کد خبر 151963
۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۶

همایش سراسری «پایش برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران» برگزار شد|

برنامه عملیاتی میثاق نامه خدمات رسانی به جامعه ایثارگری است/ ضرورت اطلاع‌رسانی درباره برنامه‌های معیشتی دولت در حوزه ایثارگران

 برنامه عملیاتی میثاق نامه خدمات رسانی به جامعه ایثارگری است/ ضرورت اطلاع‌رسانی درباره برنامه‌های معیشتی دولت در حوزه ایثارگران

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اعلام رضایت‌بخش بودن نخستین پایش اجرای برنامه عملیاتی گفت: در تحلیل داده‌های نظام ارزشیابی، فاصله حداقلی بین خود اظهاری و ارزیابی انطباق برنامه عملیاتی عملکرد استان‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد و بر همین اساس باید به سمت اتقان اطلاعات برای پیشرفت برنامه‌های عملیاتی هستیم.

به گزارش حیات طیبه، طاهر موهبتی در همایش سراسری پایش برنامه عملیاتی معاونین و مدیران کل ستادی و استانی بنیاد شهید و امور ایثارگران که روز دوشنبه دوم خرداد ماه 1401 بصورت وبیناری برگزار شد، گفت: برنامه عملیاتی میثاق‌نامه و پیمان‌نامه ما و همکارانمان در سراسر کشور برای خدمات‌رسانی شایسته به جامعه معزز ایثارگری است.
وی اضافه کرد: راستی آزمایی اطلاعات و ارزیابی انطباق در سامانه بر اساس خود اظهاری همکاران استانی بر اساس نشانگرهای و گزارش‌ها تطبیق داده شده است که در سطح همه معاونت‌ها اجرا شد و اولین بازخوردها و کاربست اجرایی آن در شش ماه دوم برنامه عملیانی مشخص خواهد شد.
 
انحراف حداقلی از برنامه، تأخیر و قرائت‌های متفاوت
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه با تحلیل و پایش خوداظهاری انطباق برنامه عملیاتی ادارات کل استانی اظهار داشت: بر اساس خود اظهاری استان‌ها و ارزیابی انطباق از برنامه عملیاتی تأخیرانی داریم که موجه است و ضروری است عملکرد استان‌ها و میزان انحراف و تأخیر و دریافت‌های متفاوت از برنامه‌ها را به حداقل برسانیم. برنامه محوری مانع روزمرگی می‌شود و مدیران استان‌ها باید به‌صورت مداوم فعالیت‌ها را پایش کنند.
 
تقدیر از 6 استان برگزیده اولین پایش برنامه
موهبتی افزود: برنامه عملیاتی در حال اجرا در بنیاد شهید و امور ایثارگران تجربه اجرا در چندین سازمان را دارد و در میان مدیران و کارکنان تحرک ایجاد می‌کند و یک برنامه عالمانه و الگو است که نتایج آن در تخصیص بودجه، تعدیل، احکام تأثیر مستقیم دارد. بر اساساً ارزیابی ما در شش ماهه اول استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، مازندران، همدان، کرمان و هرمزگان فاصله کمتری بین اظهار و انطباق دارند که به سمت اهداف مورد نظر در برنامه عملیاتی گام‌های مناسبی برداشته‌اند.
 
نیازمند اتقان اطلاعات و داده‌ها هستیم
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تشکر از مدیران کل و معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران استان‌ها گفت: پایش شش ماه اول برنامه رضایت‌بخش بود اما نیازمند اتقان اطلاعات در اعلام پیشرفت برنامه‌های عملیاتی هستیم و با شرایط ایده آل فاصله داریم و امیدواریم با تلاش و همت مسئولانه همه همکاران عزیز در سراسر کشور شاهد به ثمر رسیدن برنامه عملیاتی باشیم.
 
ضرورت آگاهی کامل و اطلاع‌رسانی یکپارچه درباره برنامه حمایتی معیشت دولت
موهبتی در ادامه خطاب به مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان‌ها گفت: عدالت حکم می‌کند که دهک‌های پایین جامعه در حوزه‌های معیشتی مورد حمایت قرار گیرند. آگاهی کامل از برنامه‌های جدید اقتصادی دولت و ابعاد مرتبط با جامعه ایثارگری و اطلاع رسانی یکپارچه و به هنگام در حوزه‌های معیشتی این عزیزان بسیار حائز اهمیت است. خوشبختانه در برنامه حمایتی معیشت دولت حتی یک مورد قطع یا حذف کمک معیشت نداشته‌ایم و فقط با توجه به آمایش اولیه در کمک معیشت تعداد محدودی از ایثارگران افزایش انجام نشده است و ضروری است که این عزیزان در مهلت مقرر به سامانه پایگاه رفاه ایرانیان مراجعه کنند و اطلاعات جدیدشان را وارد کنند تا اطلاعات ایشان در سامانه جامع رفاه ایرانیان واقعی شود زیرا به استناد بند «هـ» تبصره 12 قانون بودجه سال 1401، بنیاد شهید و امور ایثارگران موظف است صرفاً به جانبازان عزیزی که فاقد شغل و درآمد باشند بر اساس اطلاعات مراجع استعلامی، ماهانه کمک‌معیشت معادل حداقل حقوق کارکنان دولت پرداخت کند.
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان تأکید کرد: البته با وجود افزایش حقوق خانواده معظم شهدا و جانبازان معسرین ما در شرایط اقتصادی کنونی رضایت‌بخش نمی‌دانیم و در تصمیم‌گیری‌ها و اعلام نظرات باید خودمان را جای جامعه هدف بگذاریم و مدافع حقوق آنان باشیم. ما به عنوان خادم ایثارگران در کنار جامعه هدف هستیم. در حوزه‌های معیشت اشتغال و مسکن از طرف جامعه هدف با استفاده از همه ظرفیت‌های حقوقی و قانونی وارد عمل می‌شویم.
انتهای پیام/
 

 

 

برچسب‌ها