کد خبر 151885
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰

گفت‌وگو با مهراب عنایتی قهرمان کاراته جهان:

شهدا مدالی بالاتر از طلا به مردم دادند /شرمنده شهدای مدافع حرم هستم

شهدا مدالی بالاتر از طلا به مردم دادند /شرمنده شهدای مدافع حرم هستم

مهراب عنایتی گفت: شهدا مدالی بالاتر از طلا را به جامعه دادند. ما باید حافظ و ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

به گزارش خبرنگار «حیات طیبه»، با مهراب عنایتی پس از تقدیر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از وی به دلیل اهدای تنها مدال طلای جهانی اش به یک خانواده شهید «سید قربان بذرگری» در  روز سه‌شنبه 20 اردیبهشت ماه  به گفت‌وگو پرداختیم که در ادامه می‌خوانید:

مهراب عنایتی گفت: در مسابقات جهانی کاراته جهانی نذر کرده بودم که اگر مدال طلای جهانی را کسب کنم آن را به شهید گمنام اهدا کنم اما در نهایت این مدال را به خانواده شهید مفقودالاثری اهدا کردم. گرفتن مدال طلا برایم مهم بود زیرا سرود ملی ایران در عرصه بین‌المللی پخش می‌شود و پرچم مقدس جمهوری اسلامی به اهتزاز در می‌آید.

این قهرمان کاراته با بیان اینکه شهدا قهرمانانی هستند که در میدان حق علیه باطل جنگیدند و افتخار آفرینی کردند، عنوان کرد: شهدا جان خود را با با خدا معامله کردند تا پرچم کشور را بالا نگه دارند ، نهایت کار ما زخمی شدن سر و صورتمان است ولی شهدا جانشان را فدای وطن کردند.

عنایتی با اشاره به اینکه همه ورزشکاران می توانند با شهدا پیمان بسته و در لحظات سخت مسابقات خود از آنها کمک بگیرند، اظهار کرد: شهدا مدالی بالاتر از طلا را به جامعه اسلامی ما تقدیم کردند و ما باید حافظ و ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

عنایتی با تاکید بر اینکه خون شهدا نیز باعث تقویت روحیه ایثار و فداکاری در جامعه خواهد شد، افزود: من شرمنده شهدا و خانواده شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم هستم و افتخار می کنم که توفیق اهدای مدال طلا به خانواده شهید نصیبم شد، و از خدا توفیق درک راه ایثار گری شهدا را مسئلت دارم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها