کد خبر 151921
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۵

مدیر امور ایثارگران معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه خبر داد؛

بررسی ظرفیت‌ها و راهکارهای حمایت و آزادی ایثارگران زندانی غیرعمد

بررسی ظرفیت‌ها و راهکارهای حمایت و آزادی ایثارگران زندانی غیرعمد

مدیر امور ایثارگران معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه از همکاری مشترک امور ایثارگران قوه قضاییه، سازمان زندان ها، ستاد دیه و بنیاد شهید در حوزه آزادی زندانیان ایثارگر درجرایم غیرعمدبا اولویت ایثارگران درون سازمانی خبر داد.

به گزارش «حیات طیبه» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت منابع انسانی قوه قضاییه، سید محمود حسینی اصل با اشاره به توجه ویژه رئیس قوه قضاییه به جامعه ایثارگران خصوصا ایثارگران قوه قضاییه و تدابیر معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در اجرای کامل " قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران " در دستگاه قضایی گفت: در راستای همکاری دستگاه های متولی حمایت از ایثارگری و به تبع آن شناسایی راهکارهایی به منظور حمایت از جامعه هدف ایثارگران و خانواده های آنان که در زندان به سر می برند، نشستی با حضور علی شمس؛ رئیس ستاد دیه کشور، رضا ملکی؛ مدیرکل حقوقی بنیاد شهید و بهرام اکبرپور نماینده سازمان زندان‌ها در امور ایثارگران برگزار شد.

وی با اشاره به نقش هماهنگ کننده مدیریت امور ایثارگران در حمایت و رفع مسائل و مشکلات جانبازان و ایثارگران شاغل در دستگاه قضایی و خانواده‌های آنها و رفع نیازهای این بزرگواران بصورت عزتمندانه ادامه داد: جلسات بنیادی آسیب شناسی و شناسایی ظرفیت حمایت از ایثارگران زندانی از اقدامات پیش روی این امور است که تسریع آن در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: با شناسایی جامعه هدف، اولویت اصلی ابتدا به ایجاد ساز و کارهای حمایتی از ایثارگران قوه قضاییه و سپس به خانواده های آنها اختصاص می یابد.

رئیس ستاد دیه کشور نیز با استقبال از تداوم همکاری های مشترک گفت: تفاهم نامه ای با بنیاد شهید و ستاد دیه برای جرائم غیرعمد منعقد شده بود که امسال وسعت بیشتری از امکانات مالی برای رفع مالی مشکلات ایثارگران در جرائم غیر عمد تخصیص داده شده است.

علی شمس همچنین از همکاری مشترک بنیاد شهید و سازمان زندان ها درخصوص کارکنان قوه قضاییه و سازمان زندان ها در حوزه جرائم غیر عمد در این نشست خبر داد.

در ادامه مدیرکل حقوقی بنیاد شهید ضمن تشکر از بانیان برگزاری این نشست گفت: اتفاق نظرها در این جلسه بر این بود که با همفکری یکدیگر می توانیم خدمات بسیار خوبی به جامعه هدف ارائه دهیم.

رضا ملکی افزود: پیشنهاد داده ایم پیرامون موضوعات مورد بررسی، جلسات مشترکی با حضور  امور ایثارگران قوه قضاییه، سازمان زندان ها، ستاد دیه و بنیاد شهید بصورت ماهانه و با تعیین دستور جلسه برگزار شود تا قدم های مثبتی در جهت رفع مشکلات جامعه ایثارگری خصوصاً کارکنان قوه قضاییه برداریم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها