کد خبر 152163
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲

نمایشگاه سراسری هنرهای تجسمی شاهد و ایثارگر برپا می شود

 نمایشگاه سراسری هنرهای تجسمی شاهد و ایثارگر  برپا می شود

مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران از برپایی نمایشگاه هنرهای تجسمی و ادبی منطقه‌ای شاهد و ایثارگر به صورت استانی و کشوری خبر داد.

به گزارش حیات، «سید مرتضی حسینی» درباره اهداف و ضرورت‌های برگزاری این نمایشگاه گفت: شناسایی استعداد‌های هنری و ادبی و ارتقای سطح هنری و علمی هنرمندان، معرفی آثار هنری و ادبی به منظور شناساندن چهره‌های برگزیده هنری به جامعه، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و مجاهدت‌های ایثارگران، جریان‌سازی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح جامعه، فعال‌سازی ظرفیت‌های ملی برای پاسداشت عناصر ایثار و فداکاری و «معرفی ویژگی‌ها، سیره معنوی فضایل اسوه‌های ایثار و شهادت» از جمله اهداف و ضرورت‌های برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی هستند.

«سید مرتضی حسینی» به رشته‌هایی که در این نمایشگاه حضور دارند اشاره کرد و درباره موضوعات آثار ارسالی توضیح داد: شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه برای ارسال آثار خود در چهار رشته خوشنویسی، عکاسی، نقاشی و نقاشی خط به سایت نوید شاهد مراجعه کنند. ایثار و شهادت، ایثار و بصیرت، ایثارگران و انقلاب اسلامی، ایثار و سبک زندگی اسلامی و ایرانی، ایثار و اقتصاد مقاومتی، شهدای مدافع حرم، شهدای امنیت، زنان ایثارگر، ایثار در جبهه مقاومت، ایثارگران و جنگ نرم، ایثارگران و آسیب‌های اجتماعی از موضوعات اصلی آثار ارسالی به این نمایشگاه هستند.

مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره زمان برگزاری این نمایشگاه گفت: نمایشگاه آثار تجسمی هنرمندان شاهد و ایثارگر تا پانزدهم مرداد 1401 برپا می‌شود.

به گفته حسینی بر اساس این فراخوان، استان‌های «تهران بزرگ»، «اصفهان»، «خراسان رضوی»، «فارس»، «آذربایجان شرقی» به عنوان استان‌های مُعین مشخص شده‌اند.

برچسب‌ها