کد خبر 151900
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱

معاون اول قوه قضائیه:

تعقیب قضائی عاملان و مباشران ترور شهید سلیمانی را رها نمی‌کنیم/ ‌حقوقدانان جهان آمریکا را محکوم کردند

 تعقیب قضائی عاملان و مباشران ترور شهید سلیمانی را رها نمی‌کنیم/ ‌حقوقدانان جهان آمریکا را محکوم کردند

معاون اول قوه قضائیه گفت: جمهوری اسلامی ایران در تعقیب عاملان و مباشران ترور شهید سلیمانی بوده و در این زمینه پرونده‌ای را تشکیل داده است.

به گزارش حیات طیبه به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مصدق صبح امروز در آیین تکریم یدالله موحد رئیس کل سابق و معارفه حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل جدید دادگستری استان کرمان که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان، محمدرضا پورابراهیمی و محمدمهدی زاهدی نمایندگان مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان برگزار شد با بیان اینکه استان کرمان بیش از پنج هزار شهید در راه خدا تقدیم کرده که از شاخص‌های این شهدا سردار شهید سلیمانی و شهید باهنر است اظهار داشت: حق این استان است که مدیران و کارگزاران بیش از پیش در مسیر خدمت به مردم تلاش کنند.

وی با بیان اینکه جامعه ما در دنیا به کجا می‌رود که مدعیان حقوق بشر شهید سلیمانی را ترور می‌کنند گفت: بیش از دو سال از حادثه ترور شهید سلیمانی می‌گذرد، از نظر حقوقی در جهان ترور شهید سلیمانی هیچ پشتوانه‌ای ندارد و همه حقوقدانان جهان آن را محکوم کردند.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اینکه از دیدگاه حقوق بین‌الملل تاکنون نتوانستند جایگاهی برای دفاع از این ترور پیدا کنند بیان کرد: از حقوقدانان جهان درخواست داریم بی‌صدا نباشند و محکوم کردن این ترور را فریاد بزنند.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی به دعوت رسمی کشور عراق وارد این کشور شده و این حادثه را به وجود آوردند افزود: حضور آمریکا در سوریه هیچ پشتوانه‌ای از سوی این کشور ندارد.

مصدق با اشاره به اینکه حاج قاسم هر روز زنده‌تر می‌شود و با شهادتش چهره زشت آمریکا بر همگان مشخص شد گفت: جمهوری اسلامی ایران در تعقیب عاملان و مباشران ترور شهید سلیمانی بوده و در این زمینه پرونده‌ای را تشکیل داده است.

برچسب‌ها