کد خبر 151881
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۴

مراسم یادبود شهیده خبرنگار شیرین ابوعاقله برگزارشد

رسانه هایی که اخبار فلسطین را سانسور می کنند شریک جرم رژیم صهیونیستی اند/ 55 خبرنگار در طول 20 سال گذشته در سرزمین های اشغالی به شهادت رسیده اند

مراسم یادبود شهید خبرنگار شیرین ابوعاقله و محکومیت رژیم صهیونیستی در سالروز «یوم‌النکبه» با حضور اهالی رسانه و قلم روز یکشنبه 25اردیبهشت ماه در حسینیه هنر برگزار شد.
 رسانه هایی که اخبار فلسطین را سانسور می کنند شریک جرم رژیم صهیونیستی اند/ 55 خبرنگار در طول  20 سال گذشته در  سرزمین های اشغالی به شهادت رسیده اند

مراسم یادبود شهید خبرنگار شیرین ابوعاقله و محکومیت رژیم صهیونیستی در سالروز «یوم‌النکبه» با حضور اهالی رسانه و قلم عصر امروز یکشنبه 25 اردیبهشت ماه در حسینیه هنر برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار حیات طیبه، مرضیه هاشمی خبرنگار و مستندساز شبکه پرس تی وی در این مراسم با بیان اینکه  از سال 2000 تاکنون  55 خبرنگار در فلسطین به شهادت رسیده اند گفت: ما نام چندنفر آنها را شنیده ایم؟ این موضوع نشان می دهد که چقدر فلسطینی ها نادیده گرفته شده اند. شیرین ابوعاقله می خواست راه حق را نشان دهد. برای یک خبرنگار بسیار سخت است که دیدگاه مستقل داشته باشد و ما باید واقعیت های جامعه بین المللی لیبرال را به همگان نشان دهیم.

وی افزود: مقصر این اتفاق و شهادت هزاران فلسطینی و آواره شدن میلیون ها فلسطینی، آمریکاست که به رژیم صهیونیستی کمک مالی می کند. مقصر انگلیس است که با قطعنامه بالفور، اسرائیل را به وجود آورد. مقصر دیگر سازمان ملل متحد است که برخی جنایت ها را محکوم می کند اما کاری انجام نمی دهد.

خبرنگار و مستندساز شبکه پرس تی تاکید کرد: ما رسانه هایی را که اخبار فلسطین رو پوشش نمی دهند محکوم می کنیم. غزه بزرگترین زندان آزاد است، اما رسانه‌ها چقدر روی آن تمرکز دارند؟ رسانه ها نیز مقصر این جریان هستند. رهبران کشورهای عربی زمانی که ترامپ را در به رسمیت شناختن اسراییل همراهی کردند در این جنایانت مقصرند.

هاشمی ادامه داد: از سازمان ملل نباید انتظاری داشته باشیم. محمود عباس شهادت شیرین ابوعاقله را محکوم کرد و گفت در دادگاه های بین المللی موضوع را پیگیری می کنیم اما چه انتظاری از دادگاه های بین المللی داریم.  در حال حاضر اگر بخواهیم ظلم از بین ببریم باید وحدت و مقاومت گسترش پیدا کند.

این مستندساز  با  تبیین تصویر سازی‌های دروغین از زنان در رسانه‌های غربی گفت:  شیرین ابوعاقله بانویی مسیحی بود که بیش از 20 سال از عمرش را در راه حق صرف کرد و همه دیدیم چه تشییع پیکر عجیبی داشت و رژیم صهیونیستی در آن مراسم چه کرد. هنگامی که امام خمینی (ره) رژیم صهیونیستی را غده سرطانی خواندند، باید این غده را بیرون آورد وگرنه گسترش پیدا کرده و در هر امری دخالت می کند. باید خط مقاومت محکم‌تر شود تا به پیروزی اصلی دست یابیم.

در ادامه این مراسم سعیده باقری فرد، مسوول زنان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیان اینکه شیرین ابوعاقله با شهادت خود جنبشی را راه اندازی کرد بیان داشت:  در هزاره سوم میلادی زندگی می کنیم و داعیه داران حقوق بشر، دفاع از حقوق بشر را در بوق و کرنا می کنند اما کنوانسیون ژنو به صورت گسترده نقض می شود. اشخاصی که در کنوانسیون  ژنو فعالیت دارند، معتقدند رژیم صهیونیستی در موارد متعددی موارد حقوق بشر را نقض کرده است. این رژیم وقتی حقوق زنان و کودکان را رعایت نمی کند  از تعرض به زنان و خبرنگاران نیز واهمه ای ندارد.
وی افزود: شهادت این بانوی خبرنگار و جنبشی که به راه انداخته است باعث می شود انتفاضه و مقاومت فلسطینی ها روح تازه ای بگیرد. او مصداق یک مجاهد فرهنگی است.

مسوول زنان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تاکید کرد: هنگامی که مقام معظم رهبری جهاد تبیین را مطرح کردند، شاید کسی گمان نمی کرد زنی مسیحی این جهاد را تبیین کند. ابوعاقله مصداق زن آزاده ای است که پرچم جهاد تبیین را بالا برد و شهادت ایشان برکت عظیمی برای مسلمانان خواهد داشت. ابوعاقله با شهادت خود ظرفیتی را برای فلسطینی ها ایجاد کرد و امیدواریم سازمان های بین المللی از آن استفاده کنند. ما در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تلاش داریم تا به وفاق بین المللی در این زمینه دست یابیم.


در ادامه این مراسم رقیه سادات موسوی، کارشناس جهان اسلام در سخنانی به سیر روزنامه نگاری مقاومت که به شکل گیری شیرین ابوعاقله منتهی شد، پرداخت. کریم طالقانی، کارشناس رسانه حاضر در این مراسم به زبان فارسی و عربی در وصف شهیده شیرین ابوعاقله و زنان شهید سخن گفت. در پایان نیز بیانه هیئت فاطمی فرهنگ و رسانه در محکومیت شهادت شهیده ابوعاقله قرائت شد.

برچسب‌ها