کد خبر 152146
۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲

نخستین زائران ایثارگر راهی عتبات عالیات شدند

نخستین زائران ایثارگر راهی عتبات عالیات شدند

در راستای اجرای تفاهم‌نامه اعزام خانواده معظم شهدا و ایثارگران به سفر عتبات عالیات، نخستین گروه زائران ایثارگر عتبات عالیات در قالب دو گروه 40 نفره روز جمعه از طریق فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به نجف اشرف اعزام شدند.

به گزارش حیات، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، پیرو تفاهم‌نامه سه‌جانبه بانک عامل، بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ و سازمان مجتمع‌های فرهنگی سیاحتی کوثر و با استفاده از ظرفیت شرکت مسافرتی و زیارتی شاهدان به عنوان مجری عملیات تحت نظارت سازمان حج و زیارت، نخستین گروه از زائران عتبات عالیات عراق ویژه خانواده معظم شهدا و ایثارگران در قالب دو گروه 40 نفره روز جمعه (بیست‌وهفتم خردادماه) از طریق فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به نجف اشرف اعزام شدند.

تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه میان بانک عامل، بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ و سازمان فرهنگی سیاحتی کوثر، بیست‌وسوم فروردین‌ماه 1401 با حضور جمعی از مدیران ارشد هر سه سازمان برگزار شد و ضمن امضای تفاهم‌نامه، بر تقویت و توسعه زمینه‌های همکاری این سه مجموعه تأکید شد.

علیرضا قیطاسی، مدیرعامل بانک عامل در این نشست با اشاره به لزوم ارائه خدمات باکیفیت به خانواده معزز ایثارگران، اظهار کرد: مهم‌ترین مأموریت بانک دی خدمت‌رسانی به خانواده معزز شهدا و ایثارگران است و مدیران و کارکنان بانک در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند.

وی افزود: ایجاد میزهای خدمت در مراکز بنیاد شهید هر استان از مهم‌ترین اقدامات این بانک در تسهیل دسترسی جامعه هدف به خدمات بانکی است که در سال جاری نیز این هدف به قوت تداوم خواهد کرد.

تحقق آرزوی خانواده معظم شهدا و ایثارگران

اصحاب کریمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ در ادامه این نشست، با ابراز خرسندی از انعقاد این تفاهم‌نامه، گفت: هر اقدامی که برای خدمت به خانواده معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران انجام شود گوشه‌ای از ایثار این عزیزان را جبران نخواهد کرد. وی افزود: خدا را شاکریم که به همت هیئت مدیره بانک عامل، این تفاهم‌نامه آرزوی دیرینه پدران، مادران و همسران شهدا و جانبازان برای تشرف به زیارت عتبات عالیات و بقاع متبرکه در عراق و سوریه را محقق خواهد کرد.

علی دستجردی، مدیرعامل سازمان فرهنگی سیاحتی کوثر نیز ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در بانک عامل برای تهیه مقدمات این تفاهم‌نامه، گفت: با رفع محدودیت‌های کرونایی در کشور، این تفاهم‌نامه نخستین اقدام این سازمان در ارائه خدمات سیاحتی-زیارتی به جامعه هدف بنیاد شهید است.

تأکید بر عزیمت 50 درصد جامعه هدف به سفر

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز پیش‌تر در پاسخ به سوال خبرنگاران که «آیا در امسال برنامه‌ای برای ارائه خدمات عتبات و عالیات به جامعه ایثارگری دارید؟»، از طراحی برنامه‌ای با کمک بانک عامل و سازمان مجتمع‌های فرهنگی سیاحتی خبر داده بود تا بر اساس تفاهم‌نامه منعقده بتوانند 30 هزار نفر از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران را به زیارت عتبات عالیات اعزام کنند که با رایزنی و پیگیری‌های انجام گرفته این مهم به مرحله امضای تفاهم‌نامه رسیده و اجرایی شد.

وی در عین حال تاکید کرده بود که در رابطه با حوزه سفر باید 50 درصد جامعه هدف ما به سفر بروند. همچنین با عنایت به سفر اخیر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به کشور عراق و بر اساس توافق بین طرفین موضوع عزیمت ایثارگران و خانواده معظم شهدا به عتبات عالیات در قاب تفاهم‌نامه همکاری دو کشور مورد تاکید قرار گرفته بود.

برچسب‌ها