کد خبر 152116
۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵

عیادت قاضی‌زاده هاشمی از مادر ژاپنی شهید بابایی+ فیلم

عیادت قاضی‌زاده هاشمی از مادر ژاپنی شهید بابایی+ فیلم

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز سه‌شنبه 24 خرداد ماه با حضور در بیمارستان از خانم «کونیکو یامامورا» عیادت و برای ایشان آرزوی سلامتی کرد.

به گزارش حیات طیبه از «ایثار»، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این دیدار با ابلاغ سلام و احوال‌پرسی مقام معظم رهبری به این مادر شهید، گفت: برای شما که از جمله مادران شهید دفاع مقدس هستید سلامتی مسألت می‌کنیم و امیدواریم به زودی با شفای کامل از بیمارستان مرخص شوید.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران سپس در گفتگوی زنده با برنامه تلویزیونی «میهمان آفتاب» شبکه دوم با تقدیر از توجه و پاسداشت مقام مادران شهدا به ویژه مادر شهید بابایی، گفت: در مقابل فداکاری و عظمت مادران شهدا هر کاری انجام شود کافی نیست. این عزیزان تکه‌هایی از جان خود را در راه حفظ دین و مکتب ما فدا کردند و ایستادند و صبر کردند و پس از دفاع مقدس نیز پاسدار فرهنگی نام و یاد شهدا بودند و هر خدمتی برای آنها انجام شود کافی نیست.
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه خدماتی که به مادران شهدا ارائه می‌شود ناچیز و غیر قابل بیان است، گفت: در حوزه‌های فرهنگی برای ثبت و ضبط خاطرات والدین شهدا و داستان زندگی آنها تلاش می‌شود و در حوزه معیشت نیز بسیاری از مادران شهدا حاضر نشدند خدماتی از بنیاد دریافت کنند و سایر عزیزان که پذیرفته‌اند خدماتی دریافت کنند از حقوق مختصر ماهانه و پرداخت هزینه‌های درمانی به صورت مستمر برخوردار هستند و سایر خدمات نیز مستمر و مانند خدمات اردویی گاه به گاه ارائه می‌شود.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران در کنار سایر دستگاه‌ها در تلاش است که خاطرات والدین شهدا را ثبت و ضبط کند هرچند که خیل عظیمی از والدین شهدا را از دست داده‌ایم. در مورد شهدا 2000 کتاب نوشته شده است که در مقابل 230 هزار شهید کافی نیست.
وی در مورد ویژگی‌های مادران شهدا گفت: تعدادی از مادران و همسران شهدا از فعالان فرهنگی ملی و بین‌المللی هستند که در عرصه‌های اجتماعی تلاش می‌کنند مثلاً در منزل بسیاری از شهدا حسینیه بر پاست که در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند و تأسیس تشکل و فعالیت خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران مورد حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار دارد.
معاون رئیس جمهور با اشاره به فعالیت‌های مادر شهید بابایی در حوزه بین‌المللی گفت: با توجه به موضوع بمباران هسته‌ای در ژاپن ایشان در این حوزه فعال بودند. امثال این مادر شهید با بصیرت مسیر خودشان را انتخاب کردند و فرزندان خوبی پرورش دادند و تا زمانی که انسان زنده است این مسیر ایثار ادامه دارد.
گفتنی است، «کونیکو یامامورا» (سبا بابایی) مادر ژاپنی که فرزند خود را تقدیم دفاع مقدس کرد، به دلیل بیماری در بیمارستان بستری است. کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» روایت زندگی سبا بابایی بارها و بارها تجدید چاپ شده است. این کتاب علاوه بر زندگی او، به مسلمان شدن و شهادت فرزندش محمد بابایی نیز می‌پردازد.
او تنها مادر شهید دفاع مقدس با اصالت ژاپنی است. فرزند شهیدش جوان 19 ساله‌ای بود که هم در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت‌های زیادی داشت و هم در زمان جنگ تحمیلی با وجود سن کم، راهی جبهه‌ها شد تا از اسلام و ایران دفاع کند که در عملیات والفجر یک، در منطقه فکه به شهادت رسید.
انتهای پیام

برچسب‌ها