کد خبر 152032
۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

ساده زیستی و معمولی بودن شهید نصیری، بارز و مشهود بود

ساده زیستی و معمولی بودن شهید نصیری، بارز و مشهود بود

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره ویژگی‌های شخصیتی «حاج شعبان نصیری» از شهدای مدافع حرم و رزمنده دوران دفاع مقدس، گفت: روحیه ساده زیستی، معمولی بودن و مهربان بودن این شهید، بارز و مشهود بود.

به گزارش حیات طیبه ، حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدرضا عاملی عصر سه شنبه در آیین بزرگداشت پنجمین سالگرد شهادت سردار مدافع حرم شهید «حاج شعبان نصیری» در محل تالار اندیشه حوزه هنری در سخنانی با بیان اینکه شهید نصیری نمونه برجسته دفاع  مقدس و میدان رزم است، افزود: بزرگترین ویژگی این شهید والامقام، شاخص‌هایی است که در آن راز پیروزی انقلاب اسلامی و استمرار آن نهفته است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه از سال 1359 شهید نصیری را می‌شناسد، گفت: کسانی که با شهید نصیری کار می‌کردند او را با دو خصیصه اخلاص و خاکی بودن می‌شناختند.

عاملی برخورداری از انگیزه الهی و کار برای خداوند متعال را بسیار ارزشمند دانست و افزود: هنگامی که کار برای خدا باشد، شخص یک اقیانوس آرام است و گمنامی را به شهرت و دیده شدن ترجیح می‌دهد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به خصوصیت سادگی و مهربانی شهید نصیری گفت: بچه‌ها بسیار و با تمام وجود آن شهید را دوست داشتند و  او را داداش شعبان صدا می‌کردند. 

عاملی با بیان اینکه، شهید نصیری در عین مبارزه با صدام و داعش، با نفس اماره خود نیز مبارزه می کرد، افزود: آن شهید والامقام بسیار با هوای نفس تمرین می کرد و او تمرین دارایی و نداری را کرده بود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: شهید نصیری در واقع برای استقرار و استمرار حکومت اسلامی تلاش می‌کرد.  

وی همچنین اظهار کرد: شهید نصیری نمونه برجسته دفاع مقدس است که در چهل سالگی مجاهدت را به منصه ظهور رساند.

عاملی ادامه داد: روحیه ساده زیستی، معمولی بودن، مهربانی در شهید نصیری مشهود بود و در طول  این سالها هیچگاه منش و رفتار نگاهش تغییر نکرد.

بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار شهید مدافع حرم، حاج شعبان نصیری در تالار اندیشه حوزه هنری تهران برگزار شد. سردار «حاج شعبان نصیری» از یادگارانِ 8 سال دفاع مقدس در خردادماه سال 1396 در غرب موصل عراق در تله انفجاری داعش به شهادت رسید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها