کد خبر 151941
۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳

گزارش مشروح نشست خبری معاون توسعه بنیاد شهید و امور ایثارگران

تصویب آیین‌نامه پاداش پایان خدمت مشمولان ماده 38 / حقوق والدین شهدا 55 درصد و کمک‌معیشت جانبازان معسر 60 درصد افزایش یافته است/ اعلام آمار قطعی جامعه ایثارگری کشور

تصویب آیین‌نامه پاداش پایان خدمت مشمولان ماده 38 / حقوق والدین شهدا 55 درصد و کمک‌معیشت جانبازان معسر 60 درصد افزایش یافته است/ اعلام آمار قطعی جامعه ایثارگری کشور

معاون توسعه و مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفتگو با رسانه ها گفت: حقوق والدین شهدا 55 درصد و کمک‌معیشت جانبازان معسر حدود 60 درصد افزایش یافته که البته همچنان رقم قابل توجهی نیست و نیاز به اصلاح و بهبود دارد.

به گزارش خبرنگار حیات طیبه، نشست خبری طاهر موهبتی معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران با خبرنگاران روز یکشنبه اول خرداد ماه در مجتمع فرهنگی شهید رسول زاده برگزار شد.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نشست در پاسخ به خبرنگاران درخصوص آئین‌نامه بازنشستگی مشمولان ماده 38 با موضوع پاداش پایان خدمت جانبازان مشمول تصریح کرد: دکتر قاضی‌زاده هاشمی پس از حضور در بنیاد پیگیر اجرای قانون و پرداخت مطالبات ایثارگران بودند و با تلاش‌های صورت گرفته آئین‌نامه پاداش پایان خدمت مشمولان ماده 38 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در هیئت دولت تصویب شده و منتظر ابلاغ از سوی معاون اول رئیس جمهور و تخصیص اعتبار آن هستیم تا به سرعت کار پرداخت‌ها مطابق آیین‌نامه مصوب آغاز شود.

وی ادامه داد: احکام حقوقی مشمولین ماده 38 توسط ستاد کل نیروهای مسلح صادر می‌شود و پرداخت‌ها توسط بنیاد صورت می‌گرفت که مشکلاتی را به دنبال داشت که از جمله آن‌ها 3 بار اصلاح احکام بود. نکته‌ای که در این آئین‌نامه دیده شده تخصیص اعتبار مشمولین این ماده به ستاد کل نیروهای مسلح است.

آسایشگاه‌های ایثارگران باید استانداردسازی شود

معاون توسعه بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان اینکه وضع مطلوبی در آسایشگاه‌های جانبازان و معلولین نداریم، عنوان کرد: بنیاد دارای 1000تخت بستری اعصاب و روان است که شرایط خدمات رسانی و آسایشگاه‌های ایثارگران باید استانداردسازی شود و مصوب کردیم تخت‌های جانبازان اعصاب و روان افزایش یابد. در کنار آن خانه‌های ایثار هم برای ارائه خدمات تخصصی به جامعه هدف تأسیس خواهیم کرد.

بیمه تکمیلی ایثارگران را بدون سقف در نظر گرفته ایم 

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران در پاسخ به خبرنگار مهر در خصوص بیمه تکمیلی ایثارگران گفت: طبق قانون همه خدمات درمانی اعضاء به عهده ماست  به همین منظور ما بیمه تکمیلی بدون سقف را در نظر گرفتیم‌. در بیمه‌های معمولی تعداد دفعات مراجعه شاید چهار بار در سال باشد اما جامعه هدف  شاید  دوازده بار به مراکز مراکز درمانی مراجعه کنند. بیمه‌ها کاملاً موظف به پرداخت هزینه‌ها است و اگر بیمه گر طرف قرارداد بنیاد در پرداخت هزینه داروها کوتاهی داشته، حتماً تخلف کرده است.

موهبتی با اشاره به آزادسازی قیمت دارو توسط دولت گفت: مناقصه‌ای برای تأمین منابع دارویی در نظر گرفتیم. 700 میلیارد تومان هم از منابع خودمان در نظر گرفتیم. آقای قاضی زاده هم سفارش داشتند که به هر طریق باید هزینه‌های درمان بدون مشکل پرداخت شود.

پیگیری‌ها برای تامین خودرو ایثارگران و جانبازان ادامه دارد

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره اختصاص خودرو به جانبازان افزود: سال گذشته وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد تعداد خودروهای مورد نیاز برای خانواده‌های ایثارگران و جانبازان را بین سایپا و ایران خودرو تقسیم کنید اما در قانون مبلغ مابه‌التفاوت خودرو شرکتی و بازار آزاد پیش بینی نشده است و شرکت‌های خودروسازی از تحویل خودروها کوتاهی کردند. امسال در بودجه در نظر گرفته شد که ایثارگران و جانبازان بالای 25 درصد مشمول طرح‌های تسهیلاتی خودرو شود و پیگیری می‌کنیم که کدام دستگاه‌ها در تعهدات خود به ایثارگران و جانبازان کوتاهی کردند.

افزایش حقوق و کمک معیشت جامعه هدف

موهبتی در پاسخ به خبرنگار پایگاه خبری فاش نیوز با بیان اینکه حق پرستاری مطابق قانون شامل فرد در قید حیات می‌شود عنوان کرد: حقوق والدین شهدا 55 درصد و کمک‌معیشت جانبازان معسر حدود 60 درصد افزایش یافته که البته همچنان رقم قابل توجهی نیست و نیاز به اصلاح و بهبود دارد.

آمار جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران

معاون توسعه بنیاد شهید و امور ایثارگران در پاسخ به خبرنگار ایرنا در خصوص آخرین آمار ایثارگران توضیح داد: در حال حاضر حدود  228 هزار شهید معزز، 606 هزار جانباز و 43 هزار نفر آزاده سرافراز  در بنیاد شهید و امور ایثارگران ثبت شده‌اند. کل خانواده‌های ایثارگر 4 میلیون و 216 هزار هستند که جمعیت در قید حیات این عزیزان 3 میلیون و 500 هزار نفر هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها