کد خبر 152131
۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۷

سردار رحیم صفوی در دومین اجلاسیه سنگر سازان بی سنگر مطرح کرد؛

شکست آمریکا در تک‌ قطبی کردن جهان/ ایران یک قدرت جهانی است

شکست آمریکا در تک‌ قطبی کردن جهان/ ایران یک قدرت جهانی است

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها جهان را یک دهکده تصویر می‌کردند و به دنبال حاکم کردن فرهنگ خود بر جهان بودند گفت: آمریکا امروز در تک‌قطبی کردن جهان شکست‌خورده و دنیا امروز به سمت چندقطبی شدن در حرکت است.

به گزارش حیات به نقل از دیار آفتاب؛ سردار سرلشکر پاسدار رحیم‌ صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا امروز در دومین اجلاسیه سنگر سازان بی سنگر ازسری اجلاسیه های کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و 6200 شهید استان مرکزی در اراک گفت: سه هدف مهم از برگزاری این اجلاسیه ها و نشست‌ها با محوریت دفاع مقدس و شهدا، ساختن نسل جوان، عمل کردن به جهاد تبیین و امید آفرینی است.

صفوی اظهار کرد: سه رخداد عظیم پیروزی انقلاب اسلامی، پیروزی دفاع مقدس و پیروزی جبهه مقاومت چهره جهان و معادلات را تغییر داد.

وی با اشاره به نقش جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس گفت: پیروزی در دفاع مقدس بدون نقش آفرینی جهاد سازندگی امکان پذیر نبود چراکه جهاد در جنگ یک رکن بود و فداکاری ها، فکر و عمل جهادگران صحنه را تغییر داد هر چند جهاد سازندگی مظلوم بود و امروز هم جهادگران همچون بسیجیان مظلوم اند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: امروز ایران صرفا یک قدرت بزرگ منطقه ای نیست بلکه یک قدرت جهانی است در حالی که پیش از انقلاب، آمریکا ایران را یک ایالات خود می دانست و شاه اجازه تغییر رییس دانشگاه تهران را هم بدون اجازه آمریکایی ها نداشت.

 

صفوی با تاکید بر اینکه آمریکایی ها جهان را یک دهکده تصویر می کردند و به دنبال حاکم کردن فرهنگ خود بر جهان بودند افزود: آمریکا امروز در تک قطبی کردن جهان شکست خورده و دنیا امروز به سمت چند قطبی شدن در حرکت است.

وی با اشاره به فرمان حضرت امام(ره) به منظور تاسیس جهاد سازندگی افزود: جهاد سازندگی در عملیات های بزرگی همچون "فاو" خوش درخشید و پل بعثت حاصل تلاش جهاد یک شاهکار مهندسی در جنگ بود.

صفوی با تاکید بر اینکه شهادت و جنگیدن کار مردان شجاع است ادامه داد: ما خیلی از شهدا را از نزدیک دیدیم اما آنها چیزی را دیدند که ما ندیدیم شهدا خدا را دیدند و قلبشان آنچنان نورانی شد که به نور خدا پیوستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دو مقوله فرهنگ و مدیریت جهادی گفت: فرهنگ یک مقوله گسترده و شامل همه ارزش های اجتماعی و آداب یک ملت است و می توان آن را از طریق آموزش و تربیت به نسل های بعدی منتقل کرد.

وی با بیان اینکه فرهنگ اساس و بنیان کشور است افزود: فرهنگ مهمترین رکنی است که سیاست ها و قوانین یک کشور را شکل می دهد البته دولت سازی کار سختی است و باید حداقل یک قرن از دولت ها بگذرد تا ساختار ها شکل بگیرد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا همچنین با اشاره به مقوله مدیریت جهادی گفت: مدیریت جهادی بهره‌گیری از علم و فناوری هم جهت با اراده الهی و در راستای رفع مشکلات و موانع است که اولین مولفه آن عشق و ایمان الهی، ولایت مداری و علم نافع است.

وی خستگی ناپذیری، توانایی علیه بر چالش ها و خدمت بی منت به مردم را از خصوصیات مدیر جهادی عنوان کرد و اظهار داشت: مدیر جهادی با برنامه گام های بلند برمی دارد و از فهم و آینده نگری در حوزه تخصصی خود برخوردار است.

صفوی التزام عملی به مبانی و ارزش های اسلامی را از دیگر خصوصیات مدیران جهادی عنوان کرد و افزود: مدیر جهادی از روحیه تکبر و خود بزرگ بینی به دور است و مدیری تکلیف گرا، عاقبت اندیش و مزین به اخلاق حرفه ای و اسلامی است.

وی با اشاره به ظرفیت های استان مرکزی گفت: استان مرکزی یک قطب دفاعی و امنیتی، قطب علمی و فرهنگی و یک قطب بزرگ کشاورزی و صنعتی است، از حدود 4 هزار مشاهیر ایران بیش از 1000 نفر متعلق به استان مرکزی است و این استان مهد پرورش علما، شخصیت های علمی و ادیبان بزرگ است.

صفوی با تاکید بر اینکه استان مرکزی در حوزه کشاورزی و تولیدات این بخش جزو استان های برتر کشور است گفت: امروز جنگ آب و جنگ غذا بسیار جدی است و حتی چینی ها از سه سال قبل خرید و انبار کردن غذا را آغاز کرده اند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا بیان کرد: استان مرکزی با بیش از 2800 واحد صنعتی بزرگ و کوچک قطب صنعتی کشور است و درود خداوند بر دولتمردان و مدیران دلسوزی که این صنایع را حفظ کردند، این خواهش را داریم که نگذارید واحد‌های صنعتی دچار تلاطم شوند و همه با وحدت کار را جلو ببرند و برخی با اظهارنظرهای خود تفرقه ایجاد نکنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها