کد خبر 151858
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸

دولت با طرح هدفمند کردن یارانه‌ها با یک تیر دو نشان زد/ امیدوارم مردم شیرینی اجرای طرح را بچشند

دولت با طرح هدفمند کردن یارانه‌ها با یک تیر دو نشان زد/ امیدوارم مردم شیرینی اجرای طرح را بچشند

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به تلاش تیم اقتصادی دولت برای ساماندهی وضعیت موجود یارانه‌ها گفت: دولت با اجرای این طرح تلاش دارد تا با یک تیر دو نشان بزند؛ هم مسئله هدررفت ارز دولتی را اصلاح کند و هم از جامعه کم‌برخوردارتر حمایت ویژه‌ای داشته باشد.

به گزارش «حیات طیبه»، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌وگو با ایرنا و در پاسخ به این سؤال که شما به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری برنامه‌ای برای ساماندهی به وضعیت یارانه‌ها داشتید و اکنون که این طرح در دولت اجرا شده است برآیند آن را چگونه می‌بینید؟ گفت: پرداخت ارز معروف به 4200 تومانی دیگر به شکل سابق امکان اجرای عملی نداشت و این موضوع ربطی به داشتن یا نداشتن ارز ندارد.
وی با بیان اینکه ایران در یک جزیره مستقل و با فاصله زیاد از کشورها قرار ندارد، افزود: به عنوان مثال از یک طرف در حوزه دارو یک خدماتی را به مردم می‌دادیم اما از طرف دیگر لنج لنج این داروها از کشور خارج می‌شد و مردم ما به درستی خدمات را دریافت نمی‌کردند.
معاون رئیس جمهور با اشاره به تلاش تیم اقتصادی دولت برای ساماندهی وضعیت موجود یارانه‌ها ادامه داد: اکنون که دولت به یک مدل اجرایی در این حوزه رسیده است، امیدوارم با تلاش و هماهنگی همه دستگاه‌های مسئول و با همکاری همه مردم ان‌شاءالله این طرح به یک نتیجه خوب برسد و مردم شیرینی آن را بچشند نه تلخی‌اش را.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر این موضوع که نیت دولت در هدفمند کردن و ساماندهی یارانه‌ها این است که اقشار مختلف مردم به خصوص قشر کم‌درآمدتر مورد حمایت قرار بگیرند، اظهار کرد: به نظرم دولت با اجرای این طرح تلاش دارد تا با یک تیر دو نشان بزند؛ یعنی هم مسئله هدررفت بیت‌المال در موضوع ارز دولتی را اصلاح کند و هم می‌خواهد از جامعه کم‌برخوردارتر حمایت ویژه‌تری داشته باشد.
قاضی‌زاده هاشمی شرط موفق شدن این طرح را همکاری بین حوزه تولید، واردات و توزیع کالا و بازار ذکر کرد و افزود: قطعاً دولت اگر بهترین برنامه‌ها را هم در این زمینه داشته باشد به تنهایی نمی‌تواند موفق شود و باید یک همت و عزم عمومی همراه با نظارت دقیق و قوی شکل بگیرد تا بتواند این طرح را به نتایج مطلوب برساند.

برچسب‌ها