کد خبر 152113
۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲

حسن صادقی جانباز 70 درصد و نویسنده 20جلد کتاب در حوزه موفقیت تکنولوژی فکر

اثبات اثر بخشی تکنولوژی فکر در امور فرهنگی و ترویجی

اثبات اثر بخشی تکنولوژی فکر  در امور فرهنگی و ترویجی

این رزمنده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: تقویت باورهای دینی و ملی، امروزه جزو اصلی‌ترین مسائل اعتقادی و فرهنگی به حساب می‌آید و در ردیف مهمترین وظایف مراکز آموزشی است و تاثیر کاربست تکنولوژی فکر در این حوزه قطعی است.

حسن صادقی جانباز 70 درصد در گفت‌وگو با خبرنگار حیات طیبه با بیان اینکه در مرحله دوم عملیات بیت‌المقدس بر اثر اصابت ترکش به ستون فقرات و موج انفجار دچار ضایعه نخاعی شده است، عنوان کرد: زمانی که مجروح شدم سوم راهنمایی بودم و پس از آن تا مقطع دیپلم در آسایشگاه ادامه تحصیل دادم. بعد از اخذ دیپلم با شرکت در آزمون کنکور در رشته علوم اجتماعی دانشگاه تهران قبول شدم. 
صادقی اضافه کرد: دوره کارشناسی ارشد را در رشته ادیان و عرفان سپری کردم و سال 95 به دلیل آنکه 20جلد کتاب در حوزه موفقیت تکنولوژی فکر نوشتم مدرک دکتری روانشناسی کسب کردم.
این جانباز گرانقدر با بیان اینکه موضوع کتاب‌ ایجاد انگیزه و امید در مخاطب است، تصریح کرد: تکنولوژی فکر یک سیستم جدید برنامه‌ریزی در ضمیر ناخودآگاه انسان است که از طریق آن تحولی عظیم در نظام فکر، شخصیت، باورها و روحیه‌ی یک انسان ایجاد می‌شود.

وی افزود: خودشناسی به شما نشان خواهد داد که ساختن زندگى و آینده‌ تنها به دست خود شما امکان‌پذیر است. در دنیاى امروز که انسان همواره با چالش و سختى مواجه می‌شود تنها کسانی می‌توانند به موفقیت دست پیدا کنند که مصمم، ثابت‌قدم و با دید مثبت به سوی اهدافشان حرکت می‌کنند.

صادقی عنوان کرد: خود شناسی به شناخت ما از خودمان برمی‌گردد. همان طور که ما برای اعتماد به دیگران نیاز به شناختن آن‌ها داریم در مورد شخص ما هم این موضوع صدق می‌کند. چرا که اگر از خود شناخت کاملی نداشته باشیم در مواقع مختلف نمی‌توانیم به خودمان اعتماد کنیم. این عدم خودشناسی موجب پایین آمدن اعتماد به نفس در ما می‌شود.

مؤلف کتاب موفقیت تکنولوژی فکر در ادامه با بیان اینکه خودآگاه نقش مهمی در موفقیت دارد، اضافه کرد: خودشناسی مهم است چرا که هر چه ما درک بهتری از خودمان داشته باشیم، نقاط قوت و ضعف خود را بهتر می‌دانیم و می‌توانیم از آن‌ها در مسیر درستی استفاده کنیم. خودشناسی یعنی اینکه می‌توانیم احساسات خود را تشخیص دهیم و آن‌ها از یکدیگر تفکیک کنیم. با خودآگاهی به نیازهای شخصیتی خود بهتر آگاه می‌شویم و دیگر با خودمان وارد جنگ نمی‌شویم. خواندن بهترین کتاب‌های خودشناسی یکی از مفیدترین و البته ضروری‌ترین کارهایی است که می‌توانیم برای خودمان انجام دهیم.

صادقی در ادامه ضمن اشاره به خاطره‌ای از دوران دفاع مقدس گفت: در مرحله دوم عملیات بیت المقدس  مسیری را  پیاده از غروب تا طلوع فردا صبح برای رسیدن به سنگرهای بعثی‌ها طی کردیم و تا ظهر با آنها درگیر شدیم. در خاکریزی که پشت آن مستقر بودیم تعداد زیادی شهید و مجروح بود و من ظهر آن روز بر اثر خمپاره 60 مجروح شدم. در این موقعیت بدلیل آنکه تانک‌های بعثی‌ نزدیک سنگر ما بودند چاره‌ای جز عقب‌نشینی نداشتیم. همه مجروح یا شهید شده بودند که در این هنگام  آمبولانسی از راه رسید تا مجروحان را به بیمارستان منتقل کند، از میان مجروحانی که پشت سنگر بودند به من اشاره کرد که سوار ماشین شوم اما توان راه رفتن نداشتم پاهایم بی‌حس شده بود و نمی‌توانستم تکان بخورم و در شرایطی که ناامن بود از آمبولانس پیاده شد و من را داخل ماشین گذاشت. گویی آن لحظه آن فرد از سمت خداوند مامور شده بود تا من را از میان آن همه مجروح به بیمارستان منتقل کند و این صحنه هیچ‌ موقع از یادم نمی‌رود و همیشه در ذهنم ماندگار است.

وی افزود: ایثار و شهادت، به عنوان یک فرهنگ متعالی در زمره عالی‌ترین مفاهیم الهی و نتیجه والاترین ارزش‌هایی است که یک انسان متعهد می‌تواند به آن مقام دست یابد. این مفاهیم اثرگذار و حرکت‌آفرین قادرند تا فضای یک جامعه را به صورت گسترده تحت تأثیر قرار دهند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: تقویت باورهای دینی و ملی، امروزه جزو اصلی‌ترین مسائل اعتقادی و فرهنگی به حساب می‌آید و در ردیف مهمترین وظایف مراکز آموزشی است. وظیفه نسل جوان علم آموزی و دفاع در مقابله هجمه‌های فرهنگی  در جبهه جنگ نرم است.

برچسب‌ها