کد خبر 152065
۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸

گفتگویی به مناسبت شهادت جانباز شیمیایی محسن سرابی

«قرار برادران در بهشت» درنگی در زندگی شهیدان سرابی

«قرار برادران در بهشت» درنگی در زندگی شهیدان سرابی

محمدرضا سرابی گفت: پدرم جانباز 70 درصد در سن 22 سالگی در عملیات والفجر 8 به درجه رفیع جانبازی نائل آمد و پس از سال‌ها تحمل رنج جراحات جانبازی 14خردادماه به برادران شهید خود ناصر و رمضان سرابی پیوست:

فرزند شهید در ابتدای گفت‌وگو با خبرنگار حیات طیبه با ذکر اینکه شهید متولد سال 1342 در تهران و دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته علوم سیاسی بود، عنوان کرد: روحیه جهادی و انقلابی پدرم در تربیت و زندگی من و دوبرادر دیگرم تاثیر به‌سزایی گزاشته است، زیرا او از اوایل جوانی جزء رزمندگان دوران دفاع مقدس بود و همیشه تفکر و عقاید شهدا را الگوی زندگی خود قرار می‌داد و به ما سفارش می‌کرد باید راه آنها را ادامه دهیم و به وصیت‌نامه‌هایشان عمل کنیم. او شیفته دین خدا و جهاد در راه خدا بود.

سرابی با بیان اینکه شهید علاقه خاصی به قرآن و اهل بیت داشت، تصریح کرد: پدرم از زمان جنگ تحمیلی وابسته به صدای حاج منصور ارضی بود و همیشه روضه‌خوانی‌های او را گوش می‌داد. او خیلی دغدغه‌مند انقلاب بود با وجود شرایط جسمانی‌اش هر کمکی که نیاز بود انجام می‌داد و از جان خود مایه می‌گذاشت. از جمله در ایام انتخابات برای بصیرت‌افزایی و روشنگری در مساجد حاضر می‌شد و وظیفه شرعی خود را ادا می‌کرد.
فرزند شهید تصریح کرد: پس از 8 سال دوران دفاع مقدس  مشغول به خدمت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد،  با وجود شرایط جانبازی‌اش  می‌توانست زودتر بازنشته شود اما این اقدام را نپذیرفت و پس از 32 سال خدمت بازنشسته شد.  بعد از بازنشستگی هم در راستای اهداف و عقایدی که از زمان جوانی و دوران دفاع مقدس به همراه داشت مشغول روشنگری، تبیین و بصیرت افزایی در آحاد جامعه بود تا بتواند کمکی برای حفظ و نگهداری انقلاب اسلامی کرده باشد. همچنین او با علمای دینی و جامعه روحانیت در ارتباط بود و در مشکلات مختلف با آنها مشورت می‌کرد و با هم در ارتباط بودند.

وی افزود: در برنامه‌های مختلفی که در شهرمان برگزار می‌شد علاقه‌ای نداشت که دیده شود و خیلی از امورات و کمک‌های خود را به دیگران در گم‌نامی انجام می‌داد تا کسی متوجه نشود. روحیه ایثار و ازخودگذشتگی و فروتنی پدرم تصویری است که در ذهن افرادی که او را می‌شناختند ثبت شده و همه از او به نیکی یاد می‌کنند. به جانبازان و خانواده‌های شهدا علاقه خاصی داشت و همیشه مشکلات آنها را پیگیری می‌کرد تا بتواند کمک‌های لازم را به آنها برساند.

سرابی با بیان اینکه شهید در زمینه هنر و ورزش از جمله شنا، تنیس روی میز و تیراندازی با کمان بسیار فعال بوده، بیان کرد: پدرم در زمینه خطاطی، خوشنویسی و عکاسی به صورت حرفه‌ای فعالیت می‌کرد و بیشتر عکس‌هایی که می‌گرفت مربوط به دوران دفاع مقدس و طبیعت بود. او به شعر و شعرا توجه خاصی داشت و بسیار اهل مطالعه بود و همیشه سعی می‌کرد اطلاعات خود را در زمینه‌های مختلف گسترش دهد.
وی با ذکر اینکه مادرش دبیر فرهنگی و  فرزند شهید احمد زارعی است، توضیح داد: مادرم همیشه از پدرم پرستاری و مراقبت می‌کرد و یکی از دغدغه‌های پدرم این بود که چطور می‌تواند قدردان زحمات او باشد و بخشی از خوبی‌هایش را جبران کند.

سرابی با بیان اینکه ایمان کامل، فهم درست از اسلام و اصول انقلاب و حرکت در خط امام(ره) و ولایت از جمله شاخصه‌های اخلاقی و معرفتی شهید بود، بیان کرد: مهم‌ترین دغدغه پدرم پیروی و حمایت از مقام معظم رهبری بود و همیشه می‌گفت جوانان باید محور را ولایت فقیه و رهبری قرار دهند و تاکید داشت اگر امروز ولی فقیه را تنها بگذاریم و غفلت کنیم عواقب ناگواری گریبانگیرمان خواهد شد.

برچسب‌ها