کد خبر 152186
۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷

خدمت رسانی با کیفیت به ایثارگران و انتقال ارزش های انقلاب اسلامی گفتمان غالب بنیاد شهید می شود

خدمت رسانی با کیفیت به ایثارگران و انتقال ارزش های انقلاب اسلامی گفتمان  غالب  بنیاد شهید می شود

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز چهارشنبه اول تیرماه در اجلاس سراسری مدیران بنیاد در مشهد مقدس بر ایجاد درک و فهم مشترک و عزم سازمانی برای خدمت به خانواده معظم شهدا و ایثارگران تأکید کرد.

به گزارش حیات از پایگاه اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این همایش گفت: این روزها مزین به نام شهدای مکتب‌سازی مثل شهید چمران است که سبک زندگی را به ما معرفی کرده است و شهید بهشتی و شهدای هفت تیر که جمعی از دولتمردان و نمایندگان مجلس بودند و هر کدام از این شهدا به نوعی اثرگذار بوده‌اند.
معاون رئیس جمهور در این نشست خطاب به مدیران بنیاد گفت: دیدارهایی در مدت مسئولیت با مدیران صورت گرفته اما باید تلاش کنیم که ذهنیت‌های دو نفره را به یک فکر مشترک تبدیل کنیم تا بنیاد دارای وجدان مشترک و عزم سازمانی شود که این وجدان مشترک گفتمان حاکم بر اقدامات است و در حوزه اقدامات این گفتمان توسط معاونت‌های مختلف طراحی شده که برنامه اقدام مشترک است که کاربردی است و اگر نتوانیم در مورد آن درک و فهم مشترک پیدا کرده و با آن ارتباط برقرار کنیم به اقدام کننده ظاهربین و تکنوکرات تبدیل می‌شویم.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با ارائه نمونه‌ای از ضرورت درک مشترک در بنیاد در خصوص طرح سپاس گفت: به عنوان نمونه این طرح برای دیدار خانواده شهدا و ایثارگران به مدت دو سال است اما برای دیدار ایثارگران کیفیت و نوع برخورد با ایثارگران مهم است و این کیفیت جز با باور مشترک و درونی شکل نمی‌گیرد. روح و گفتمان مشترک باید در بنیاد شهید و امور ایثارگران حاکم باشد زیرا ما سازمانی هستیم که اهداف، ارزش‌های اسلامی و گفتمان انقلاب را انتقال می‌دهیم و باید این جریان به باور مشترک تبدیل شود.
 دکتر قاضی‌زاده هاشمی، گفت: همکاران در بنیاد شهید و امور ایثارگران دو نوع رفتار دارند برخی خودکار و خودجوش هستند و روح حاکم در بنیاد و وظیفه خود را دریافت کرده‌اند و خیلی جلوتر از برنامه پیش‌ می‌روند و نیاز به پیگیری ندارند و حتی در برخی موارد باید کنترل شوند. این افراد باعث افتخار بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند اما برخی نیز دغدغه کافی ندارند. دغدغه داشتن جزو ذات کار ما است زیرا با عامل انسانی سروکار داریم و خدا خانواده شهدا و ایثارگران را به ما هدیه کرده است تا به آنها خدمت کنیم.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به مراجعه بنیاد به خانواده شهدا و ایثارگران دهک‌های پایین گفت: بر اساس نتایج این طرح برخی خانواده شهدا و ایثارگران هیچ دریافتی از بنیاد نداشتند و در گذشته از طرف بنیاد نیز مراجعه‌ای به آنها نشده بود. والدین شهدایی بودند که حقوق دریافت نمی‌کردند و در این مراجعات اعلام کردند حقوق آنها واریز شود و اگر هم قبلاً حقوق نمی‌خواستند به هر دلیلی نظرشان تغییر کرده است. خانواده شهدا و ایثارگران امانت به ما سپرده شده‌اند و اگر به درستی خدمت کنیم ایثار و آرمان هم معنا پیدا خواهد کرد.
معاون رئیس جمهور گفت: ایثارگران کارآفرین که در حوزه دانش‌بنیان صاحب دانش جدید هستند و می‌توانند برای خدمت به ایثارگران خلق دانش کنند باید معرفی شوند و در همه حوزه‌ها باید اینگونه اقدامات صورت گیرد و ما باید برای تک‌تک روستاها و شهرها به صورت گسترده کار کنیم.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر اینکه باید حق به‌موقع به ذی‌حق رسانده شود، افزود: در مقابل باید در مقابل زیاده‌خواهی و ظلم محکم ایستاد زیرا ما مدیون خانواده شهدا و ایثارگران هستیم و باید آنها را عزیز نگاه داریم. ما ضمن اینکه وظیفه منزلت و کرامت خانواده شهدا و ایثارگران را داریم وظیفه پرورش و منزه نگاه داشتن نیز داریم. اگرچه برخی ایثارگران به خاطر عزت نفس و کرامت به ما مراجعه نمی‌کنند ولی ما نسبت به آنها وظیفه داریم و مدیران شهرستان‌ها وظیفه دارند فعالانه این موضوعات را پیگیری و به منزل این عزیزان مراجعه کنند و برای تک‌تک این عزیزان برنامه خدمات رسانی داشته باشند.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: باید ایثارگران با کارآمدی و کارگشایی شناخته شوند و هر مشکلی در کشور ایجاد می‌شود سازمان‌های مردمی ایثارگران پیش‌قدم باشند. جایی که حفظ و دفاع از انقلاب اسلامی واجب است و هر جا مردم نیاز به دفاع دارند خانواده معظم شهدا و ایثارگران جلودار باشند و این چون اکنون از بستر بنیاد ایجاد نمی‌شود برای همین ایثارگران به بسیج و گروه‌های جهادی مراجعه می‌کنند در حالی که بستر وجودی و فعالیت آنها باید از بنیاد شهید و امور ایثارگران باشد.
گفتنی است، در اجلاس سراسری مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران کارگروه‌های تخصصی تعاون و ارتقای معیشت ایثارگران؛ امور فرهنگی، آموزشی و پژوهشی؛ بهداشت و درمان؛ توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی و حقوقی و بازرسی، میز خدمت و تعامل با جامعه هدف برگزار شد.
انتهای پیام/

برچسب‌ها