کد خبر 152010
۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴

مادر شهیدان احمدی آسمانی شد

مادر شهیدان احمدی آسمانی شد

مادر شهیدان والامقام " حسنعلی و غلامحسین" احمدی به فرزندان شهیدش پیوست.

به گزارش حیات طیبه مرحومه حاجیه خانم مدینه سرخیل مادر شهیدان احمدی، شهدای شهرستان زرندیه استان مرکزی که فرزندش از رزمندگان فتح خرمشهر بود در سالروز فتح خرمشهر به علت کهولت سن دار فانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

سرهنگ پاسدار محسن صادقی فرمانده سپاه زرندیه ضمن تسلیت درگذشت این مادر شهیدان به خانواده اش، مادران شهدا را یادگارانی مقدس از روز‌های حماسه، و از نماد‌های استوار فرهنگ ایثار شهادت دانست که با صبر و استقامت خود، الگویی شایسته برای نسل‌های آینده هستند.

شهید حسنعلی احمدی فرزند مرحومه مدینه سرخیل یکم فروردین 1340 ‏، در شهر زاویه شهرستان زرندیه به دنیا آمد و دهم اردیبهشت 1361 با لباس پاسداری در جبهه خرمشهر بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید و در گلزار شهدای زاویه به خاک سپرده شد.

شهید غلامحسین احمدی دیگر فرزند مرحومه مدینه سرخیل هم یکم فروردین 1343 ‏، در شهر زاویه شهرستان زرندیه به دنیا آمد و در بیست و یکم تیر 1365 در لباس پاسداری در جبهه مهران هنگام درگیری با نیرو‌های بعث عراق بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید و در گلزار شهدای زاویه به خاک سپرده شد.

عملیات الی بیت‌المقدس یا عملیات بیت‌المقدس یکی از بزرگترین عملیات‌های دفاع مقدس بودکه در ساعت 30 دقیقه بامداد 10 اردیبهشت 1361 در محور اهواز، خرمشهر و دشت آزادگان، به فرماندهی شهید صیاد شیرازی، با هدف آزادسازی خرمشهر آغاز شد، و درنهایت در سوم خردادماه 61 به فتح خرمشهر انجامید.

برچسب‌ها