کد خبر 151895
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۹

با ناشران ایثار و شهادت در سی و سومین نمایشگاه کتاب:

چاپ هشتادویکم آب هرگز نمی میرد پرفروش ترین است/ جشن امضای کتاب خاطرات جانباز روشندل محمد حسن نیسی برگزار می شود

چاپ هشتادویکم آب هرگز نمی میرد پرفروش ترین است/ جشن امضای کتاب خاطرات جانباز روشندل محمد حسن نیسی برگزار می شود

مدیر ادبیات و انتشارات سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس گفت: ما در سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با سه غرفه از جمله بنیاد حفظ آثار، انتشارات صریر و کودک و نوجوان حضور داریم. .

سید رضا میر بابایی در گفتگو با خبرنگار حیات طیبه در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با بیان اینکه بنیاد حفظ آثار به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با تازه‌های نشر و حضور بیش از 340 عنوان کتاب در ژانرهای خاطره، زندگینامه داستانی، رمان و کودک و نوجوان در این دوره شرکت کرده است، عنوان کرد: ما در این دوره از نمایشگاه پنج نشست تخصصی در حوزه خاطره‌نگاری دفاع مقدس، ادبیات داستانی دفاع مقدس، کودک و نوجوان، شعر و تاریخ نگاری داشتیم که با حضور اساتید برجسته برگزار شده است. علاوه بر کتاب‌هایی که در این دوره رونمایی کردیم جشن امضا با حضور نویسنده‌ ها بوده که یکی از برنامه‌هایی که قرار است فردا از ساعت دو جشن امضا آن برگزار شود کتاب معجزه نزدیک است، روایت  زندگی جانباز روشندل محمد حسن نیسی به قلم فرامرز گرجیان است. 
مدیر ادبیات و انتشارات سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس تصریح کرد: کتابی که در این دوره مورد استقبال قرار گرفته و حضرت آقا برای آن تقریظ داده است کتاب آب هرگز نمی‌میرد به قلم حمید حسام است که به چاپ 81 رسیده و در این غرفه‌ها در معرض دید و فروش علاقه‌مندان گزاشتیم.


میر بابایی بیان کرد: ما دو نشست در مورد کتاب ترجمه داریم. کتاب جهان مرد که ترجمه‌ آن به زبان لاتین آماده شده با حضور دکتر احسان عباسپور و نویسندگان صاحب سبک مانند  مجید قیصری و مصطفی خرامان است که انشالله در سالن سرای اهل قلم شبستان در روزهای جمعه و شنبه برگزار می‌شود. 


وی ضمن اشاره به غرفه کودک و نوجوان صریر اظهار کرد: مسابقه فرهنگی و ادبی ویژه کودک و نوجوانان برگزار کردیم که مورد استقبال خوبی قرار گرفته است. این مسابقه به این شکل است که داستان نیمه بازی را گزاشتیم و علاقه‌مندانی که مربوط به گروه سنی 9 تا 13 سال هستند ادامه داستان را باتوجه به خلاقیت خود می‌نویسند و ما به بهترین داستان جایزه‌ای را تقدیم‌شان می‌کنیم. 


سید رضا میر بابایی بیان کرد: از نشر شاهد و  بنیاد شهید و امور ایثارگران تشکر ویژه می‌کنم و امیدوارم که در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای شهدا برداریم. همچنین ما تفاهم نامه‌ای بین بنیاد حفظ آثار و بنیاد شهید داریم که در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با هم همکاری  می‌کنند و امیدواریم که در سال‌های آینده این فعالیت‌ها بیشتر و بهتر باشد.

برچسب‌ها