کد خبر 152153
۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸

تجلیل از 12 شاعر برتر شب شعر کنگره بزرگداشت 11 هزار شهید جامعه عشایری کشور

تجلیل از 12 شاعر برتر شب شعر کنگره بزرگداشت 11 هزار شهید جامعه عشایری کشور

در نخستین روز از کنگره ملی 11 هزار شهید جامعه عشایری کشور، از 12 شاعر برتر شب شعر "شهدای ایل" تجلیل شد.

به گزارش حیات طیبه به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، دبیر ستاد شب شعر شهدا جامعه عشایری کشور گفت: 303 قطعه شعر به دبیرخانه این کنگره ارسال شده بود که در این میان 12 شعر از شاعران هفت قوم عشایری انتخاب و برای خوانش در نخستین روز از برگزاری این کنگره ملی در نظر گرفته شد.

امین الله قربانی کشکولی گفت: شعرای اهل سنت از شب شعر شهدای جامعه عشایری کشور استقبال ویژه داشتند؛ شعرای عشایر علاقه‌مندند در محضر مقام معظم رهبری به شعرخوانی پرداخته و ارادت خود را به آرمان‌های انقلاب اسلامی و شهدا در قالب هنر به نمایش بگذارند.

سردار سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین هم گفت: اشعار قرائت شده در شب شعر کنگره شهدای عشایر به نوعی حضور فعال در عرصه جهاد تبیین به شمار می‌آید، سرایندگان این اشعار و مضامین به شکلی هوشمندانه و هنرمندانه نشان دادند که به شرایط موجود و مختصات فعلی انقلاب اسلامی، میهن و ملت بزرگ ایران آگاه هستند و این خود بیانگر حد ممتاز و اعلای بصیرت عشایر در شرایط کنونی است.

تجلیل از 75 شهید مدافع حرم جامعه عشایری کشور و استان چهارمحال و بختیاری با حضور خانواده معظم شهدای مدافع حرم و مسوولان استانی و کشوری در فرهنگسرای بزرگ شهرکرد از دیگر برنامه‌هایی است که برای اجرا در دومین روز از برگزاری این کنگره ملی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها