کد خبر 151990
۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷

دولت یکپارچه و منسجم به دنبال حل مشکلات مردم است

دولت یکپارچه و منسجم به دنبال حل مشکلات مردم است

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شامگاه چهارشنبه 4 خرداد ماه در برنامه زنده گفت‌وگوی ویژه شبکه استانی کرمان برنامه و اقدامات بنیاد برای خدمات رسانی به ایثارگران را تشریح کرد.

به گزارش حیات طیبه به نقل از «ایثار» دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با گرامیداشت یاد شهدا به خصوص سیدالشهدای محور مقاومت حاج قاسم سلیمانی گفت: یکی از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم و آیت الله رئیسی حضور در میدان و کنار مردم است و این برنامه در سفرهای استانی رئیس جمهور تجلی دارد و به تبع آن در بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز با توجه به حضور خانواده معظم شهدا و ایثارگران در سراسر کشور، پروژه‌های مختلف، ضرورت نظارت بر عملکرد مسئولان و کارکنان بنیاد نیازمند سفرهای استانی است و البته کنگره ملی جانبازان شیمیایی نیز در کرمان برگزار می‌شود که حضور در این کنگره در برنامه‌های این سفر استانی است.

تاکنون فقط 19 درصد قوانین حوزه ایثارگری اجرا شده است
معاون رئیس جمهور با اشاره به فعالیت‌های 8 ماهه بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اقدامات بنیاد با حمایت و همت همه جانبه دولت و شخص رئیس جمهور و دولت انقلابی انجام شده است به عنوان نمونه حقوق و مستمری والدین شهدا بسیار اندک بود و البته سایر حقوق‌ها هم همین وضعیت را داشت و در مجموع فقط 19 درصد قوانین حوزه ایثارگران اجرا می‌شد و در حالی که حقوق والدین شهدا تا سال گذشته حدود 3 میلیون و 300 هزار تومان بود این حقوق به 5 میلیون 600 هزار تومان افزایش یافته هر چند این میزان نیز بسیار ناچیز است.

پایش سلامت والدین شهدا تا پایان سال و 100 هزار سفر داخلی برای ایثارگران
وی افزود: پایش سلامت تمام والدین معظم شهدا تا پایان سال انجام می‌شود و 30 هزار نفر از ایثارگران با اولویت خانواده معظم شهدا و جانبازان 70 درصد به سفر عتبات مشرف می‌شوند و 100 هزار سفر داخلی نیز برای این عزیزان برنامه ریزی شده است ضمن اینکه خاطرات شفاهی والدین شهدا ثبت و ضبط می‌شود.

کمک 1000 میلیارد تومانی دولت برای تکمیل مجتمع‌های ایثار
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد آسایشگاه‌های ایثارگران گفت: متوسط سن ایثارگران 28 سال بیشتر از متوسط سن عموم مردم است و تا 2 سال دیگر بیش از نیمی از ایثارگران بیش از 60 سال سن خواهند داشت و بر اساس مطالعه انجام شده بیش از 14 هزار تخت آسایشگاهی نیاز داریم که هم اکنون کمتر از 2000 تخت در اختیار داریم. حدود 7500 تخت بیمارستانی اعصاب و روان نیاز داریم که هم اکنون 1000 تخت در اختیار داریم و علاوه بر این حدود 7500 تخت بیمارستانی نیاز است که هم اکنون حدود 2000 تخت وجود دارد که تأمین همه این موارد با مجوز هیئت امنای بنیاد شهید و امور ایثارگران در دستور کار قرار دارد.
قاضی‌زاده هاشمی به کمک 1000 میلیارد تومانی دولت در سفرهای استانی اشاره کرد و گفت: با کمک دولت ساخت آسایشگاه‌ها و تکمیل مجتمع‌های فرهنگی، ورزشی و توانبخشی انجام می‌شود که ساخت بعضی آنها 15 سال پیش آغاز شده است.

ایراد دستگاه‌های نظارتی به پرداخت کمک‌معیشت به افراد غیر مشمول
معاون رئیس جمهور در پاسخ به سؤالی درباره آخرین وضعیت حقوق خانواده معظم شهدا و ایثارگران گفت: با همت دولت و مجلس علاوه بر افزایش 60 درصدی حقوق والدین شهدا، کمک‌معیشت ایثارگران و حق پرستاری حدود 60 درصد افزایش می‌یابد و علاوه بر آن پرداخت پاداش پایان خدمت برخی گروه‌های ایثارگری پس از 10 سال وقفه از سال جاری آغاز خواهد شد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد کمک‌معیشت جانبازان معسر نیز گفت: مطابق قانون پایش وضعیت جانبازان معسر باید هر 6 ماه انجام شود تا این کمک‌معیشت به مشمولان فاقد شغل و درآمد پرداخت شود. این پایش با استعلام از سامانه رفاه ایرانیان انجام شده است و بر این اساس 30 درصد دارای درآمد بالای 6 میلیون تومان و دارای دارایی اعلام شده‌اند لذا به این افراد اعلام شده است تا اگر این اطلاعات دچار اشکال است نسبت به اصلاح آن اقدام کنند زیرا دستگاه‌های نظارتی ایراداتی به پرداخت این کمک به افراد غیر مشمول وارد کرده‌اند و مکاتباتی با بنیاد در این مورد انجام شده است.
معاون رئیس جمهور افزود: به دلیل منابع محدود حدود 40 هزار نفر که شرایط دریافت این کمک را دارند موفق به دریافت این کمک‌معیشت نشده‌اند که طبیعی است پرداخت آن به افراد غیر مشمول مورد ایراد دستگاه‌های نظارتی قرار می‌گیرد و مسئولان اجرایی باید در این زمینه پاسخگو باشند البته بر اساس منابع تأمین شده توسط سازمان برنامه و بودجه خوشبختانه کمک‌معیشت 70 درصد از دریافت‌کنندگان با 60 درصد افزایش نسبت به سال گذشته پرداخت شده است.

دولت یکپارچه و منسجم است
دکتر قاضی‌زاده هاشمی در پایان با اشاره به شایعات گفت: متأسفانه برخی به دنبال شکاف در دولت هستند و هر کسی حضور در دولت سیزدهم را پذیرفته فعالیت با محوریت و فرماندهی آیت الله رئیسی را قبول کرده است و وقت و جسم و آبروی خود را برای این دولت صرف می‌کند ولی خوشبختانه دولت یکپارچه، منسجم، سر حال، زنده و رو به جلو است و مؤثر و قوی فعالیت می‌کند و رئیس جمهور محترم مهربانانه و محکم به عنوان مطالبه گر از مسئولان کار را پیش می‌برند.
معاون رئیس جمهور اضافه کرد: به عنوان نماینده رئیس جمهور در حوزه ایثارگران مصوبات دولت را پیگیری می‌کنم و در چارچوب قانون و منابع مالی باید بیشترین رضایتمندی ایثارگران جلب شود و این را بدانید که دولت یکپارچه است و با رابطه خوب با مجلس کار به جلو خواهد رفت و مشکلات را یک به یک حل خواهد کرد.
وی با بیان اینکه اولویت دولت و رئیس جمهور وضعیت مردم به خصوص محرومان است، گفت: شاخص اصلی دولت مردم‌داری و عدالت است و رئیس جمهور بر این نگاه تأکید دارند و با جرأت کار را پیش خواهند برد.
انتهای پیام/

برچسب‌ها