کد خبر 152178
۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲

جانباز و قهرمان پارالمپیک، عبدالرضا جوکار

جانباز و قهرمان پارالمپیک، عبدالرضا جوکار

عبدالرضا جوکار، قهرمان خوزستانی رشته پرتاب نیزه است که در 40 مدال رنگین جهانی، پارآسیایی و پارالمپیکی برای کشورمان بدست آورده است.

به گزارش حیات به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، جانبازان کشورمان نه تنها در عرصه دفاع از ایران اسلامی افتخار آفریدند بلکه در عرصه‌های مختلف هم موجب افتخارآفرینی برای کشورمان شده اند.

عرصه ورزش یکی از میادین افتخارآفرینی جانبازان کشورمان است که هم در مسابقات آسیایی و جهانی و هم پارالمپیک برای ایران اسلامی حماسه آفرینی کردند.

عبدالرضا جوکار، قهرمان پارالمپیکی کشورمان یکی از این افتخار آفرینان می‌باشد که به یکم بهمن ماه سال  1348 هجری شمسی در شهر مقاومت و پایداری، دزفول به دنیا آمد که در سن 11 سالگی بر اثر حمله رژیم بعثی عراق مجروح و به درجه جانبازی نائل می‌شود.

این قهرمان خوزستانی فعالیت ورزشی خود را از سال 1369 هجری شمسی آغاز و توانست از سال 1373 به عضویت تیم ملی دو ومیدانی جانبازان و معلولان کشورمان رسید.

عبدالرضا جوکار  در رشته پرتاب نیزه بار‌ها در عرصه‌های آسیایی ، جهانی و پارالمیپک برای کشورمان به میدان رفت و توانست 40 مدال رنگین در مسابقات جهانی، پارا آسیایی و پارالمپیک برای  جمهوری اسلامی ایران کسب کند.

پرچمداری  کاروان کشورمان در پارالمیپک 2012 لندن و کسب پنج مدال پارالمپیک آتلانتا، سیدنی، آتن، پکن و لندن به که در پارالمیپک آتلانتا و سیدنی هرکدام دو مدال را بدست آورد، از جمله افتخارات عبدالرضا جوکار می‌باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها