کد خبر 148188
۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰

تدفین 600 شهید استان زنجان در سایر استان های کشور

تدفین 600 شهید استان زنجان در سایر استان های کشور

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان،با بیان اینکه کنگره سه هزار شهید زنجان فرصتی برای اتمام کارهای نیمه تمام است، گفت: ۶۰۰ شهید استان زنجان در سایر نقاط کشور تدفین شدند.

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری حیات به نقل از ایثار ؛علی کاظمی در جلسه هماهنگی کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، بر برگزاری هر چه باشکوه‌تر کنگره سه هزار شهید استان تاکید کرد و گفت: مجوز تحویل ۱۲۲ هزار آثار شهدای این استان به دبیرخانه کنگره از مرکز اخذ شده است.
وی اظهار کرد: با ۲۰ استان مکاتبه شده تا شهدایی که محل تولد آنها استان زنجان بوده اما شهادتشان در آن استان ثبت شده را برای تکمیل لیست شمار شهدای کنگره به زنجان ارسال کنند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثار گران استان زنجان، با بیان اینکه این استان سه هزار و ۵۳۶ شهید دارد، گفت: تاکنون ۱۰ استان اطلاعات شهیدان استان زنجان را ارسال کرده است.
کاظمی با بیان اینکه کنگره سه هزار شهید استان زنجان فرصتی برای اتمام کارهای نیمه تمام است، تاکید کرد: ۶۰۰ شهید استان نیز دارای شناسنامه و متولد زنجان بوده ولی در نقاط دیگر تدفین شدند.
وی با بیان اینکه در هشت جلد، وصیت نامه شهدای استان زنجان آماده سازی شده است که تا کنون یک جلد آن به چاپ رسیده است، ابراز کرد: جوانان و نوجوانان باید با رشادت های این شهدا آشنا شوند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثار گران استان زنجان، از تبادل اسناد مربوط به شهدای استان زنجان خبر داد و گفت: تبادل اسناد با ۲۴ کمیته در استان انجام می‌شود.
کاظمی همچنین بر لزوم استفاده بیشتر از فضای مجازی برای شناساندن شهدای استان زنجان تاکید کرد.

برچسب‌ها