزو دارم لحظه‌ای عبادت نصیبمان شود. متوجه ذات کبریایی‌اش شویم  و با تمام وجود و قلبمان به صاحب‌خانه و منا و حجر متوجه شویم و دعا برای عزت و امنیت و سلامت مردم‌مان است در آن مکان مقدس  و اعمالی که بر ما واجب است ادای تکلیف کنیم. جهاد و حج دو عبادت برای مخلصین هستند و جانبازان در این سفر حج مقبولی می‌گیرند که ثمره جهادشان در راه خداست  و یاد امام و شهدا در سرزمین وحی جاری است.

این جانباز معزز و روحانی شریف  سفر معنوی حج را  پر از خاطرات شیرین و شنیدنی دانست و در پایان گفت:  خوب است برادران و خواهران جانبازی که به حج مشرف می‌شوند دیگران را از خاطرات بی‌نصیب نگذارند.

انتهای گزارش/

برچسب‌ها