کد خبر 151980
۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۳

آزادسازی خرمشهر پیام بزرگ خداوند به مجاهدان در راهش بود/ پاسداران سپاه انصار المهدی یاوران انقلاب و امام زمان (عج) اند

آزادسازی خرمشهر پیام بزرگ خداوند به مجاهدان در راهش بود/  پاسداران سپاه انصار المهدی یاوران انقلاب و امام زمان (عج) اند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: آزادسازی خرمشهر پیام بزرگ خداوند رحمان به مجاهدان در راهش بود که ناامید نباشید. امروز هم خداوند متعال در میدان ایستاده است و پیروزی نصیب ملت ایران می شود.

به گزارش حیات طیبه دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی  عصر امروز سه شنبه سوم خرداد ماه در دومین کنگره 313 شهید و  بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد تاسیس سپاه حفاظت  انصار المهدی (عج) در مرکز همایش های برج میلاد با  گرامیداشت روز سوم خرداد، روز مقاومت، ایثار و پیروزی و تجلیل از مقام شامخ شهدا وایثارگران به ویژه شهدای مقاومت و آزادسازی خرمشهر؛ شهدا و پاسداران سپاه انصار المهدی (عج) را در زمره فداکاران و یاوران انقلاب و امام زمان (عج) دانست و گفت: این عزیزان زندگی خاصی برای خودشان انتخاب کرده اند. خود و خانواده شان فرض ایثار و فدا شدن را دیده اند. انتخاب این نوع زندگی سطح معرفت و بصیرت بالایی می خواهد و نشان از باور ها و ایمان شان است

دکتر قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به شرایط و مقتضیات سالهای ابتدایی جنگ تحمیلی ادامه داد:  اوایل جنگ بیشتر وجه شهری داشت، اما بعد از آن «خط جبهه» مشخص بود، حتی رزمندگان خط و پشت خط داشتند. وقتی رزمندگان به جبهه اعزام می شدند و در خط مقدم قرار می گرفتند، شبهای عملیات خودشان را به لحاظ روحی  آماده می کردند که ممکن است به شهادت برسند، اما پاسداران سپاه انصار المهدی (عج) هر روز  و هر ساعت با چنین فرض و ذهنیتی  زندگی می کنند و هر روز آماده جانفشانی و ایثار هستند و خانواده این عزیزان هم شرایط مشابهی دارند که از این منظر جا دارد از این خانواده بزرگ تقدیر و تشکر کنیم

رئیس بنیاد شهید وامور ایثارگران گفت: امروز سوم خرداد و یک روز خاص است. حضرت امام در رابطه با امروز فرمودند : «خرمشهر را خدا آزاد کرد». رهبر معظم انقلاب نیز می فرمایند: «خرمشهرها در پیش است».در تبیین این بیانات گهربار می توانیم بگوییم؛ در آن روزی که بخشی از سرزمین ما توسط دشمنان اشغال شده،  باید آن را آزاد کنیم. خرمشهر و خونین شهر بخشی از خاک ما بود.  اما امروز دشمنان ما در حوزه فرهنگ  بخشی از فرهنگ ما را تصرف کرده اند. در حوزه اقتصاد بخشی از اقتصاد ما را تصرف کرده اند در حوزه امنیت نیز همینطور است. چرا حضرت آقا فرمودند: «خرمشهرها در پیش است؟» چه خصوصیتی در خرمشهر است؟ خرمشهر قلب سرزمین ماست. در ابتدای جنگ بخشی از خاک ما تصرف شده بود اما آن تکه ای از جگر ما که می سوخت و در آزادی خرمشهر باعث التیام شد. فتح خرمشهر بود که محوریت داشت. پس بعضی از این حوزه ها حوزه هایی اساسی است که اگر فتح بشود فتح الفتوح است که پس از آن می شود به پیروزی های بزرگ در حوزه های  دیگر امیدوار بود.
معاون رئیس جمهور تصریح کرد: خداوند رحمان در آزادسازی خرمشهر به ما نشان داد آن چیزی که دنیا می گوید نمی شود، آنچه صدام گفته بود اتفاق نیفتاد. در آن روزها مجاهدان فی سبیل الله با توکل و توسل به پیروزی رسیدند، آزادسازی خرمشهر پیام بزرگ خداوند رحمان به مجاهدان در راهش بود که ناامید نباشید . امروز هم  خداوند متعال در میدان ایستاده است و دشمنان غدار ما از کوچک و بزرگ هر کاری که می کنند علیه خودشان تمام می شود. ظاهرش صدمه به ماست، ابتدایش ما به زحمت می افتیم اما همان زحمت، مقدمه پیروزی های جدید است.

قاضی زاده هاشمی در پایان با گرامیداشت یاد و نام همه شهدای دفاع از حریم آل الله تاکید کرد: شرارت اخیر دشمن اسرائیلی در ترور «شهید صیاد خدایی» نشانه ضعف و زبونی و دست و پا زدن اوست و  شهید صیاد خدایی ها در جوانی به قول شهید حججی کاری می کنند که خداوند متعال خریدار آنان می شود. خوشا به سعادتش و انشالله همه ما لیافت و افتخار خدمت به خانواده معظم شهدا و حرکت در مسیر و راه آنان را داشته باشیم و این پرچم بلند انقلاب اسلامی و نهضت امام با دست با کفایت حضرت آقا به صاحب اصلی آن خواهد رسید.

در  ادامه این مراسم با حضور رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران، حجت الاسلام شفیع زاده نماینده دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصاری، سردار فتح‌الله جمیری و سردار رضاپور از دو کتاب «سلام آخر» زندگی نامه شهیدمدافع حرم محسن فرامرزی و کتاب «چندقدم تا وصال آرزو»؛ دایره المعارف شهدای سپاه انصار رونمایی و تجلیل از خانواده شهید«امین کریمی»  و  «محسن حاجی بابا» رونمایی شد.
 فرزند شهید شهید مدافع حرم «عبدالله باقری» با قرائت متنی حضور دکتر قاضی زاده هاشمی رئیس بنیادشهید وامورایثارگران به کنگره 313 شهید و بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد تاسیس سپاه حفاظت  انصار المهدی (عج) را گرامی داشت.

انتهای پیام

برچسب‌ها