کد خبر 252966
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۹

ساخت مجموعه زندگی شهید طهرانی مقدم آغاز شد

ساخت مجموعه زندگی شهید طهرانی مقدم آغاز شد

نگارش فیلمنامه و ساخت مجموعه تلویزیونی شهید «حسن طهرانی مقدم» پس از دو سال تحقیق و پژوهش و با اقتباس آزاد از کتاب «مرد ابدی» آغاز شد.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ نگارش سریالی با محوریت زندگی سردار شهید حسن طهرانی مقدم پدر موشکی ایران پس از دو سال تحقیق و پژوهش و با اقتباس آزاد از کتاب «مرد ابدی» به نویسندگی معصومه سپهری که به تازگی در سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران رونمایی شد، آغاز شده است.

نویسندگی این سریال را مسعود کرمی برعهده دارد و قرار است حسین تراب نژاد به عنوان مشاور فیلمنامه و حمیدرضا مقدم فر به عنوان مشاور محتوایی با گروه تولید اثر، همکاری کنند.

جواد افشار گزینه اصلی کارگردانی این سریال است که در صورت توافق، این سریال به کارگردانی وی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی توسط موسسه فرهنگی هنری وصف صبا تولید خواهد شد.

سردار شهید حسن تهرانی‌مقدم پدر صنعت موشکی ایران سال ۱۳۳۸ در محله سرچشمه تهران به دنیا آمد. وی در دوران نوجوانی خود در مسجد حضرت زینب کبری(س) فعالیت می‌کرد.

تهرانی مقدم با اوج‌گیری فعالیت‌های انقلابی به صف انقلابیون پیوست. گفته می‌شود او در شب ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ با پرتاب یک نارنجک دستی خودروی متعلق به ارتش را مصادره کرد و سرهنگ ارتش شاهنشاهی را به اسارت درآورد.

شهید طهرانی مقدم در سال ۱۳۵۸ در رشته مهندسی صنایع پذیرفته شد و در همین رشته نیز مدرک کارشناسی خود را اخذ کرد. وی سپس به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و برای مدتی به عنوان فرمانده اطلاعات منطقه ۳ سپاه شمال فعالیت می‌کرد.

طهرانی مقدم در سال ۱۳۶۴ و پس از تشکیل نیروهای سه گانه سپاه به عنوان فرمانده موشکی نیروی هوایی سپاه منصوب شد. همچنین سال ۱۳۸۵ به عنوان رییس سازمان جهاد خودکفایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب شد.

وی توانست در دوران فرماندهی خود در صنعت موشکی با همکاری سایر رفقای پاسدارش تحول عظیمی در این عرصه ایجاد کند، به گونه‌ای که اکنون جمهوری اسلامی جزو قدرت‌های اول موشکی در جهان به حساب می‌آید.

سرانجام طهرانی مقدم پس از مجاهدت‌های فراوان در ۲۱ آبان سال ۱۳۹۰ در آستانه عید غدیر وقتی برای انجام آزمایش موشکی به پادگان امیرالمومنین (ع) ملارد رفته بود بر اثر انفجار زاغه مهمات به جمع یاران شهید خود پیوست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha